Ръководителите на Tesla с години са обвинявали клиентите за повреди, за които отлично са знаели, че са по вина на нискокачествени и дефектни компоненти, разкри мащабно разследване на агенция Reuters. Става дума за шокиращо масови явления като откачащи се в движение колела, чупещи се оси при ускорение и разпадащо се окачване при автомобили с нищожен пробег.
В сервизния доклад на Tesla за този автомобил пише, че колелото се откачило без външна причина при скорост почти 100 км/ч, твърди Reuters
Шрейанш Джаин от Кеймбридж във Великобритания си купил нова Model Y през март тази година. На другата сутрин, докато карал тригодишната си дъщеря на детска градина, при един завой в квартална уличка цялото предно окачване на автомобила рухнало. Колата била на едва 180 километра пробег. В сервиза на Tesla ремонтът отнел 40 часа труд и струвал еквивалента на 14,000 щатски долара. Компанията отказала да го покрие гаранционно, обвинявайки шофьора, че "преди това" е причинил повреди на окачването.
На базата на проучени документи от самата Tesla Reuters твърди, че "десетки хиляди" клиенти на компанията са имали подобно преживяване със сериозни повреди по окачването или кормилната уредба. Хроничните дефекти се простират поне 7 години назад във времето и засягат всички основни пазари на марката - в Европа, Северна Америка и Китай. Журналистите от агенцията са разговаряли и с десетки клиенти, както и с деветима бивши мениджъри в Tesla и сервизни техници.
Основните моменти от разследването на Reuters (ГАЛЕРИЯ):
Друг чест проблем при чисто нови автомобили на Tesla е отказ на кормилната уредба. Reuters разказва за Джейми Миншол, клиент от Орегон, който още на втория месец получил съобщение "Steering assist reduced”. За щастие успял да реагира веднага и да спре, преди да излезе от пътя. За петте години до февруари 2022, над 400 бройки от Model 3и Model Y са получили същия дефект, разкрива Reuters. Честотата на проблемите се увеличила забележимо в края на 2021. NHTSA започна разследване по проблема в резултат на оплаквания от 12 собственици, но сега се оказва, че Tesla е знаела за 30 пъти по толкова.
Клиент от Калифорния карал Model 3 на жена си и след преминаване през легнал полицай загубил напълно кормилната функция. Служителят в сервиза му обяснил, че проблемът е причинен от корозия на кабел, вероятно след посещение в автомивка, и че бил често срещан. Клиентът платил 4400 долара за подмяна на кормилна уредба и окабеляване. "Това е единствената кола, при която автомивка може да повреди кабелите", казва той пред Reuters.