fallback

Дизайнът на Tesla Cybertruck поражда опасения за безопасността на пешеходците и не само...

Експертите са силно разтревожени, след като изгледаха видеоклипове от краш-тестове на пикапа

Още с първата си поява Tesla Cybertruck шокира света със своя ъгловат дизайн, включващ остри ръбове и плоски панели. Въпреки това, точно тези характеристики, съчетани с твърдия екзоскелет от неръждаема стомана и значителното му тегло, сега предизвикват опасения сред експертите по безопасност относно потенциалното въздействие върху пешеходците в случай на сблъсък.

Според Tesla , панелите на корпуса на Cybertruck от неръждаема стомана са специално проектирани да абсорбират удара, включвайки специални ребра в предния и задния край за разсейване на енергията по време на сблъсък. Освен това главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск изрази увереността си в безопасността на Cybertruck, заявявайки, че той ще надмине всички други пикапи по отношение на безопасността както за пътниците, така и за пешеходците. Той също така потвърди, че пикапът е преминал „регулаторен преглед“.

Въпреки тези уверения обаче, експертите по безопасността продължават да изразяват загриженост относно нетрадиционния дизайн на Cybertruck и как той може да повлияе на неговите характеристики за безопасност. Според Reuters професори и служители по безопасността, които са наблюдавали онлайн краш тестовете на Tesla Cybertruck, остават скептични и посочват, че се нуждаят от данните, за да направят „твърди заключения“.

Адриан Лунд, бивш президент на IIHS, също изразява загриженост, заявявайки: „Големият проблем е, че ако те наистина направят структурата на превозното средство много твърда, като използват дебела неръждаема стомана, тогава, когато хората си ударят главите в нея, това ще нанесете им много повече щети."

Самер Хамдар, професор по автомобилна безопасност в университета Джордж Вашингтон, изрази загриженост относно ограничените зони на деформация в изцяло електрическия пикап на Tesla. Въпреки това той признава, че други функции като „шокопоглъщащ механизъм“ биха могли потенциално да опровергаят тези опасения.

Джулия Грисуолд, директор на Изследователския център за безопасен транспорт в Бъркли към Калифорнийския университет, пък изрази опасения относно теглото на пикапа и високото му ускорение, като ги нарече „много опасни “ за пешеходците.

В свързан контекст нестопанската организация Европейски съвет за безопасност на транспорта пусна изявление, изразяващо надеждата, че Tesla няма да представи Cybertruck в Европа. Те добавиха, че „превозно средство с такъв размер, мощност и значително тегло ще представлява значителен риск за пешеходците и велосипедистите в случай на сблъсък“.

Струва си обаче да се отбележи, че същата загриженост може да се отнася за много други американски пикапи, които са значително по-големи от повечето превозни средства, които обикновено се срещат по европейските пътища. А Tesla призна, че разпоредбите за безопасност на ЕС може да представляват предизвикателство към новия им продукт.

Главният инженер на Tesla се спря на този въпрос в интервю за Top Gear, като призна, че европейските разпоредби за безопасност, касаещи безопасността на пешеходците, могат да представляват предизвикателства за въвеждането на Cybertruck на Стария континент.

Проблемът обаче не е само в пешеходците. Потенциалните рискове, свързани с Tesla Cybertruck, се простират отвъд велосипедистите и пешеходците, тъй като други превозни средства също могат да бъдат засегнати. Дейвид Фридман, бивш ръководител на NHTSA , подчерта това безпокойство, заявявайки: „Ако участвате в сблъсък с друго превозно средство, което има зона на деформация, и вашата кола е по-малко деформируема, то другото превозно средство ще поеме основната сила на удара.”

Въпреки че е от съществено значение да се изчака цялостна оценка на безопасността, преди да се формира окончателно мнение по въпроса, вероятно е потенциалните купувачи на Tesla Cybertruck да не бъдат трогнати от гореспоменатите опасения. Много собственици на тези пикапи дават приоритет на усещането от шофирането на едно от най-здравите превозни средства в сегмента, като потенциално поставят по-малко ударение върху въздействието върху безопасността на другите участници в движението.

fallback
  • #26
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    По вашата логика очевидно е така но както е доказано многократно вашата логика няма никаква връзка с реалността. По вашата логика, твоята баничарка се движеше с пълна мощност с 30 км в час и имаше разход 15 на 100, но още като го спомена първият път ти казах че логиката ти издиша и това би означавало перпето мобиле. Тогава също смятахте проценти и не ви се отдаваше. Опитвахте се да ме убедите, че баничарката ти има 40% КПД, но накрая станаха над 110%. Процентите на наклона също се колебаеха, а?
  • #25
    Турбо ( преди 11 месеца )
    Тесльо,Гост ще отговори само,ако иска да ти отговори.Ако не иска,няма да ти отговори.Логично е щом максимума в производството на ФЕЦ е 5,32% по обяд,а през по голямата част от денонощието е 0%, средното производство за денонощието да е много по малко от 5%.Елементарна математика.
  • #24
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    А моята версия, е че нито ти, нито гост знаете как се смятат проценти и затова оставят е да ви манипулират толкова лесно, дори без да ви лъжат. Използват ви за полезни ***, за да лъжете вместо тях. И то лъжете от сърце защото (си) вярвате. Я да видим, ако за първото тримесечие фец са произвели 3,12%, за второто са произвели 9,69%, а за третото 12,73%, то Колко трябва да е за четвъртото тримесечие за да падне на 3%? Колко % е за първите 3 тримесечия? Питам и тебе и Гост, който не може да смет
  • #23
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Вече 100 пъти повторих че моята версия ще я кажа след като гост отговори. Нормалните хора така водят дискусия единият пита другия отговаря и обсъждат резултатите. Повече от очевидно е че не сте тук да водите дискусия а да се заяждате и да си проповядвате лъжите, като не желаете да се смята да се споделят факти и да се коментира а да се вярва сляпо на всички ваши лъжи. Толкова добре ви знам номерата, че вие казвам всички 10 хода напред предварително. Гост няма да отговори Колко е 2 + 2
  • #22
    fts ( преди 11 месеца )
    Сетих се за оня руснак, дето с американския си таралясник осакати онова момиче и я обрече!
  • #21
    Турбо ( преди 11 месеца )
    Тесльо,колко % е по твоята версия?След като 15 часа в денонощието(от 17ч до 7 ч.) производството на ФЕЦ е 0%,за осталите 9 часа максимума е 5,32%,колко % е производството на ФЕЦ?
  • #20
    Лудория ( преди 11 месеца )
    Щом се продава в САЩ, явно покрива техните изисквания за сигурност. Дали ще покрие европейските - по-скоро не. Кой каквото и да си чеше езика, ако имаше проблем, самите американци нямаха да го пуснат. А ако са много опасни инцидентите занапред, ще го спрат, както му спряха ATV-то. Всичко друго е празнословие. И преди да продължите вижте пикапа International CXT, който може да се ползва с обикновенна книжка в САЩ. И как смятате, безопасен ли е?
  • #19
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Някога виждал ли си по-точно описание на гост и рук? Все едно за тях е писана тази статия в Уикипедия. 100% съвпадение И никакво отклонение от описанието.
  • #18
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    се случва с другите лъжещи. Всъщност те абсолютно не се страхуват от това да бъдат хванати в лъжа. Когато те са поставени в ситуация да отговарят на реални въпроси и да се сблъскат с реалните факти, те, без дори да направят пауза, ще преработят своята история така че да пасва на фактите и да изглежда консистентна. Това непрекъснато преработване на тяхната история води до противоречия, които оставят слушателя объркан. https://bg.m.wikipedia.org/wiki/Психопатия
  • #17
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Психопатите са патологични лъжци. Техните отношения с другите хора са практически дефинирани от манипулация и експлоатация. Психопатът не вижда никаква причина, поради която да бъде честен или грижовен, загрижен за другите хора. Те обикновено са много добри в лъжите, понякога са способни да объркат дори опитни разпитващи. Понеже те са неспособни на срам или страх, езикът на тялото при тях или тонът на гласа им, и други подобни знаци, никога не ги издават, както обикновено се случва с другите лъж
fallback
Последни