fallback

Дизайнът на Tesla Cybertruck поражда опасения за безопасността на пешеходците и не само...

Експертите са силно разтревожени, след като изгледаха видеоклипове от краш-тестове на пикапа

Още с първата си поява Tesla Cybertruck шокира света със своя ъгловат дизайн, включващ остри ръбове и плоски панели. Въпреки това, точно тези характеристики, съчетани с твърдия екзоскелет от неръждаема стомана и значителното му тегло, сега предизвикват опасения сред експертите по безопасност относно потенциалното въздействие върху пешеходците в случай на сблъсък.

Според Tesla , панелите на корпуса на Cybertruck от неръждаема стомана са специално проектирани да абсорбират удара, включвайки специални ребра в предния и задния край за разсейване на енергията по време на сблъсък. Освен това главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск изрази увереността си в безопасността на Cybertruck, заявявайки, че той ще надмине всички други пикапи по отношение на безопасността както за пътниците, така и за пешеходците. Той също така потвърди, че пикапът е преминал „регулаторен преглед“.

Въпреки тези уверения обаче, експертите по безопасността продължават да изразяват загриженост относно нетрадиционния дизайн на Cybertruck и как той може да повлияе на неговите характеристики за безопасност. Според Reuters професори и служители по безопасността, които са наблюдавали онлайн краш тестовете на Tesla Cybertruck, остават скептични и посочват, че се нуждаят от данните, за да направят „твърди заключения“.

Адриан Лунд, бивш президент на IIHS, също изразява загриженост, заявявайки: „Големият проблем е, че ако те наистина направят структурата на превозното средство много твърда, като използват дебела неръждаема стомана, тогава, когато хората си ударят главите в нея, това ще нанесете им много повече щети."

Самер Хамдар, професор по автомобилна безопасност в университета Джордж Вашингтон, изрази загриженост относно ограничените зони на деформация в изцяло електрическия пикап на Tesla. Въпреки това той признава, че други функции като „шокопоглъщащ механизъм“ биха могли потенциално да опровергаят тези опасения.

Джулия Грисуолд, директор на Изследователския център за безопасен транспорт в Бъркли към Калифорнийския университет, пък изрази опасения относно теглото на пикапа и високото му ускорение, като ги нарече „много опасни “ за пешеходците.

В свързан контекст нестопанската организация Европейски съвет за безопасност на транспорта пусна изявление, изразяващо надеждата, че Tesla няма да представи Cybertruck в Европа. Те добавиха, че „превозно средство с такъв размер, мощност и значително тегло ще представлява значителен риск за пешеходците и велосипедистите в случай на сблъсък“.

Струва си обаче да се отбележи, че същата загриженост може да се отнася за много други американски пикапи, които са значително по-големи от повечето превозни средства, които обикновено се срещат по европейските пътища. А Tesla призна, че разпоредбите за безопасност на ЕС може да представляват предизвикателство към новия им продукт.

Главният инженер на Tesla се спря на този въпрос в интервю за Top Gear, като призна, че европейските разпоредби за безопасност, касаещи безопасността на пешеходците, могат да представляват предизвикателства за въвеждането на Cybertruck на Стария континент.

Проблемът обаче не е само в пешеходците. Потенциалните рискове, свързани с Tesla Cybertruck, се простират отвъд велосипедистите и пешеходците, тъй като други превозни средства също могат да бъдат засегнати. Дейвид Фридман, бивш ръководител на NHTSA , подчерта това безпокойство, заявявайки: „Ако участвате в сблъсък с друго превозно средство, което има зона на деформация, и вашата кола е по-малко деформируема, то другото превозно средство ще поеме основната сила на удара.”

Въпреки че е от съществено значение да се изчака цялостна оценка на безопасността, преди да се формира окончателно мнение по въпроса, вероятно е потенциалните купувачи на Tesla Cybertruck да не бъдат трогнати от гореспоменатите опасения. Много собственици на тези пикапи дават приоритет на усещането от шофирането на едно от най-здравите превозни средства в сегмента, като потенциално поставят по-малко ударение върху въздействието върху безопасността на другите участници в движението.

fallback
  • #36
    MythBuster ( преди 1 година )
    Добре де хубаво си дал тези данни. Ама ще кажеш ли как ги сметна? Защото в 17 часа на 6-ти декември, вече беше сметнал, че за тази дата фец ще са произвели малко над 1%. Сега твърдиш, че пет тази година ще произведат около 7%, тоест някъде от 3 до 17%, което си е около 7 %. Някоя точна цифра ще кажеш ли като турбо, който за разлика от тебе успя да сметне че за първите шест месеца са произведени 6,4%? Той сметна а ти не можа и дори не отговори с да не или не знам, дали правилно ги е сметнал?
  • #35
    Гост ( преди 1 година )
    Мити4ен,за тази година се очаква производството от ФЕЦ да е около 7%.Колко да е било миналата и по миналата година?
  • #34
    Гост ( преди 1 година )
    Мити4ен,давам ти данни за ФЕЦ,не за ВЕИ.Все едно да те питам за % произведени електромобили в Европа,ти ми отговаряш за електромобили и хибридни автомобили.
  • #33
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 34. И Какво значение имат заводските тестове? Когато излязат официалните, Тесла и да иска няма да може да ги скрие защото се правят от независими организации и се публикуват независимо от резултата. Както се вижда в някои случаи резултатът не е задоволителен. За пешеходци не очаквай резултати. Такива тестове не се правят за пикапи.
  • #32
    анонимен ( преди 1 година )
    "автомобилния производител който досега произвежда най-сигурните автомобили" нещо не разкрива данните от crash test-овете на тръка...
  • #31
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 33. Смяташ ли че автомобилния производител който досега произвежда най-сигурните автомобили в света и заради него променят точковата система, защото излизаше че Тесла модел s получава повече от максималните възможни точки, някак ще е забравил всички тези знания и изисквания и ще направи опасен за собствениците автомобил? В неговата категория в САЩ няма изисквания за безопасност на пешеходците, защото се води камион, но да се надяваме че са помислили и за тях с активна безопасност. Пасивна ням
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    Интересно дали наистина цибер тръка има и до каква степен тнар crumple zone или зони за деформация при удар. С тия мега корави плочи дето е обшит.. Ако няма или не са добри тези зони - имам лоши новини и за водачите на такива тръкове, не само за пешеходците или другите водачи.
  • #29
    VAYK ( преди 1 година )
    Това е най -здравия и стабилен пикап, който е произвеждан някога! Според мен статията е по-скоро със стари мнения, защото за абсорбиращата част на предницата при удара с пешеходци се писа доста и беше обяснено подробно! Но няма как да си сигурен в твоята кола когато се удариш в нещо с 3мм. дебелина на стомана, която не е мачкана на преси:))))
  • #28
    MythBuster ( преди 1 година )
    Нека задам по ясно въпроса, да няма неразбрали.Я да видим, ако за първото тримесечие фец са произвели 3,12%, за второто са произвели 9,69%, а за третото 12,73%, то Колко трябва да е за четвъртото тримесечие за да падне СРЕДНОГОДИШНОТО производство на 3%?
  • #27
    MythBuster ( преди 1 година )
    И повярвай ми гост много иска да ми отговори, но не може, за разлика от тебе. Нито има математическите способности нито топките да си застане за думите като тебе, за което ти правя евала. Точно така прави един мъж независимо дали греши или не. "При философски спор повече печели победения, защото умножава знанията си. Епиглок" "Целта на един спор или дискусия не е непременно победа, а прогрес. Жозеф Жубер
fallback
Последни