IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

55% от новите автомобили са доставени със закъснение през 2023

Тенденцията е в бъдеще да се чака все повече заради електрификацията и новите технологии, смята PwC

Над половината от всички нови автомобили през 2023 са доставени със съществено закъснение от обещания срок, показват данни на PwC Consulting. Консултантската компания изчислява, че 34% от новите превозни средства са били забавени при производството. Други 21% са претърпели забавяне „поради други фактори“.
  
   
 Завод на Порше
   
   
PwC изчислява производствените закъснения – ограничения на работната сила, спазването на стандартите за качество и проблемите с веригата на доставки – чрез сравняване на първоначалните производствени графици с действителното производство.

Според анализа забавянията могат да струват на даден автомобилен производител около 200 млн. долара годишно. Това може да доведе до загуби от 30 млрд. долара до 50 млрд. долара за цялата индустрия. През 2018 г. само 5% от новите автомобили са се сблъскали със забавяне на производството, докато други 18 на сто са претърпели неуспехи поради други фактори. Тези числа са съответно 0% и 13% през 2017 г.

Докладът идентифицира няколко виновници за закъсненията. Основните са електрическите превозни средства, усъвършенстваните системи за подпомагане на водача и софтуерът. Автомобилните производители все повече се фокусират върху тези технологии и влагат повече ресурси за тяхното развитие.

Връщане към времето, в което нито един нов автомобил не търпи забавяне на производството, изглежда малко вероятно. PwC очаква забавянето да се засили до 2026 г., тъй като компаниите планират да въведат почти двойно повече електрически автомобили на пазара дотогава. 


0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Е колко да е еко? Природата милиони години е събирала и погребала въглерода, който човека само за стотина години върна обратно в атмосферата. Познай дали ние ще победим природата и дали сме по умни от нея? На мен ми се струва, че не трябва да се закачаме с нея, защото ще ни заличи за един миг!
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Слънчо ( преди 11 месеца )
    В нашата реалност, всички коли са със слънчеви батерии. Използват енергия от Слънцето, която е акумулирана в тях преди милиони години. Кой сега е по-еко, а?
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Ако става въпрос за батерии за коли, то около 100% са литиеви в нашата реалност. Във вашата реалност какви са? Оловни, като стартерните акумулатори?
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Четене с разбиране ( преди 11 месеца )
    Нали претендираш, че си функционално грамотен - "батериите от литий ЗА КОЛИ"! Да подчертаем "ЗА КОЛИ", т.е. "за автомобили". Старшно ме "затапи", че литиевите батерии са най-използвани в потребителската електроника и поради това се мъчат да ги използват и за друго. Браво, получаваш червена звездичка на вретичката шкафчето ти. Само да ти подскажа нещо под сурдинка - все още най-доброто и надеждно захранване е чрез добрата стара жица. Айде бягай сега да гледкаш Ютюб и ТикТок, малкото ми юначе.
  • #3
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Целият свят е батери ( преди 1 час )Да, бе, щото целия свят се върти около батериите от литий за коли. В твоя свят, вероятно да, но в нашия не. " За добро или лошо, в моя свят 90% от батериите са литиеви. Като почнеш от ръчни часовници, минеш през по-големите за телефони четки за зъби и самобръсначки, минеш през ръчни инструменти като винтоверти и ъглошлайфи и стигнеш до електромобили и мегаватови комунални батерии за съхранение на енергия Много ми е любопитно в твоя свят какви са?
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Целият свят е батери ( преди 11 месеца )
    Да, бе, щото целия свят се върти около батериите от литий за коли. В твоя свят, вероятно да, но в нашия не. По-вероятно е причината да е болезнено прозаична и скучна - добрата стара алчност. Последните 2 години производители дебело намазаха двете страни на филията, че и страничните ръбове дори, заради "липсата на чипове". Въпреки всичко народът продължи да купува безмозъчно на космически цени, и както БМВ си признаха открито, по-добре е да продават по-малко коли, но за повече пари.
  • #1
    3 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Ето още едно потвърждение на прогнозите ми защо Тесла ще продават 20 милиона автомобила годишно през 2030 година. Същата е причината заради която мисля, че китайците ще са единствените които могат да изпреварят Тесла. Дори аз не предвидих че това ще стане още тази година. Причината е прозаична и съм я повтарял 1000 пъти. Верига за доставки на огромни количества батерии не е действие което можеш да направиш с щракане на пръсти, а процес. 10-год. процес. Тесла го почна преди 7 г. , toyota 2022 г.