IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новото Peugeot e-308: Красотата ще спаси света

Дългоочакваната електрическа версия на французите дава разход колкото Dacia Spring, но най-силният й коз е в дизайна

Красотата, естествено, е нещо съвсем субективно. Но едва ли много от вас биха спорили с мен, ако кажа, че Peugeot 308 е една от най-ефектно изглеждащите коли в своя сегмент. Ако не и най-ефектната.
   
    
 
   
     
А сега, две години след появата си, тази кола най-сетне получава и душевната чистота, която да съответства на външния й вид. Тоест получава чисто електрическо задвижване. Запознайте се с новото Peugeot e-308.
   
   
Peugeot e-308 тест драйв
  
     
Още от самото начало идеята на новата платформа EMP-2 на Stellantis бе точно такава: да позволява всякакви варианти на задвижване в една и съща опаковка. Електрическото e-308 е визуално неотличимо от обикновеното. И също като него се предлага и в SW - или Station Wagon - вариант. От Peugeot се хвалят, че това е на практика първото електрическо комби в Европа, и не се сетихме как да ги оборим.
   
    
Peugeot e-308 тест драйв
   
     
Всъщност единственото неочаквано нещо в този автомобил е времето на появата му на пазара.

Две години е множко за чакане на нова версия. Но в този случай може би си е заслужавало, защото сега е-308 получава изцяло ново поколение батерии - с понижено съдържание на кобалт, с увеличено до 80% съдържание на никел, и с доста повишена ефективност.
   
    
Peugeot e-308 тест драйв
   
     
Батерията всъщност не е много голяма - 54 киловатчаса общ капацитет, от които използваеми 51, но е достатъчна тази кола да изминава 413 км с едно зареждане. Свикнали сме да ни казват 400, които в истинския живот да означават 300 или 250. Но в този случай, доколкото можем да преценим до момента, тези 400 км са напълно реални. След първите изминати 50 км компютърът все още ни дава 380 в запас.
   
    
Peugeot e-308 тест драйв
  
     
Заслугата за това не е само на новата батерия, доставяна от китайската CATL. Съществен принос имат и инженерите по аеродинамиката на Peugeot, които с цената на невидими за окото промени под предната престилка, в калниците и в джантите са понижили допълнително съпротивлението в сравнение със стандартното 308.
   
   
Peugeot e-308 тест драйв
   
     
Нов е и електромоторът, който, ако сравним с предишната генерация електромобили на Peugeot, увеличава мощността от 136 на 156 коня.
 
 

Peugeot e-308

156 к. с. максимална мощност

270 Нм макс. въртящ момент

9.8 секунди 0-100 км/ч

413 км пробег по WLTP

Не е кой знае колко впечатляващо, а и ускорението от 0 до 100 км/ч в името на по-дългия пробег е ограничено на 9.8 секунди. Но и не е необходимо да е повече, защото тази кола е бърза и пъргава там, където има най-голямо значение - стартовете.

Убедихме се от собствен опит, че изпреварванията с е-308 са лесни и приятни - поне по нормални пътища. Ускорението от 30 до 60 километра в час става за две секунди и половина, от 60 до 90 - за малко над три. При магистрални скорости тази динамика вече се позагубва, но все пак e-308 е способно да развие 170 километра в час, което е над средното за масов електромобил.
   
  
Peugeot e-308 тест драйв
   
    
Нашият тестов маршрут бе основно по планински пътчета със стръмни изкачвания и спускания, където е-308 даде разход от 13 киловатчаса на 100 километра - завиден показател, сравним само с дребосъци като Dacia Spring. В градски цикъл тази кола е способна да падне под 12 кВтч за 100 км, и тогава батерията ще ви стигне за над 500 километра.
   
    
Peugeot e-308 тест драйв
   
    
Колата има трифазно зарядно до 11 киловата на борда, и може да поема заряд до 100 киловата на бърза зарядна станция, което означава 25 минути за попълване на батерията от 20 до 80%. 12 минути дават 100 километра пробег.
   
    
Peugeot e-308 тест драйв
   
    
Компактната батерия има и още един плюс - тя ограничава теглото. Не бих нарекъл тази кола точно лека, защото тя е почти 1.7 тона. Но е доста по-лека от повечето си конкуренти. И определено не се чувства лошо по острите завои над Тарагона.
   
    
Peugeot e-308 тест драйв
   
     
Малкият волан, който отнесе толкова критики в по-големи модели като 3008 и 508, тук е съвсем адекватен. Ще ви отнеме време само да го нагласите така, че да не скрива приборите от погледа ви. Но извън тази дреболия, e-308 е изключително комфортен автомобил. А също и практичен - с по-голям багажник от Volkswagen Golf.
  
   
Peugeot e-308 тест драйв
   
     
Качеството на материалите е много добро, освен това в Peugeot запазват няколко физически бутона за основните функции - чудесна стъпка назад след опита им да премахнат всички копчета в предишното поколение. В по-високите версии можете да имате и прословутото триизмерно табло, разработено от софийския екип на Visteon. 10-инчовата мултимедия е с висока резолюция и доста приятна графика. Единствената ни забележка е към малко мудната навигация от Тоm-Тоm, но така или иначе повечето клиенти ще ползват своя собствена през Android Auto и Apple CarPlay.
   
    
Peugeot e-308 тест драйв
   
   
Електронните асистенти включват адаптивен круиз контрол с автоматично спиране и потегляне, засичане на обекти в сляпата точка на разстояние до 75 метра, и предупреждение за опасност отзад, което е много полезно при излизане от паркинги. Иначе оборудването, включително аудиосистемата Focal, е идентично с това в обикновеното 308.
   
   
Peugeot e-308 тест драйв
   
     
Тази кола има само един съществен проблем, и той е свързан с цената. Във Франция е-308 започва от над 44,000 евро. В България стартовата цена е 90 207 лева, макар и с наистина богато оборудване. Има много електромобили, които за по-малко пари ще ви дадат и повече обхват, и повече конски сили.

Но е308 има един коз, който повечето от тях нямат. Отново се връщаме до външния вид. Най-скъпата стока, откакто съществува човешката цивилизация, винаги е била красотата.
  
  
Още снимки от теста на Peugeot e-308 вижте в ГАЛЕРИЯТА:


  
   

 

0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Браво. Г-н Тавареш е заел перфектната позиция да го изметат китайците от пазара. Досега му се получаваше, щото на дизайна на Жил Видал сложи космически цени, и всички които си купуват коли както си купуват хладилници или пердета му се вързаха да плащат за посредствените му коли. Само че г-н Видал вече работи за Рено и дизайна на Пежо зацикли, а на хладилниците и пердетата са на път да им врътнат кранчето от банките, та ще видим докога ще оцелеят тези цени ...
  • #9
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 11 месеца )
    Грешка при писането.Има 308 с бензинов двигател за 1/2 от цената на електричката.
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 11 месеца )
    Има 208 с бензинов двигател за 1/2 от цената на електричката.
  • #7
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Вече 90 000 е новото 45 000
  • #6
    12 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Освен това не се научиха, такива извращения като този волан и дисплея над него ще изгонят 90% от хората които биха си го купили това трябва да са някакви опции.
  • #5
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    С тези цени фалит до година две, особено за такива консерви то това дори и франсе няма да си го купи!
  • #4
    11 rate up comment 10 rate down comment
    Striker ( преди 11 месеца )
    Малшй, китайска батерия, малей! Че и го и споменали, нашите! хахаха! Това и да ми го дават, не го вземам. Ковидска бомба, малеле!
  • #3
    13 rate up comment 11 rate down comment
    Докторът ( преди 11 месеца )
    Това нещо даже за 35 000 лева не бих го купил.Даже Митето Бъстъра едва ли е толкова откачен за да даде 100 000 бона за това.
  • #2
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Сдф ( преди 11 месеца )
    Много яко ел кола с мощност 150 кс и за 90.000 лева. смях
  • #1
    12 rate up comment 12 rate down comment
    Докторът ( преди 11 месеца )
    100 000 лева за това....да .... Успех им пожелавам.Почти сигурен съм, че ще продадат повече от 1 брой.Даже е възможно до 3 броя за 24 години да стигнат продажбите.