De Tomaso Pantera е един от най-емблематичните спортни автомобили от 70-те години на миналия век. Съперник на моделите на Ferrari и Lamborghini, този суперавтомобил е произведен в над 7000 екземпляра между 1971 г. и 1993 г. Характерните за него линии, загатващи за мощност и средно разположен двигател, са останали емблематични, но малко хората са наясно с връзките на Pantera с една японска концепция.
Въпреки че никога не е било потвърдено, наистина изглежда, че дизайнът на Pantera е базиран на Isuzu Bellett MX1600.
Европейско влияние
Представен на автомобилното изложение в Токио през 1969 г., MX1600 силно напомня на Pantera. Дизайнът му на екзотичен спортен автомобил изглежда много по-близък до европейските модели от онова време, отколкото до японските коли. Всъщност това не е просто впечатление, като се има предвид, че колата е проектирана от Том Джаарда, който разработва няколко автомобила за Pininfarina преди това, включително Pantera и Ferrari 330 GT 2+2.
При тези условия "европейските корени" на Isuzu не са толкова изненадващи. Всъщност колата привлича толкова много внимание на автомобилното изложение в Токио , че японската компания решава да създаде втора концепция, преименувана на MX1600 II. Разликите между двата прототипа са минимални и се отнасят основно до предната част и фаровете.
Легендарният спортен автомобил De Tomaso Pantera.
Мощност без излишък
Въпреки че външността е като на истински спортен автомобил, под капака на Isuzu няма V8 двигател като при De Tomaso Pantera. Наистина, при двуместния MX1600 със задно задвижване откриваме 1.6-литров агрегат със 122 конски сили, същият двигател като този на пуснатия по това време Bellett GT-R.
За съжаление, MX1600 така и не стига до етап на серийно производство. Следователно Isuzu остава само стилистично упражнение за японския производител.