fallback

Защо дизеловият двигател е по-шумен от бензиновия?

Независимо от производителността, това се отразява на комфорта

Много хора отказват да закупят двигател на дизелово гориво, защото според тях той отстъпва като комфорт на бензинов мотор. Нискочестотните вибрации и акустичният шум предизвикват негативни усещания и дразнят някои шофьори. Тракането, често сравнявано със звука, издаван от двигател от трактор, е особено забележимо при агрегати с по-стари конструкции, особено при работа при високи скорости. На какво се дължи това?

Различни конструкции

Конструкциите на дизеловите и бензиновите двигатели се различават значително. Повишеният шум на дизелов двигател се обяснява с особеностите на неговата структура, включително високо съотношение на компресия и липса на класически запалителни свещи.

Освен това те имат различни схеми за приготвяне на горивната смес. Ако в бензиновия двигател бензинът и въздухът се смесват предварително и сместа се впръсква в горивните камери в завършен вид, тогава в двигател с дизелово гориво въздухът първоначално се компресира, а самото гориво се впръсква в цилиндъра в крайната фаза на компресия, приблизително при 10-20 градуса на въртене на коляновия вал.

В горивната камера се смесва с въздуха и се получава запалване. В същото време времето, отделено за образуване на смес и детонация, е приблизително десет пъти по-малко, отколкото при бензиновите агрегати, поради което дизелът работи по-усилено.

Висока степен на компресия

При бензиновите двигатели степента на компресия на гориво-въздушната смес в горивната камера рядко надвишава 12:1. Докато при дизеловите двигатели този параметър понякога достига 18:1. Това означава, че въздухът се компресира много по-силно и когато сместа се запали, се получава по-мощно освобождаване на енергия.

При изгаряне на гориво е възможно да се постигне висока ефективност на двигателя и почти два пъти повече въртящ момент. Не е изненадващо, че в момента на запалване част от енергията отива в корпуса, създавайки трептения, които изваждат двигателя от равновесие.

Шумът и тресенето на дизелов двигател зависи от скоростта на увеличаване на налягането по протежение на ъгъла на въртене на коляновия вал. Колкото по-висок е този показател, толкова по-силни са те.

Факт е, че съвременните дизелови двигатели имат изключителни характеристики. Те могат да теглят добре дори при ниски скорости, което ги прави подходящи за трактори и SUV, които изискват висока тяга на двигателя при ниски скорости.

Дизелът обаче е по-малко удобен от бензина. За да компенсират този недостатък, производителите увеличават шумоизолацията, монтират опори на двигателя с меки възглавници и хидравлични компенсатори, а също така добавят противотежести, за да компенсират вибрациите от втори ред.

Тези подобрения обаче не винаги помагат. Резкият, немелодичен пукащ звук, който звучи като звънене в изпускателната система, може да бъде потиснат, но вибрациите проникват в каросерията, предизвикват дразнене и определено отблъскват някои шофьори.

Технически неизправности

Неприятните вибрации могат да бъдат причинени и от технически неизправности на захранващия блок. Най-често това са:

- неизправност на инжекторите и горивна помпа за високо налягане;

- замърсено двигателно масло и филтър;

- неправилна работа на маслената помпа;

- износване на клапани и увеличаване на техните хлабини;

- ранно впръскване на гориво, водещо до преждевременна детонация;

- чукане на разпределителния вал поради износване на лагера;

- чукане на коляновия вал поради износване на втулките;

- повреда на опорите на двигателя.

fallback
  • #20
    Друг Гост ( преди 10 месеца )
    До 17 - всички държави ползват и дизелови подводници - те са най-тихите. Французите с такава на учение потопиха самолетоносач и никой не разбра къде са
  • #19
    До долния ( преди 10 месеца )
    Хаха а бе е85 например всеки бензин се преправя с една кутйика и струва 85 ст а дизела 3лв и по малко да гори пак сметката ти е по скъпа накрая.За какво са ми 400нм като конетр накрая пак са по малко от бензинка.Просто дизела р мъртвец това е
  • #18
    До#14 ( преди 10 месеца )
    Ха ха дизела със сигурност не е мъртвец. Посочи ми алтернатива с 4х4 която вади 400нм и среден разход 7/100 натоварена до горе. Преди да говориме за хибриди и електромобили само ми обясни как ще закараш децата на ски където температурите падат до -20. Дрън дрън. Алтенативата е само турбо бензин ама там почваме да се оплакваме горял масло горял 15/100 бензин и тн.
  • #17
    До долния ( преди 10 месеца )
    Знам че никоя сериозна държава не ползва дизелови подводници както при колите само бедняците
  • #16
    Друг Гост ( преди 10 месеца )
    Не знам кой е по шумен, но знам, че най-тихите подводници са с дизелови двигатели
  • #15
    слон до #13 ( преди 10 месеца )
    Аз притежавам съвременен дизел евро 6 с дпф и катализатор и мога да твърдя че не изспуска никакви сажди,а почне ли един дпф да влиза в режим регенерация краят му скоро.Не отговарям за старите дизели с изстъгнати дпф и катализатор,нормално е да пушат ;)
  • #14
    До долния ( преди 10 месеца )
    Само глупците като теб инвестират в дизеловият мъртвец
  • #13
    до 9 ( преди 10 месеца )
    Вземи си кола с хидравлични повдигачи или на тази и сложи Xado Verylube или пълен ревитализант. Ще усетиш разлика. Дизелите дори с DPF в един момент изхвърлят всичките л.на във въздуха, за да продуха ДПФ-а. А дизеловите
  • #12
    Додж фен ( преди 10 месеца )
    Дизелът е двигателят на бедняците
  • #11
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Нещо трябва да се направи със старите дизели, смърдят и са адски вредни. По кръстовища и задръствания е ужас, а за тия дето са махали филтри трябват яки глоби.
fallback
Последни