fallback

Stellantis ще предлага смяна на батерии на пътя

Роботите в новата мрежа от съоръжения ще извършват операцията за по-малко от 5 минути

Stellantis и Ample стартират партньорство за смяна на батерии, като планът на двете компании предвижда обслужване на автопарк за споделени автомобили Fiat 500e EV в Мадрид, Испания.         Очаква се съоръжението да заработи през 2024 г., като технологията за смяна на батерии впоследствие ще бъде разширена, за да обслужва и лични превозни средства от същия модел, преди потенциално да бъдат включени и други електромобили от групата на Stellantis.

Стартъпът Ample твърди, че неговите роботи могат да извадят батерията и да я заменят с напълно заредена за по-малко от пет минути.

Stellantis вече обяви ангажимент да електрифицира напълно своята продуктова гама в Европа до 2030 г. и поне на 50% тази в САЩ до същата дата. Тази технология за смяна на батерията е един от начините, по които автомобилният производител се надява да потуши безпокойството сред клиентите относно пробега и дългото време на зареждане.

Със сигурност има някои големи предимства на технологията за смяна на батерии. Една добре организирана система като тази може да доведе до намалено напрежение върху електрическата мрежа по време на пиковите часове, позволявайки зареждане на множество батерии през нощта или по време на работния ден. Технологията може също така да намали времето на изчакване на натоварените зарядни станции, тъй като един електромобил преминава през пункта за смяна на батерии за няколко минути вместо за половин час.  

Технологията функционира и работи в Китай поне от няколко години, тъй като местният концерн Niо залага на това решение и вече разполага с около 2300 обекта за смяна на батерии.

Все пак ще е нужно време за изграждане на цяла мрежа от подобни съоръжения от страна на Stellantis и Ample, като първоначално трябва да се оцени рентабилността и икономическата логика на подобно решение.

Със сигурност методът няма да е жизнеспособен, ако единствените автомобили, които могат да го използват, са Fiat 500 или дори всички електрически модели на Stellantis. Тези станции за смяна на батерии ще трябва по същество да убедят всеки друг производител на автомобили да премине към модулна сменяема батерия, за да може технологията наистина да се разшири в мащаб. Засега остава неясно дали това ще се случи.

fallback
  • #36
    Гост ( преди 11 месеца )
    Мити4ен, зависи от гледната точка.Ако гледната точка е една,лявата и дясната гума се въртят в една посока.Положителен въртящ момент е с посока обратна на часовниковата стрелка,така е прието в класическата физика.В автомобилите е прието положителен въртящ момент да е по посока на движението.
  • #35
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Няма нужда да ни се напомня за писанията на MythBustera.Чети и се забавлявай с написаното от него.
  • #34
    анонимен ( преди 11 месеца )
    А не допусна ли, че не смятам колоните, а станциите, защото отговарят по-точно на идеята на станция за станциите на Нио? Освен това, подкрепям електромобилите и освен теб, съм човекът тук, който най-често оборва глупостите на ГосТинтрУшанкоРук.
  • #33
    Гост ( преди 11 месеца )
    Мити4ен,слагаш ми думи в устата.Има архив,а всички те знаят какъв хлъзгав шаран си.
  • #32
    Гост ( преди 11 месеца )
    "Тук говорим за сериозни неща...".Като отрицателна мощност, еластичен колянов вал,5г. по 20% ръст било 100%,неразбиране на геометрична прогресия и средно аритметично,твърда и еластична стомана,представяне на моментни максимални стойностти по обяд от производството на ФЕЦ за 24ч/7дни/365 дни в годината,все твърдения на сериозен форумен спейшълист.
  • #31
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    При положение че Тесла има 50 хиляди зарядни колонки А ти твърдиш, че на една колонка се падат по 900 тесли, означава че твърдиш че по света се движат 45 милиона тесли. ако бях написал че си казал че по света има 45 милиона тесли ще ме наречеш лъжец. точно както когато твърдеше, че когато въртящият момент е по посока на часовниковата стрелка е отрицателен и ти казах че твърдиш че левите колела имат положителен, а десните гуми отрицателен въртящ момент. Разбира се грешка няма да си признаеш!
  • #30
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "което право по 1 станция на всеки 200 коли, които Нио е продала за всички времена. При Тесла съотношението е едва 900" поредното доказателство на правилото че за да си антиелектрик задължително трябва да си доказан антиматематик. И понеже ми е трудно да повярвам че има толкова антиматематици които пишат тук винаги подозирам че пише един и същ *** който даже не е възможно да е толкова неграмотен, а се прави на такъв за да манипулира.
  • #29
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Този коментар беше в твоя подкрепа и отговаряше на 18.
  • #28
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Гост ( преди 3 минути )Мити4ен,днес не почиваш ли?"Хайде къш със заяжданията и личните въпроси. тук говорим за сериозни неща за възрастни и хора които не могат да сметнат два въртящи момента или да съберат два процента нямат капацитета да се включват в този разговор. Хайде приятна почивка!
  • #27
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Доводут ти е без основание. Сред полето ще ти трябва кабел както за зарядни станции, така и за станция за смяна. " Точно пък за полето или на магистралата смяната на батерията е най-глупавото решение, ако няма мощности. Виж как се изминават 1000 километра с електромобил. Спираш за 10 минути и зареждаш около 30% и продължаваш. Ако спреш за 20 минути ще заредиш 50 +%. Ако сменяш батерия, ще ти отнеме 5 минути независимо на Какъв процент ти е батерията. Времето за чакане на опашката ще е същото.
fallback
Последни