IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda и Subaru спряха производството си във фабриките на Daihatsu

Скандалът с манипулираните автомобили в Япония се разраства

Mazda и Subaru взеха радикалното решение да спрат поръчките за производство на моделите си във фабриките на Daihatsu. Това се дължи на разкритите факти за фалшифициране на данни от краш-тестове и други сериозни нарушения, засягащи безопасността на експлоатацията на автомобилите Daihatsu, съобщава японският вестник Yomiuri.


Mazda Subaru


Фабриките на Daihatsu произвеждат 8 модела, които се продават под марките Mazda и Subaru. Все още няма информация за сроковете за възобновяване на производството на тези модели. Скандалът обаче тепърва ще набира скорост, като се очаква последствията за дъщерната компания на Toyota да бъдат сериозни.

Всичко започна през април, когато бяха открити нарушения при четири модела на Daihatsu, след което беше свикана независима комисия. Тя вече е открила повече от 170 нарушения, които обхващат 64 модела, включително 22, които се продават под марката на компанията-майка Toyota. В резултат на това доставките в Япония и в чужбина на всички автомобили Daihatsu, включително моделите, продавани под марката Toyota, са спрени.

Следващата седмица производителят ще спре работата във всичките си четири фабрики в Япония. Известно е, че делът на малките автомобили от тази марка на самия японски пазар е около 30%.

Daihatsu е специализирана именно в производството на малки автомобили и от 2016 г. е собственост на Toyota. Затова и скандалът ще навреди на репутацията на автомобилния гигант

0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    Това е като да кажеш, че примерно 10% от теслите са проектирани от michelin, защото 10% от тях имат такива гуми. Да оставим настрана, че всъщност дори клетките на батериите са проектирани от Tesla, но дори да не е така, то успехът на батериите на Тесла не се дължи само на клетките. LG е основен доставчик на Тесла, но няма запалени батерии, защото софтуера на Тесла ги управлява перфектно и хардуера за охлаждане и управление е перфектен. Hyundai и general motors ги смениха на 100% заради пожари.
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 4 месеца )
    "това няма да са автомобили проектирани от toyota.." Хех, по тая логика колко от Теслите са наистина Тесли, при положение че 98% са с батерии проектирани от външни доставчици?
  • #19
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 4 месеца )
    Хех, абе Тесльо, говорим за Тойота като производител, не за Тойота Корола като модел, схващаш ли тънката разлика? Освен това, като ще сравняваш модели - РАВ4 е с повече продажби от Корола. Колкото до недодяланите, напомпани със субсидии прототипи на Тесла - ще задаминат Тойота по качество точно когато и немските тракащи дръгели - на кукуво лято.
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    И по новият toyota обичай, това няма да са автомобили проектирани от toyota, а ще се чужди модели с залепена емблема toyota. Даже в някой случай ще има и проява на креативност като вместо само да си залепят емблемата, ще променят И нещо по броните и фаровете. А за различните държави ще продават различни модели, които не се продават никъде другаде по света, като например онзи пикап за 24 000 лв, чиито продажби също ще влязат в продажбите на toyota. В което няма нищо лошо, просто не е същото!
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    "И кога точно да чакаме Тойота да бъде задмината и от кого точно?" Както винаги отговорът ще ми е точен ясен и конкретен и само заклети сектанти няма да могат да се съгласят с него въпреки фактите. На въпросът кога точно - през 2023 година. На въпросът от кого точно. Toyota corolla ще бъде задмината от Тесла модел У. И това ще продължава модел по модел. Разбира се от toyota ще му противодействат с пускане на 100 200 или 500 нови модела от които да продават по малко за големи общи продажби.
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 4 месеца )
    Хех, форумното вагонче пак ли е изпълзяло да става за смях? Как са продажбите на супер-дупер-премиум тракащите дизелчета, еманацията на немската технологична мисъл напоследък? И кога точно да чакаме Тойота да бъде задмината и от кого точно?
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    До 19. Е точно Тесла и надежност не бих сложил в едно изречение. Няма как да стане, защото Тесла е иноватор и по подразбиране няма модел в застой и постоянно нещо по автомобилите се променя, което естествено е свързано с детски болести. Това си има своите предимства за много хора защото първи се докосват до новите технологии и са готови да преглътнат недостатък - липса на надежност. Вярно е че много бързо се учат и си поправят грешките, но стогодишния опит все още дава предимства.
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    До 17. Парадигмата отдавна се преобърна. Не мога да си изкривя душата, че преди моделите на toyota ми изглеждаха безлични но вече правят доста красиви модели. А лошото е, че вече не са нито толкова евтини нито надеждни, както се вижда от статията. Вече и те наблягат на опаковката, а пренебрегват съдържанието както правят и всички останали. Парадоксално, но смятам, че китайците ще наблегнат на надежността като свой коз и ще изместят toyota.
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    Не ти говоря за тези, а за история! Преди да започне масово производство на електромобили, Тесла беше доставчик на двигатели и батерии както за toyota така и за mercedes. Електрическия RAV4 чието задвижване беше проектирано от Тесла, се продаваше 2 год. преди да започне производството на модел s. Ако от toyota и mercedes както и други автомобилни компании бяха започнали електрификацията сериозно, Тесла нямаше да има стимул да произвежда автомобили, защото не и се отдава особено, но бе принудена
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    Тук върлува един мит как правителството на САЩ било спасило Тесла от фалит. Истината е че точно toyota и mercedes спасиха Тесла от фалит. Истината е, че първоначалната идея на Илон Мъск е била да подпомогне света да премине на електромобили и възобновяеми източници, като създаде задвижване и батерии за електромобили и ги продава на всички автомобилни производители, а печели от зареждането на тези електромобили с изградената зарядна инфраструктура, захранвана от фотоволтаици негово производство