fallback

Първата кола с натриева батерия е факт... и идва от Volkswagen

Новият модел изминава 252 км с едно зареждане и ще струва под 11 000 евро

Производството на първия сериен автомобил с натриево-йонна батерия започна малко преди Коледа и първите доставки се очакват в началото на 2024 година, съобщава Xinhua. Моделът е дело на китайската компания JAC, управлявана и притежавана (75%) от Volkswagen Group.        JAC E10CX - или може би Yiwei E10CX? Окончателното име на автомобила ще се изясни при първите доставки след седмица         Парадоксалното е, че клиентите, поръчали автомобила, още дори не знаят името му. JAC представи прототипа с натриева батерия през пролетта като Sehol E10CX, но междувременно марката Sehol, създадена преди време от Volkswagen, бе слята с JAC, така че сега автомобилът ще се казва или JAC, или Yiwei, което е новата дъщерна марка на JAC за електрически модели.         Клетките на натриево-йонната батерия, производство на Hina              Е10CX е електромобил от В-сегмента, който ползва 25-киловатчасова батерия, достатъчна за пробег от 252 километра. Цилиндричните клетки в батерията са HiNa NaCR32140, произведени от компанията Hina, и с енергийната плътност 120 ватчаса за килограм.

Натриево-йонните батерии имат като цяло по-ниска енергийна плътност от литиево-йонните, но компенсират с няколко съществени предимства. Те са по-устойчиви на ниски температури, зареждат се по-бързо и имат чувствително по-дълъг живот. Освен това, тъй като натрият е далеч по-достъпен и евтин от лития, цената им ще е по-ниска.          Yiwei 3 - на практика същият автомобил, но с литиево-железофосфатна батерия - започва от под 13,000 евро в Китай. С натриево-йонна батерия може да следе под 11,000 евро         JAC още не е комуникирал официално цената на модела с натриево-йонна батерия, но се очаква тя да е с поне 10-15% по-ниска от тази на аналогичния Yiwei 3 с литиево-железофосфатна. Този модел започва от еквивалента на 12 300 eвро в Китай, така че новата кола може да струва под 11 000 евро. В момента най-евтиният електромобил на българския пазар, Dacia Spring, струва 21 600 евро. Volkswagen наскоро обяви, че ще предложи електромобил за не повече от 20,000 евро на европейския пазар в близките години.         Още снимки на новия Е10CX вижте в ГАЛЕРИЯТА:

     

 

fallback
  • #22
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "Гост ( преди 1 час )До 11.Мити4ен мислителю,при 100 % от произведеното за няколко часа от ВЕИ колко е остатъка, който са изнесли?" Алелуя! Еврика! По Коледа наистина ставали чудеса. Гост най-накрая усвои установи, че като не знаеш нещо е по-добре да попиташ, отколкото да го отричаш ! Харесва ми новият му навик. Кажи коя дата те интересува за да ти отговоря?
  • #21
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "Опитваш се да се изкараш последна инстанция все едно ток може само от панели да се прави." Не ми преписвай ваши мисли. Това са си мисли на антиелектриците, които каквото и да им говориш мислят само за самозадоволяване. Няма енергийна система с един източник на енергия. Незнайно защо все забравят, че имаме атомна централа, която ще работи до 2050 година А може и повече. Вероятно ще има и нови блокове. ВЕИ са и вятъра и водата. Когато не пече, обикновено духа и/или вали.
  • #20
    Гост ( преди 10 месеца )
    До 11.Мити4ен мислителю,при 100 % от произведеното за няколко часа от ВЕИ колко е остатъка, който са изнесли?
  • #19
    До 19 ( преди 10 месеца )
    Няма функционална неграмотност никъде.Опитваш се да се изкараш последна инстанция все едно ток може само от панели да се прави.Така ли е а ми не е ток може и от други източницо да се прави.От тук си правя извода че нямаш представа от видове източници на ток второто нещо изнасят.За да изнесеш нещо някой някъде трябва да го внесе.Внася ли някой от германия а ми не значи тука направо и си лъжеш.Евто разобличих те с разсъждения по точките които си споменал
  • #18
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "За собствениците на европейските марки, това е ОК, стига печалбата да е налична. За обикновенния европеец обаче се задават облачни дни." Само така си мислиш. Пазарът не търпи празни ниши. Европейските производители бягат от Европа и отварят фабрики в Китай и уволняват хиляди европейски работници, обаче китайците и американците строят заводи в Европа и наемат десетки хиляди европейски работници - повече от уволнените.
  • #17
    Мхм ( преди 10 месеца )
    На никой не му трябвя такъв смешен електромобил освен може би на компаниите за отдаване под наем.От Люсид има смисъл от това горе никакъв
  • #16
    q ( преди 10 месеца )
    Та в тоя ред на мисли - кефят ме коментариите, в които ***-чо смята как ще преметне системата. *** да си купували каквото искат, той ще си вземе едно мерджаче втора ръка на 20 години, дизеляче и пей сърце. Да ама от къде ще дойдат тия коли втора ръка, Европа е в рецесия и хората ще си карат автомобилите с ДВГ до последно, електромобилите са скъпи и дори втора ръка държат цена (читавите марки). Та приготвяйте се за "премиуми от европа на 15+ години от 40 000 лева и нагоре, за пълен избушлек.
  • #15
    До Митсмешника ( преди 10 месеца )
    Малей и на кой го продават излишъка двата реактора на Козлодуй правят по 44гвтч рнергия на ден.Наистина къде го изнасят
  • #14
    q ( преди 10 месеца )
    От тук нататък ще е все така - ребрандирани китайски автомобили, произведени в смесени предприятия но в Китай. За собствениците на европейските марки, това е ОК, стига печалбата да е налична. За обикновенния европеец обаче се задават облачни дни.
  • #13
    Факт ( преди 10 месеца )
    Хаха баклюк със смешен пробег
fallback
Последни