Двайсет години производство не е никак малко за автомобилен модел - но на Запад. В особените условия на съветското и руското автомобилно производство, две десетилетия са съвсем скромен период - нека само напомним, че Лада Нива се прави вече 45 години без особено драматични промени, а УАЗ 452 - прословутата "буханка" - се произвежда без прекъсване от 1966 насам, тоест 57 години.
На този фон животът на ГАЗ-69, започнал през 1953 и приключил през 1973, изглежда наистина кратък. Но истината е, че тази машина е оставила трайна следа в съзнанието на много хора не само в бившите съветски републики, но и в България, Германия, Индия, Сирия, дори Исландия. Първата бройка от този автомобил излиза от завода на 25 август 1953, но истинското серийно производство започва чак през декември - преди точно 70 години. В чест на юбилея нека си припомним историята на един от най-проходимите леки автомобили на някогашния соцлагер.
17 ключови факта за ГАЗ-69 (ГАЛЕРИЯ):
Ако седнете в ГАЗ-69 днес, трудно ще успеете да си представите по-спартански интериор. Но за времето си и в сравнение с предшествениците тази кола е почти "луксозна" - има врати, парно, електрически чистачки, синхронизирана скоростна кутия. За да я направят по-вместима спрямо ГАЗ-67, инженерите изтеглят двигателя напред, и така вътре остава място за 8 души (или за 650 кг товар).