fallback

Stellantis ще предлага смяна на батерии на пътя

Роботите в новата мрежа от съоръжения ще извършват операцията за по-малко от 5 минути

Stellantis и Ample стартират партньорство за смяна на батерии, като планът на двете компании предвижда обслужване на автопарк за споделени автомобили Fiat 500e EV в Мадрид, Испания.         Очаква се съоръжението да заработи през 2024 г., като технологията за смяна на батерии впоследствие ще бъде разширена, за да обслужва и лични превозни средства от същия модел, преди потенциално да бъдат включени и други електромобили от групата на Stellantis.

Стартъпът Ample твърди, че неговите роботи могат да извадят батерията и да я заменят с напълно заредена за по-малко от пет минути.

Stellantis вече обяви ангажимент да електрифицира напълно своята продуктова гама в Европа до 2030 г. и поне на 50% тази в САЩ до същата дата. Тази технология за смяна на батерията е един от начините, по които автомобилният производител се надява да потуши безпокойството сред клиентите относно пробега и дългото време на зареждане.

Със сигурност има някои големи предимства на технологията за смяна на батерии. Една добре организирана система като тази може да доведе до намалено напрежение върху електрическата мрежа по време на пиковите часове, позволявайки зареждане на множество батерии през нощта или по време на работния ден. Технологията може също така да намали времето на изчакване на натоварените зарядни станции, тъй като един електромобил преминава през пункта за смяна на батерии за няколко минути вместо за половин час.  

Технологията функционира и работи в Китай поне от няколко години, тъй като местният концерн Niо залага на това решение и вече разполага с около 2300 обекта за смяна на батерии.

Все пак ще е нужно време за изграждане на цяла мрежа от подобни съоръжения от страна на Stellantis и Ample, като първоначално трябва да се оцени рентабилността и икономическата логика на подобно решение.

Със сигурност методът няма да е жизнеспособен, ако единствените автомобили, които могат да го използват, са Fiat 500 или дори всички електрически модели на Stellantis. Тези станции за смяна на батерии ще трябва по същество да убедят всеки друг производител на автомобили да премине към модулна сменяема батерия, за да може технологията наистина да се разшири в мащаб. Засега остава неясно дали това ще се случи.

fallback
  • #16
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Какво има да разбираш? Една такава зарядна станция струва колкото 50 бързи колонки за зареждане. На 50-те колонки ли е по-вероятно да има опашка ако 30 автомобила искат да зареждат едновременно или за смяна на батерията? Колко да е по-евтин един електромобил ако за него трябва да бъдат произведени две батерии, които собственика на електромобила по един или друг начин трябва да плати? Как ще зареждаш когато ти е кеф ако зарядната станция има 10 батерии и 30 чакащи? Сега разбираш ли вече?
  • #15
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    Не ви разбирам - опашки може да има за всичко - въпрос на капацитет. Ползите са - фирмата която сменя батериите може да балансира ел. мрежата - ще ги зарежда в не пикови часове, цената на автомобилите няма да зависи от батерията, по-лесно се прави станция за смяна от колкото за зареждане. Всичко е въпрос на цена, защото цената на батерията ще се избива чрез смяна - ще е като да зареждаш бензин
  • #14
    Хаха ( преди 11 месеца )
    Китайците пак напред. За справка NIO 5 минути смяна на батерията
  • #13
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Stellantis пробваха всички оправдания на света, за да си оправят некомпетентността и изостаналостра. То не бяха виновни политиците, не беше ковид, щяха плъгини да правят, после водород, лъгаха, че за водорода не давали субсидии, а той само и единствено от такива съществува. Единственото, което не направиха, е да инвестират да догонят Тесла технологично. Последно обвиниха Калифорния, че те нямат електромобили.
  • #12
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Това е няма бъдеще. Ако се натрупат много коли, ще падне чакане. Батериите не се зареждат за 5 минути, а те няма да смогнат да ги зареждат.
  • #11
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 10. Заядливецо, като не можеш да събираш проценти реши да се заяждаш по друг начин ли? Не вървиш! "Гост ....Дали ще събираш в проценти или в мегавати произведеното от ФЕЦ, резултата е същия."Е хубаво де дал съм ти процентите смятай да видим можеш ли? Бля бля бля бля бля и накрая никакъв резултат. "Ако за първото тримесечие ФЕЦ са произвели 3,12%, а за второто 9,69% посмъртно не можеш да сметнеш за полугодието колко са общо."
  • #10
    Грета Тунберг ( преди 11 месеца )
    До 9.Мредложи ги на моето гадже MythBuster.
  • #9
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "намаляване на тегло и цена, а не толкова енергийна плътност." Ще ми обясниш ли как намаляваш теглото на батерията без да увеличаваш енергийната плътност? И Какво е предимството на смяната на батерията, ако на тебе ти отнеме три часа да чакаш на опашка за да може на батерията да
  • #8
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    Такъв подход има други предимства - ще се слагат еднакви по размер батерийни модули и евентуално батериите могат да се развиват в посока намаляване на тегло и цена, а не толкова енергийна плътност.
  • #7
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Но не бива да се бърка понятието време за смяна на батерия или време за зареждане на батерията с времето, което това зареждане отнема на шофьора. Зарядна станция с няколко колонки отнема много по-малко време на шофьора за зареждане, отколкото станция за смяна на батерия ако трябва да чакаш 5-10 човека преди тебе.Освен това, деветчасовото зареждане на автомобила отнема девет часа на автомобила и 10 секунди на шофьора да включи зарядното като отиде на работа и да го изключи на тръгване.
fallback
Последни