fallback

Първата кола с натриева батерия е факт... и идва от Volkswagen

Новият модел изминава 252 км с едно зареждане и ще струва под 11 000 евро

Производството на първия сериен автомобил с натриево-йонна батерия започна малко преди Коледа и първите доставки се очакват в началото на 2024 година, съобщава Xinhua. Моделът е дело на китайската компания JAC, управлявана и притежавана (75%) от Volkswagen Group.        JAC E10CX - или може би Yiwei E10CX? Окончателното име на автомобила ще се изясни при първите доставки след седмица         Парадоксалното е, че клиентите, поръчали автомобила, още дори не знаят името му. JAC представи прототипа с натриева батерия през пролетта като Sehol E10CX, но междувременно марката Sehol, създадена преди време от Volkswagen, бе слята с JAC, така че сега автомобилът ще се казва или JAC, или Yiwei, което е новата дъщерна марка на JAC за електрически модели.         Клетките на натриево-йонната батерия, производство на Hina              Е10CX е електромобил от В-сегмента, който ползва 25-киловатчасова батерия, достатъчна за пробег от 252 километра. Цилиндричните клетки в батерията са HiNa NaCR32140, произведени от компанията Hina, и с енергийната плътност 120 ватчаса за килограм.

Натриево-йонните батерии имат като цяло по-ниска енергийна плътност от литиево-йонните, но компенсират с няколко съществени предимства. Те са по-устойчиви на ниски температури, зареждат се по-бързо и имат чувствително по-дълъг живот. Освен това, тъй като натрият е далеч по-достъпен и евтин от лития, цената им ще е по-ниска.          Yiwei 3 - на практика същият автомобил, но с литиево-железофосфатна батерия - започва от под 13,000 евро в Китай. С натриево-йонна батерия може да следе под 11,000 евро         JAC още не е комуникирал официално цената на модела с натриево-йонна батерия, но се очаква тя да е с поне 10-15% по-ниска от тази на аналогичния Yiwei 3 с литиево-железофосфатна. Този модел започва от еквивалента на 12 300 eвро в Китай, така че новата кола може да струва под 11 000 евро. В момента най-евтиният електромобил на българския пазар, Dacia Spring, струва 21 600 евро. Volkswagen наскоро обяви, че ще предложи електромобил за не повече от 20,000 евро на европейския пазар в близките години.         Още снимки на новия Е10CX вижте в ГАЛЕРИЯТА:

     

 

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Прилича на спрените от продажба сеат/фв/Шкода. Достъпна градска кола
  • #11
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Глупавите немци вероятно са го измислили, след като по Коледа няколко дни производството на възобноваема енергия беше 100% от потреблението и даже изнасяха излишъка.
  • #10
    Мравката ( преди 10 месеца )
    Щурчо, Щурчо, а що ще чиниш ти довечера, когато Слънцето залезе? Спираме всичко и чакаме да изгрее отново? Това май човечеството го е преживяло преди около 20хил. години преди да се научи да си пали огън. А да, сетих се - ще включим умните мрежи с милионите батерии за баланс, защото той тока е нещо като Р2Р торентите, нали?
  • #9
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Напълно вярно. Но дето се вика на подарен кон зъбите не се гледат. След като е абсолютно сигурна и евтина енергия, светът ще преглътне недостатъка, че е непостоянна. Ще се научи да я ползва, когато я има. Ето например в момента фотоволтаиците произвеждат 37% от консумираната мощност на БългарияФЕЦ 28,39%1609.61MW Товар на РБ4361.57MW като се има предвид, че АЕЦ произвеждат около 50%, остава да се покрият около 15% дори в най-кратките дни от годината. Тоест догодина ще е постигнато !
  • #8
    За кратко ( преди 10 месеца )
    Произвеждат за 2-3 часа. Като падаща звезда, светят много ярко и приятно за малко.... и после мрак.
  • #7
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Не е като да не съм познал дори без да проверявам. Фотоволтаиците нямат календар и не знаят че по твоята логика през зимата не трябва да произвеждат енергия, защото ти го вярваш. ФЕЦ 28,31%1592.71 MWТовар на РБ4429.54 MW. Понеже все още не си стигнал до урока за изчисляване на проценти в училище, в момента фотоволтаиците произвеждат повече от една трета от консумацията на цяла България. Вижда се с просто око без да смятаме.
  • #6
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Аз все те лъжа, а после се оказва че моите "лъжи" са факти, които може да наблюдаваш всеки ден и мога да ти дам безкрай доказателства, а твоите "истини" се оказва че са истина Само в твоята глава и не можеш да дадеш дори един факт за доказателство. Като например, че само за няколко часа от годината и то през лятото фотоволтаиците успяват да покрият 30% от потреблението на България. Според твоите факти в момента е един от тези няколко часа и би трябвало да е летен ден по обяд.
  • #5
    Гост ( преди 10 месеца )
    Мити4ен,стига лъга.Зареждат се с 1000 км в час само в началото,до към 30-40% от капацитета на батерията.От Нова година започвам да зареждам резервоара до горе на всяка заплата,щом това те дразни.
  • #4
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Е ти за 20 000 лв за чисто нов електромобил колко пробег искаш да има? За какво ти е повече пробег за градски автомобил? Настоящите литиево-йонни батерии могат да зареждат с над 1000 километра в час. Ако натриево-йонните могат да зареждат по-бързо, както пише В статията, за какво му е повече пробег на средностатистически шофьор като Гост и мен, които на седмица изминаваме по 150 км. Той не си пълни резервоара, за да не му тежи 20 кг повече, а ти му предлагаш да си вози ненужни 200 кг?
  • #3
    Хаха ( преди 10 месеца )
    Поредното електрическо недосноче с мизерен пробег само 250км. Значи на петата година ще е на 150. По добре да намерят начин да пуснат нещо 4х4 2.0 TDI на тая цена и ще се изкупи като топъл хляб. Няма да могат да смогнат с поръчките.
fallback
Последни