Доскоро единственият модел, която някога беше получавал нула на тестовете на безопасност на ANCAP (австралийската програма за оценяване на сигурността на нови автомобили), беше Mitsubishi Express през 2021 г. Сега към него се присъединяват още две превозни средства - MG 5 и Mahindra Scorpio, които също се провалиха на изпитанията.
Двата модела получиха нула звезди, тоест те са опасни за возещите се в тях. Базовото ниво на седана MG 5 не разполага дори с обтегачи на предпазните колани. Дори по-скъпите версии не разполагат с наблюдение на мъртвата зона и асистент за поддържане на лентата, а намесата на системата за аварийно спиране е ограничена.
Тези недостатъци бяха отразени в оценките и седанът отбеляза само 37% в категорията за защита на възрастни пътници и 58% за защита на деца. MG 5 получи 42% за защита на пешеходците и само 13% за асистент за безопасност.
Що се отнася до Mahindra Scorpio, този SUV с каросерия на рама също не се представи по-добре. ANCAP му даде 44% за защита на възрастни и 80% за защита на деца. Защитата на пешеходците е оценена на 23%, докато асистентите за безопасност получават 0.
Интересното е, че само преди година Mahindra Scorpio получи оценка от пет звезди от Global NCAP. Причината е в различния подход на двете организации. Глобалният NCAP дава приоритет на безопасността при катастрофа, докато ANCAP залага на активната безопасност за предотвратяване на злополука.
Главният изпълнителен директор на ANCAP - Карла Хорвег, коментира, че както MG, така и Mahindra са „преценили погрешно очакванията за безопасност на днешните потребители. Това е ярко напомняне, че не всички автомобили предлагат същото ниво на безопасност - дори когато това са чисто нови модели."