fallback

Дизайнът на Tesla Cybertruck поражда опасения за безопасността на пешеходците и не само...

Експертите са силно разтревожени, след като изгледаха видеоклипове от краш-тестове на пикапа

Още с първата си поява Tesla Cybertruck шокира света със своя ъгловат дизайн, включващ остри ръбове и плоски панели. Въпреки това, точно тези характеристики, съчетани с твърдия екзоскелет от неръждаема стомана и значителното му тегло, сега предизвикват опасения сред експертите по безопасност относно потенциалното въздействие върху пешеходците в случай на сблъсък.

Според Tesla , панелите на корпуса на Cybertruck от неръждаема стомана са специално проектирани да абсорбират удара, включвайки специални ребра в предния и задния край за разсейване на енергията по време на сблъсък. Освен това главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск изрази увереността си в безопасността на Cybertruck, заявявайки, че той ще надмине всички други пикапи по отношение на безопасността както за пътниците, така и за пешеходците. Той също така потвърди, че пикапът е преминал „регулаторен преглед“.

Въпреки тези уверения обаче, експертите по безопасността продължават да изразяват загриженост относно нетрадиционния дизайн на Cybertruck и как той може да повлияе на неговите характеристики за безопасност. Според Reuters професори и служители по безопасността, които са наблюдавали онлайн краш тестовете на Tesla Cybertruck, остават скептични и посочват, че се нуждаят от данните, за да направят „твърди заключения“.

Адриан Лунд, бивш президент на IIHS, също изразява загриженост, заявявайки: „Големият проблем е, че ако те наистина направят структурата на превозното средство много твърда, като използват дебела неръждаема стомана, тогава, когато хората си ударят главите в нея, това ще нанесете им много повече щети."

Самер Хамдар, професор по автомобилна безопасност в университета Джордж Вашингтон, изрази загриженост относно ограничените зони на деформация в изцяло електрическия пикап на Tesla. Въпреки това той признава, че други функции като „шокопоглъщащ механизъм“ биха могли потенциално да опровергаят тези опасения.

Джулия Грисуолд, директор на Изследователския център за безопасен транспорт в Бъркли към Калифорнийския университет, пък изрази опасения относно теглото на пикапа и високото му ускорение, като ги нарече „много опасни “ за пешеходците.

В свързан контекст нестопанската организация Европейски съвет за безопасност на транспорта пусна изявление, изразяващо надеждата, че Tesla няма да представи Cybertruck в Европа. Те добавиха, че „превозно средство с такъв размер, мощност и значително тегло ще представлява значителен риск за пешеходците и велосипедистите в случай на сблъсък“.

Струва си обаче да се отбележи, че същата загриженост може да се отнася за много други американски пикапи, които са значително по-големи от повечето превозни средства, които обикновено се срещат по европейските пътища. А Tesla призна, че разпоредбите за безопасност на ЕС може да представляват предизвикателство към новия им продукт.

Главният инженер на Tesla се спря на този въпрос в интервю за Top Gear, като призна, че европейските разпоредби за безопасност, касаещи безопасността на пешеходците, могат да представляват предизвикателства за въвеждането на Cybertruck на Стария континент.

Проблемът обаче не е само в пешеходците. Потенциалните рискове, свързани с Tesla Cybertruck, се простират отвъд велосипедистите и пешеходците, тъй като други превозни средства също могат да бъдат засегнати. Дейвид Фридман, бивш ръководител на NHTSA , подчерта това безпокойство, заявявайки: „Ако участвате в сблъсък с друго превозно средство, което има зона на деформация, и вашата кола е по-малко деформируема, то другото превозно средство ще поеме основната сила на удара.”

Въпреки че е от съществено значение да се изчака цялостна оценка на безопасността, преди да се формира окончателно мнение по въпроса, вероятно е потенциалните купувачи на Tesla Cybertruck да не бъдат трогнати от гореспоменатите опасения. Много собственици на тези пикапи дават приоритет на усещането от шофирането на едно от най-здравите превозни средства в сегмента, като потенциално поставят по-малко ударение върху въздействието върху безопасността на другите участници в движението.

fallback
  • #16
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Така е, всички психопати (патологични лъжци и манипулатори) са срещу мен или пък един единствен с много никове, включително написал 17 коментар, Но човек който говори само с факти и казва истината, няма за какво да се притеснява. На лъжата краката са къси. Гостенина и 100 пъти да повтори, че фотоволтаиците произвеждат само 3% процента от енергията, 100 пъти да повтори, че е все едно и също дали събираш проценти или мегавати, няма да промени нито фактите, нито истината нито математиката.
  • #15
    анонимен ( преди 11 месеца )
    МитЕ, всички са срещу тебе,нямаш никакъв шанс.Вземи се в ръце,лекувай се.
  • #14
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Допълнение : Още не си казал, ако първото и второто тримесечие са произведени съответно 3,12% и 9,69% дали турбо правилно е сметнал, че са 6,4% ЗА ПЪРВОТО ПОЛУГОДИЕ?
  • #13
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Още не си казал, ако първото и второто тримесечие са произведени съответно 3,12% и 9,69% дали турбо правилно е сметнал, че са 6,4% Виждаш ли колко си хлъзгав манипулатор, който много говори, но нищо конкретно не казва? Само празни приказки и патоложични лъжи!
  • #12
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Гостенино, за разлика от всички психопати пишещи тук които лъжат манипулират и се заяждат като тебе И никога не отговарят на въпроси свързани с факти, да не говорим да си стоят за думите които са казали само преди половин час, аз си пиша с регистриран Ник с който не може да пише никой друг и си стоя дори за думите които съм казал преди 5 години, защото за разлика от вас никога не лъжа и винаги говоря с факти и цифри. Още ли твърдиш че фотоволтаиците произвеждат 3%?
  • #11
    Гост ( преди 11 месеца )
    Ако кибергрозника те намели мити4ен,от жипката ти 300 коня няма да остане нищо здраво, включително и ти бустер
  • #10
    Гост ( преди 11 месеца )
    В този форум психопата е само един, MythBuster.
  • #9
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Заяждането не върви! MythBuster ( преди 5 дни ) Тези остри ръбове ще действат като гилотина при сблъсък. И ако за пешеходци от Тесла най-вероятно са скрили някой коз в ръкава, като например външен airbag, то си представи ако пикапа се забие с калника си странично във вратата на автомобила ти? Тази неръждаема ламарина ще влезе до средата на автомобила ти, предвид теглото на пикапа. На хартия при краш тест и челен сблъсък в бетонен блок, това няма как да се види, но реалността ще е жестока!
  • #8
    РУК ( преди 11 месеца )
    Те хората са ти го написали какъв е проблмеа бе ***!Имаш кола която сама по себи си е по устойчива на удари и е пусната сред автопарк, където масовите коли са с друг тип конструкция на абсорбиращите зони и "ламарините",в случая по уязвими!За да ти го обясня на нивото на твоя интелект - масовите коли са да блъснеш яйце с яйце, с тази играчка за комлексари, става да блъзнеш яйце с дървено кубче!Кви преходи, кви притеснения тогава те гонят!Да не забравиш да провериш за правописни грешки!
  • #7
    РУК ( преди 11 месеца )
    Митичния *** пак блесна с измислени примери и логика!Колко по тежки и мощни са Голф 1 и 2, Опел Кадет, Фиат Пунто(масовите навлезли след 1989) от Лада, Жигула, Москвич?!Кой е имал притеснения,че коли проектирани през 80 и 90те години,вече със зони на деформаци,колани,бофглавници, по скъпите и с ABS и въздушни възглавници ще доведат до повече смъртни случаи от коли проектирани началото на 70те, много от тях дори без предпазни колани?!? От 5G имаш ли притеснения?
fallback
Последни