Руският производител АвтоВАЗ показа актуализирана версия на 1,8-литровия си двигател. Досега той се поставяше на моделите Vesta и X-Ray, но през 2022 г. производството му беше спряно поради недостиг на вносни компоненти.
Модернизирана версия на двигателя носи името 1.8 Evo. В допълнение към подмяната на част от компонентите, са направени промени в конструкцията, които подобряват надеждността на агрегата. Според представители на АвтоВАЗ подобренията са решили основния проблем на мотора, а именно - големият разход на масло.
В допълнение, двигателят получава нова форма на буталата, която избягва сблъсъци с клапаните, в случай че последните останат неприбрани поради внезапно скъсване на ангренажния ремък. Общо двигателят има 25 нови или модифицирани части.
Мощността на силовия агрегат не се е променила и е 122 к.с. Предполага се, че неговата форсирана версия скоро ще се появи за автомобили от подразделението Lada Sport. Преди това такъв агрегат за Vesta Sport произвеждаше 145 к.с. Моторът ще се поставя и на моделите от семейството Lad Niva.
Новият двигател е предназначен за Lada Vesta и ще се комбинира с два вида чуждестранни трансмисии. Това са CVT, както и нова механична скоростна кутия с два съединителя. Преди това 1.8 се предлагаше с руска петстепенна скоростна кутия.