Годините преди Втората световна война са уникално време за автомобилното производство. Светът се тресе от въздействието на Голямата депресия, но нова вълна от богати хора иска да се изяви с най-модерното технологично постижение - автомобила.
Функционалните тенденции в дизайна от 20-те години на миналия век вече не са достатъчни и началото на следващото десетилетие дава пространство за по-грандиозни, по-авангардни дизайни, вдъхновени от всичко - от изкуството до архитектурата. Това обхваща не само най-добрите луксозни автомобили на Англия и Америка, но и екзотични, необичайни превозни средства, произвеждани от френски автомобилни компании, и автомобилите с висока производителност, които индустриална Германия бълва.
Този период на стилистични иновации внезапно прекъсва с избухването на Втората световна война, която принуждава много марки да прекратят изцяло производството на леки автомобили и сериозно затруднява производството на други. Ще отнеме много години на автомобилната индустрия да си стъпи на краката, след като мирът е възстановен, но колите от 30-те години остават особено привлекателни за най-богатите и влиятелни колекционери в света. Ето 15 от най-добрите дизайни от тази златна ера.
Най-красивите автомобили, създадени преди Втората световна война (ГАЛЕРИЯ):
Auburn Boattail Speedster е не само една от най-добре изглеждащите коли на своята епоха, но и една от най-бързите. Версията с компресор е представена през 1935 г. и чупи удивителните 70 различни рекорда за скорост в Bonneville Salt Flats същата година. Стилът на опашката на автомобила е запазена територия на производителите на най-висок клас каросерии през предишните години, като Boattail Speedster пренася за първи път дизайна на сериен автомобил.
Съобщава се, че моделът не е лесен за управление, като привлекателността му е свързана главно с уникалния стил и водещата производителност. Всяка кола развива най-малко 160 км/ч и е снабдена с табелка, която да го показва.
Като повечето автомобили от висок клас от епохата, Boattail Speedster изисква доста пари, ако възнамерявате да намерите такава. Всъщност при повечето от най-скъпите екземпляри допълнително са направени реставрационни работи за стотици хиляди долари, за да ги запазят през десетилетията.