fallback

Дизайнът на Tesla Cybertruck поражда опасения за безопасността на пешеходците и не само...

Експертите са силно разтревожени, след като изгледаха видеоклипове от краш-тестове на пикапа

Още с първата си поява Tesla Cybertruck шокира света със своя ъгловат дизайн, включващ остри ръбове и плоски панели. Въпреки това, точно тези характеристики, съчетани с твърдия екзоскелет от неръждаема стомана и значителното му тегло, сега предизвикват опасения сред експертите по безопасност относно потенциалното въздействие върху пешеходците в случай на сблъсък.

Според Tesla , панелите на корпуса на Cybertruck от неръждаема стомана са специално проектирани да абсорбират удара, включвайки специални ребра в предния и задния край за разсейване на енергията по време на сблъсък. Освен това главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск изрази увереността си в безопасността на Cybertruck, заявявайки, че той ще надмине всички други пикапи по отношение на безопасността както за пътниците, така и за пешеходците. Той също така потвърди, че пикапът е преминал „регулаторен преглед“.

Въпреки тези уверения обаче, експертите по безопасността продължават да изразяват загриженост относно нетрадиционния дизайн на Cybertruck и как той може да повлияе на неговите характеристики за безопасност. Според Reuters професори и служители по безопасността, които са наблюдавали онлайн краш тестовете на Tesla Cybertruck, остават скептични и посочват, че се нуждаят от данните, за да направят „твърди заключения“.

Адриан Лунд, бивш президент на IIHS, също изразява загриженост, заявявайки: „Големият проблем е, че ако те наистина направят структурата на превозното средство много твърда, като използват дебела неръждаема стомана, тогава, когато хората си ударят главите в нея, това ще нанесете им много повече щети."

Самер Хамдар, професор по автомобилна безопасност в университета Джордж Вашингтон, изрази загриженост относно ограничените зони на деформация в изцяло електрическия пикап на Tesla. Въпреки това той признава, че други функции като „шокопоглъщащ механизъм“ биха могли потенциално да опровергаят тези опасения.

Джулия Грисуолд, директор на Изследователския център за безопасен транспорт в Бъркли към Калифорнийския университет, пък изрази опасения относно теглото на пикапа и високото му ускорение, като ги нарече „много опасни “ за пешеходците.

В свързан контекст нестопанската организация Европейски съвет за безопасност на транспорта пусна изявление, изразяващо надеждата, че Tesla няма да представи Cybertruck в Европа. Те добавиха, че „превозно средство с такъв размер, мощност и значително тегло ще представлява значителен риск за пешеходците и велосипедистите в случай на сблъсък“.

Струва си обаче да се отбележи, че същата загриженост може да се отнася за много други американски пикапи, които са значително по-големи от повечето превозни средства, които обикновено се срещат по европейските пътища. А Tesla призна, че разпоредбите за безопасност на ЕС може да представляват предизвикателство към новия им продукт.

Главният инженер на Tesla се спря на този въпрос в интервю за Top Gear, като призна, че европейските разпоредби за безопасност, касаещи безопасността на пешеходците, могат да представляват предизвикателства за въвеждането на Cybertruck на Стария континент.

Проблемът обаче не е само в пешеходците. Потенциалните рискове, свързани с Tesla Cybertruck, се простират отвъд велосипедистите и пешеходците, тъй като други превозни средства също могат да бъдат засегнати. Дейвид Фридман, бивш ръководител на NHTSA , подчерта това безпокойство, заявявайки: „Ако участвате в сблъсък с друго превозно средство, което има зона на деформация, и вашата кола е по-малко деформируема, то другото превозно средство ще поеме основната сила на удара.”

Въпреки че е от съществено значение да се изчака цялостна оценка на безопасността, преди да се формира окончателно мнение по въпроса, вероятно е потенциалните купувачи на Tesla Cybertruck да не бъдат трогнати от гореспоменатите опасения. Много собственици на тези пикапи дават приоритет на усещането от шофирането на едно от най-здравите превозни средства в сегмента, като потенциално поставят по-малко ударение върху въздействието върху безопасността на другите участници в движението.

fallback
  • #6
    До 6 ( преди 11 месеца )
    Те инженерите винаги са наясно. Но, когато началството си науми нещо започват да се правят някои неща "на ръба", а често и отвъд него, защото шефът е велик и трябва да се докаже пред себеподобните си. В крайна сметка, инженерите от ФВ и Бош са направили онзи софтуер. Инженери са проектирали и направили и онази подводница за Титаник. Мога да се обзаложа, че всеки от тях е знаел във всеки момент кое как трябва да бъде "по принцип", но това не е имало значение.
  • #5
    До 2 ( преди 11 месеца )
    Законите на физиката са не дотам формулирани обаче.
  • #4
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Който е преживял преходът ще си ги спомня тези притеснения, как толкова бързи западни автомобили в ръцете на неопитен шофьор, ще предизвикат огромен ръст на смъртните случаи, защото са много по-бързи много по-тежки и ускоряват много по-бързо. Погледнато от позицията на времето, от тогава автомобилите са станали много по-бързи и по-тежки, а катастрофите и смъртните случаи намаляват въпреки че автомобилите по пътищата са около 5-10 пъти повече от тогава.
  • #3
    Пак Дежавю ( преди 11 месеца )
    ще редизвика другите производители да представят още по-големи и твърди камиони, за да може тези вътре да са още по-защитени. Ти и сега се пънкят да си купуват колкото се може по-големи и по-черни джипове, за да надцакат съседа. Да ни е честита истинската "война по пътищата", която този път обаче ще е направо с танкове. Но, най-важното е, че ще са електрически, защото имаме да борим замърсяване и глобално затопляне. Пардон - "климатични промени", грешка на езика. Я, я спрете тая Земя да сляза!
  • #2
    Дежавю ( преди 11 месеца )
    Историята леко започва да напомня на дизелгейта-всички производители страдат от разпоредбите и им се налага да предлагат едно и също като двигатели и форми, защото законите на физиката са общовалидни. Идват обаче ФВ (или в случая Тесла) и тъй като са "гениални", успяват да предложат нещо различно, което е по-добро, но същевременно отговаря на изискванията. А това, че градските фенчета, изживяващи се като оцелели в зомби апокалипсис ще се скъсат да го купуват ще предизвика другите да предсатавят
  • #1
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Оххх леле майлеей с тея техите глупости! Едно време имаше ролбарове и железа и лек сблъсъци с коли и други обекти не бяха проблем. Ама сега - пешеходеца та пешеходеца - Ако го бутнел леко, няма д ае зор. Ако си със 70-80 ... Все тая. Поне да остане здрава колата ... аман вече, АМАН!!!! Същата мизерия и на Бетлиту - пластмасова ришетка ... Въййй малейййй
fallback
Последни