Пазарът за класически автомобили в България се развива с шокиращо темпо напоследък. Това пролича още в справката ни за най-интересните регистрирани олдтаймери за първото полугодие, но става особено видимо с извадката за втората половина на годината (без дори да включваме декември). Докато в миналото класическата сцена у нас се крепеше на отделни ентусиасти и на отделни бройки, попаднали по чудо в България, сега става дума за сериозна инвеститорска вълна.
Този впечатляващ Mercedes 300 SL спечели тазгодишния Конкурс за елегантност у нас. В България вече има немалко колекционерски автомобили от световна класа. Снимка КОЛЕЛА
В резултат у нас вече са регистрирани немалко машини, които биха намерили място и в най-престижните конкурси за елегантност, и чиято цена достига 7-цифрени суми в евро. В което впрочем няма нищо чак толкова изненадващо, като отчетем, че в десетилетието на рекордно ниски банкови лихви класическите автомобили са повишили стойността си средно със 185% (данни на консултантската компания Knight Frank).
Всъщност интересните класики, появили се в България от юли насам, са толкова много, че дори не успяхме да ги сведем до обичайния Топ 25. Подборката ни за първата половина на годината можете да видите тук.
30 от най-интересните класики, дошли в Бългрия през 2023 (ГАЛЕРИЯ):
Този автомобил винаги е оставал някак в сянката на BMW 507 - колата на Елвис, най-колекционерския и скъп модел на баварците, и вероятно един от най-красивите автомобили изобщо. Но всъщност 507 и 503 са създадени успоредно, върху една и съща архитектура, от един и същи дизайнер (Албрехт фон Гьорц), и с една и съща цел - да завладеят богатия американски пазар за BMW. Докато 507 е спортен роудстър, 503 се предлага като купе или кабриолет, и е по-луксозната машина. Но и двата модела се оказват много по-скъпи, отколкото е предвидено (стартовата им цена в Америка е тройно над тази на Cadillac), продажбите вървят слабо и BMW е изправена пред банкрут. От BMW 503 са произведени едва 413 бройки.