80-те години на миналия век са десетилетие на големи иновации в автомобилната индустрия, с много нови модели, които в крайна сметка ще определят наследството на съответните марки до наши дни.
Ferrari представя F40 през 1987 г., който се превръща в един от най-емблематичните суперавтомобили в света, докато в другия край на автомобилния спектър Plymouth по същество изобретява популярния сегмент на миниваните с Voyager от 1984 г.
Идеята за задвижване на четирите колела също започва да става все по-масова през този период, като Audi Quattro от 1980 г. доказва колко ефективно може да бъде това, когато се използва в мощна кола.
Въпреки това, както всяко друго десетилетие, не всяка хубава кола от епохата се помни толкова добре. Има много проекти, еднократни и ограничени серии, които остават в неизвестност – дори ако в някои случаи са също толкова новаторски, колкото най-големите икони на десетилетието. Тук връщаме поглед назад към 15 от тези страхотни, но забравени коли.
15 страхотни коли от 80-те години, за които никой не се сеща (ГАЛЕРИЯ):
Chrysler за първи път купува дял в Mitsubishi през 1971 г. и през следващото десетилетие двете компании постепенно засилват връзките си. В началото на 80-те години Mitsubishi иска кола, която може да се конкурира със спортни предложения от конкурентни японски производители като Mazda, Toyota и Nissan, и така се ражда Starion. Новото купе с две врати разполага с четирицилиндров двигател с турбокомпресор, петстепенна ръчна скоростна кутия и остър стил.
Chrysler вижда потенциал в този нов дизайн и започва да го внася в САЩ под различни имена, проектирани за марки, включително Dodge и Plymouth Conquest. Производството на автомобила продължава през 80-те години, като в крайна сметка приключва през 1989 г. Въпреки че може да се похвали с впечатляващи показатели за производителност и лукс като автоматичен климатроник, Starion/Conquest никога не печели същите последователи като конкуренти като Mazda RX-7 или Toyota Supra, като впоследствие бива забравен.