Italdesign представи първия си поръчков електромобил, наречен Asso di Picche in Movimento, отбелязвайки 50-ата годишнина на концепцията Audi Asso di Picche.
Проектиран от основателя на компанията Джорджето Джуджаро, представлява модерна интерпретация на неговия автомобил от 1973 г., но „оформен от концепциите за безопасност и електрификация“.
Подобно по профил на базирания на Audi 80 оригинал, футуристичното купе с две врати се отличава с аеродинамична ефективност, с нов дизайн на алуминиеви джанти, камери вместо странични огледала и силно опростен стъклен покрив.
.
Покривът е проектиран да филтрира 100% от ултравиолетовите лъчи и е подсилен, за да подобри устойчивостта срещу усукване на автомобила. Самото тяло е направено изцяло от алуминий, а прозорците от поликарбонат, за да се сведе теглото до минимум.
Моделът също така получава новото хоризонтално лого на Italdesign, част от светещите линии на автомобила отзад. В друго изчистено намигване към оригиналната концепция, предният въздухозаборник е преосмислен като порт за зареждане.
Почти нищо не се знае за задвижването или техническите спецификации на новия автомобил, но Italdesign казва, че той е дълъг 4662 мм, висок 1230 мм и широк 1945 мм, което го прави подобен по размер на BMW Z4.
Концепцията Audi Asso di Picche от 1973 г.
Отвътре той е модернизиран в подобен дух, с минималистичен дизайн, който се фокусира върху това „да бъде много релаксиращ и приятен за двамата пътници отпред“.
Вратите му са с двойни панти, за да се улесни отварянето им в тесни пространства, обгръщащите тялото седалки са проектирани да увеличат максимално комфорта на пътниците, а правоъгълният волан е разположен ниско, за да осигури повече пространство и да увеличи видимостта.
Колата също така демонстрира истинска практичност: Italdesign твърди, че багажникът може да побере два средно големи куфара.
Цилиндричният дизайн на арматурното табло е пряка препратка към оригиналния автомобил, но сега е доминиран от „ултратънък“ екран на информационно-развлекателната система, който може да се върти според предпочитанията на шофьора или пътника до него.
Някои функции остават постоянно видими, като например аудио контролите.
Друга препратка към колата от 1973 г. са кожените колани, които се завръщат, за да се изравнят с подлакътниците.
Според Italdesign тези промени правят кабината „по-малко натрапчива“, като това е философия, която компанията предпочита и при други разработки.
От основаването си през 1968 г., тя е отговорна за различни производствени и концептуални автомобили, включително Alfa Romeo Brera, BMW M1, Lancia Delta и Maserati MC12.