Пазарът за класически автомобили в България се развива с шокиращо темпо напоследък. Това пролича още в справката ни за най-интересните регистрирани олдтаймери за първото полугодие, но става особено видимо с извадката за втората половина на годината (без дори да включваме декември). Докато в миналото класическата сцена у нас се крепеше на отделни ентусиасти и на отделни бройки, попаднали по чудо в България, сега става дума за сериозна инвеститорска вълна.
Този впечатляващ Mercedes 300 SL спечели тазгодишния Конкурс за елегантност у нас. В България вече има немалко колекционерски автомобили от световна класа. Снимка КОЛЕЛА
В резултат у нас вече са регистрирани немалко машини, които биха намерили място и в най-престижните конкурси за елегантност, и чиято цена достига 7-цифрени суми в евро. В което впрочем няма нищо чак толкова изненадващо, като отчетем, че в десетилетието на рекордно ниски банкови лихви класическите автомобили са повишили стойността си средно със 185% (данни на консултантската компания Knight Frank).
Всъщност интересните класики, появили се в България от юли насам, са толкова много, че дори не успяхме да ги сведем до обичайния Топ 25. Подборката ни за първата половина на годината можете да видите тук.
30 от най-интересните класики, дошли в Бългрия през 2023 (ГАЛЕРИЯ):
Спомен за времето, когато Citroen бе самостоятелна компания, склонна към дръзки и необичайни начинания. Mеhari (кръстен на вид камила) бе разработен от граф Ролан дьо ла Пуап, бивш боен пилот и герой от Втората световна война, и предназначен най-вече за нуждите на френската армия. Вместо от стомана или алуминий, корпусът се изработваше от акрилонитрил-бутадиен-стирен, което не само премахваше риска от корозия, но и свеждаше теглото до едва 535 килограма. Отначало Mehari бе само с предно предаване, а между 1980 и 1983 се правеше и 4х4 версия (но само с един двигател, а не с по един за всяка ос, като налудничавия 2CV Sahara).