Пазарът за класически автомобили в България се развива с шокиращо темпо напоследък. Това пролича още в справката ни за най-интересните регистрирани олдтаймери за първото полугодие, но става особено видимо с извадката за втората половина на годината (без дори да включваме декември). Докато в миналото класическата сцена у нас се крепеше на отделни ентусиасти и на отделни бройки, попаднали по чудо в България, сега става дума за сериозна инвеститорска вълна.
Този впечатляващ Mercedes 300 SL спечели тазгодишния Конкурс за елегантност у нас. В България вече има немалко колекционерски автомобили от световна класа. Снимка КОЛЕЛА
В резултат у нас вече са регистрирани немалко машини, които биха намерили място и в най-престижните конкурси за елегантност, и чиято цена достига 7-цифрени суми в евро. В което впрочем няма нищо чак толкова изненадващо, като отчетем, че в десетилетието на рекордно ниски банкови лихви класическите автомобили са повишили стойността си средно със 185% (данни на консултантската компания Knight Frank).
Всъщност интересните класики, появили се в България от юли насам, са толкова много, че дори не успяхме да ги сведем до обичайния Топ 25. Подборката ни за първата половина на годината можете да видите тук.
30 от най-интересните класики, дошли в Бългрия през 2023 (ГАЛЕРИЯ):
През 1967 Alfa трябва да покаже нещо интересно на световното изложение в Монреал. На базата на Giulia TI е създаден прототип под ръководството на гения Марчело Гандини в Bertone. В бързането дори не остава време да му измислят име, но публиката започва да го нарича Montreal. Двете създадени бройки от концептуалния модел днес са в музея на Alfa.
Три години по-късно в Женева дебютира и серийният Montreal (Tipo 105.64), но той е доста различен от прототипа. Задвижването е с 2.6-литров V8, даващ 200 конски сили мощност. Петролната криза обаче удря сериозно продажбите и през 1977 Alfa окончателно спира да предлага модела. Общо са произведени едва около 3900 бройки.