Ръководителите на Tesla с години са обвинявали клиентите за повреди, за които отлично са знаели, че са по вина на нискокачествени и дефектни компоненти, разкри мащабно разследване на агенция Reuters. Става дума за шокиращо масови явления като откачащи се в движение колела, чупещи се оси при ускорение и разпадащо се окачване при автомобили с нищожен пробег.
В сервизния доклад на Tesla за този автомобил пише, че колелото се откачило без външна причина при скорост почти 100 км/ч, твърди Reuters
Шрейанш Джаин от Кеймбридж във Великобритания си купил нова Model Y през март тази година. На другата сутрин, докато карал тригодишната си дъщеря на детска градина, при един завой в квартална уличка цялото предно окачване на автомобила рухнало. Колата била на едва 180 километра пробег. В сервиза на Tesla ремонтът отнел 40 часа труд и струвал еквивалента на 14,000 щатски долара. Компанията отказала да го покрие гаранционно, обвинявайки шофьора, че "преди това" е причинил повреди на окачването.
На базата на проучени документи от самата Tesla Reuters твърди, че "десетки хиляди" клиенти на компанията са имали подобно преживяване със сериозни повреди по окачването или кормилната уредба. Хроничните дефекти се простират поне 7 години назад във времето и засягат всички основни пазари на марката - в Европа, Северна Америка и Китай. Журналистите от агенцията са разговаряли и с десетки клиенти, както и с деветима бивши мениджъри в Tesla и сервизни техници.
Основните моменти от разследването на Reuters (ГАЛЕРИЯ):
Друг проблемен компонент са полуоските, чийто ремонт струва значително по-скъпо. Купувач на Model X на име Трейс Къри разказва, че след като платил 110,000 долара за автомобила си, трябвало да замени носачи два пъти, след това да ремонтира цялото окачване и двете полуоски. "Чували ли сте някой да сменя полуоски в нов автомобил, който не е катастрофирал?", пита Къри, хирург по професия. Всъщност инженерите на Tesla са го чували много пъти, отбелязва Reuters. Според вътрешни документи компанията е подменила над 66,000 полуоски само между януари 2021 и март 2022 - за няма и 14 месеца. В 10% от случаите за ремонта са платили самите собственици. Ларс Хайкерс, служител на сервиз на Tesla в Белгия, пише до централата: "Имаме кола с най-новата ревизия на полуоските, направена преди 6 седмици, и се случва същият проблем. Има ли друго решение, или просто пак да ги подменим?". Анастасия Сколарики - инженер, който отговаря за оплакванията на клиентите в Европа - пише в мемо, че проблемът е заложен при дизайна на компонентите, а не по вина на "злоупотреби" на клиентите. "Компанията трябва да покрие ремонтите на автомобилите в гаранция, независимо колко пъти идват те в сервиза със същия проблем", настоява Сколарики.
През 2019 чисто нов Model S в Шанхай счупил полуоска, когато собственикът натиснал газта. Детайлът се счупил на три парчета, едното от които пробило електромотора.