IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобилите замърсяват с 30% по-малко от колите с ДВГ, но след 90 000 км

Производството на батерии сериозно натоварва колите на ток с вредни емисии

Ново независимо проучване от Германия установи, че в продължение на 200 000 км живот, електрическите превозни средства (EV) са значително по-екологични от своите бензинови или дизелови колеги, въпреки че са започнали живота си с по-голям „екологичен дълг“.


електромобили


Производството на батерии е мръсен бизнес и означава, че производството на електромобили причинява повече замърсяване, отколкото производството на превозни средства с ДВГ. Проучването обаче установи, че в момента на едно електрически превозно средство са му нужни 90 000 км пробег, за да премахне този „дълг“ и да стане по-екологично от конвенционален автомобил.

„Точната оценка на жизнения цикъл на автомобилите зависи от множество фактори – мястото на производство, енергийния микс при производството на превозни средства и компоненти, както и системата за задвижване, използвана на пътя, а също така и използваната енергия“, каза д-р Йоахим Дамаски, председател на VDI Gesellschaft Fahrzeug, германска инженерна асоциация.

„Електромобилите и хибридните превозни средства започват с „екологично бреме“ чрез ресурсоемкото производство на технология за задвижване при оценката на техния жизнен цикъл, тъй като производството на батерии сега се извършва почти изключително в Азия“, обяснява експертът.


батерии


С течение на живота си обаче електромобилите стават по-чистият вариант. След изминаване на 200 000 км електромобилът ще е причинил 24,2 тона CO2 емисии. За сравнение, един дизелов автомобил ще е отделил 33 тона, което е с над 36% повече.

Анализът на VDU дава положителна оценка на екологичността на хибридите. Според организацията за същия период от време се очаква plug-in хибридно превозно средство да отделя 24,8 тона CO2, само с 0,6 тона повече от електромобил. Данните сочат, че електрифицираните превозни средства са по-добрият вариант, но в същото време те имат доста място за подобрение. Например, ако EV се захранва с електричество от изкопаеми горива, може да отнеме дори 160 000 км, за да стане то по-екологично от превозно средство с вътрешно горене.

Като цяло, VDU има няколко препоръки за транспортната индустрия. Първо, асоциацията подчертава значението на зелената електрическа мрежа. Второ, производството на батерии за електромобили трябва да натоварва по-малко околната среда и местното им производство ще помогне за това, както и рециклирането им. Освен това се препоръчва използването на синтетични горива, наричани още „електронни“ (e-fuels), а също така се използването на PHEV.

0 от 500
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    И кое е добрия пример, данъкоплатеца плаша едни 20 х. евра на бройка, производителя доволен.Най доброто е още по добър обществен транспорт, пък после тостерите. В градска среда се замърсява най-много.
  • #7
    5 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    До 5. Не е нужно да ги раздават. В съседната статия има много добър пример за Франция, които плащат "самоучастието" на лизинга за нов електромобил на социално слаби. Лизинговата вноска е по-ниска отколкото на практика им струва само горивото, ако карат бензин. Остава само да се организират зарядни станции, които да балансират мрежата при излишък когато токът е евтин и всички ще са доволни.
  • #6
    5 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    "След 90 к.км електрокара изчиствал въглеродния отпечатък,а една батерия изкарва 160 к.км." на тебе какво ти пука като караш по 8 000 км на година? 160 000 км ще ги минеш за 20 години. Пък и това е само гаранцията. Повечето батерии изкарват над 300 хиляди километра, което в твоя случай би означавало около 40 години. Тъкмо като си я купиш днес и ще я караш до 2064 година.
  • #5
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ако наистина са толкова загрижени да природата защо не ги раздават или поне да ти заменят текущия автомобил с електричка безплатно?
  • #4
    11 rate up comment 10 rate down comment
    Баба Ванга ( преди 4 месеца )
    Не е нужно да си гадател, за да разбереш кой е поръчал и платил статията. Един производител на хибриди, който смята, че всички електромобили се произвеждат с 100 киловата батерия и задължително за производството и се ползва енергия от въглища, а после се зарежда с 80% въглища в микса. Още преди години имаше проучвания, че един електромобил изчиства въглеродния си отпечатък между 20 и 60 000 км Само най-лошия сценарий беше 90 000, но оттогава в Китай инсталираха много ВЕИ.
  • #3
    3 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Посетете Африка или Азия даже и Русия и вижте за какво става въпрос. Зелена сделка ама друг път. Кара се всичко което може да се кара маслото се сменя на 2-3 месеца за разхода на никой не му пука
  • #2
    4 rate up comment 15 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    След 90 к.км електрокара изчиствал въглеродния отпечатък,а една батерия изкарва 160 к.км.
  • #1
    5 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Кои коли с двг щото на газ и дизела са все с двг но докато газта е чиста дизела е смръдел