fallback

Първата кола с натриева батерия е факт... и идва от Volkswagen

Новият модел изминава 252 км с едно зареждане и ще струва под 11 000 евро

Производството на първия сериен автомобил с натриево-йонна батерия започна малко преди Коледа и първите доставки се очакват в началото на 2024 година, съобщава Xinhua. Моделът е дело на китайската компания JAC, управлявана и притежавана (75%) от Volkswagen Group.        JAC E10CX - или може би Yiwei E10CX? Окончателното име на автомобила ще се изясни при първите доставки след седмица         Парадоксалното е, че клиентите, поръчали автомобила, още дори не знаят името му. JAC представи прототипа с натриева батерия през пролетта като Sehol E10CX, но междувременно марката Sehol, създадена преди време от Volkswagen, бе слята с JAC, така че сега автомобилът ще се казва или JAC, или Yiwei, което е новата дъщерна марка на JAC за електрически модели.         Клетките на натриево-йонната батерия, производство на Hina              Е10CX е електромобил от В-сегмента, който ползва 25-киловатчасова батерия, достатъчна за пробег от 252 километра. Цилиндричните клетки в батерията са HiNa NaCR32140, произведени от компанията Hina, и с енергийната плътност 120 ватчаса за килограм.

Натриево-йонните батерии имат като цяло по-ниска енергийна плътност от литиево-йонните, но компенсират с няколко съществени предимства. Те са по-устойчиви на ниски температури, зареждат се по-бързо и имат чувствително по-дълъг живот. Освен това, тъй като натрият е далеч по-достъпен и евтин от лития, цената им ще е по-ниска.          Yiwei 3 - на практика същият автомобил, но с литиево-железофосфатна батерия - започва от под 13,000 евро в Китай. С натриево-йонна батерия може да следе под 11,000 евро         JAC още не е комуникирал официално цената на модела с натриево-йонна батерия, но се очаква тя да е с поне 10-15% по-ниска от тази на аналогичния Yiwei 3 с литиево-железофосфатна. Този модел започва от еквивалента на 12 300 eвро в Китай, така че новата кола може да струва под 11 000 евро. В момента най-евтиният електромобил на българския пазар, Dacia Spring, струва 21 600 евро. Volkswagen наскоро обяви, че ще предложи електромобил за не повече от 20,000 евро на европейския пазар в близките години.         Още снимки на новия Е10CX вижте в ГАЛЕРИЯТА:

     

 

fallback
  • #2
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    По Коледа определено стават чудеса. Само за последните два-три дни новините разбиха на пух и прах още няколко от така или иначе малкото останали опорни точки на антиелектриците. С тази новина може да зачеркнем и измислената от тях липса на литий, който се копае в мините от малки дечица. Въпреки че се произвежда чрез изпарение на на солена вода, която очевидно не може да се копае, но още не са минали трите години които са необходими за приеме мозъкът им някой факт!
  • #1
    анонимен ( преди 10 месеца )
    За съжаление тази цена ще е за Китай - тук двойно може би, но все пак може да надцакат сегашните електрички в Европа - като спринга - дето са супер малки, без екстри и безумно евтино изпълнени, но пък са по 45-50 хиляди лева и повече.
fallback
Последни