Днес автомобилите все повече използват алуминиеви панели за каросерия за намаляване на теглото и подобряване на ефективността. Лекият материал е далеч по-рядко срещан в моделите през 70-те години на миналия век, особено извън машините от висок клас.
Toyota е една от първите марки, която се опитва да промени това и да пренесе метала в по-масовите машини със своята странно изглеждаща концепция с алуминиева каросерия от 1977 г., показана на автомобилното изложение в Токио същата година.
Нека бъдем честни, колата има странен външен дизайн и донякъде напомня по форма на обувка. Може би очаквате дългият преден капак да крие голям и мощен двигател, но това не е така. Задвижващият агрегат на концепцията има работен обем от едва 547 куб. сантиметра.
Голямата предна част води до малко пространство за пътниците. За съжаление не се намират никакви снимки на интериора. Вратите се отварят с плъзгане назад, разкривайки кабина, в която има място за двама души.
В прессъобщението на Toyota от 1977 г. за концепцията се казва, че превозното средство е разработено „в отговор на социалните призиви за пестене на енергия и опазване на природните ресурси“. Целта е да се създаде леко превозно средство с подобрена горивна ефективност. „Разработването му се ръководи от принципа минимум потребление за максимум работа“, изтъква компанията.
Концепцията е с дължина 3560 милиметра, 1492 мм широчина и 1156 мм височина. Алуминиевата каросерия поддържа тегло от само 450 килограма.
След като Toyota показва автомобила на изложението в Токио през 1977 г., той се появява на корицата на корпоративната брошура на автомобилния производител от 1978 г.
Съвременните коли на Toyota използват много алуминий. Например, най-новият Tacoma използва метала в горната част на тялото и вратата на багажника, за да спести тегло. GR Corolla е оборудвана с олекотен материал при предния капак и предните врати. Така че може да се каже, че 46-годишната концепция е успешен предшественик на бъдещите начинания на Toyota.