fallback

Stellantis ще предлага смяна на батерии на пътя

Роботите в новата мрежа от съоръжения ще извършват операцията за по-малко от 5 минути

Stellantis и Ample стартират партньорство за смяна на батерии, като планът на двете компании предвижда обслужване на автопарк за споделени автомобили Fiat 500e EV в Мадрид, Испания.         Очаква се съоръжението да заработи през 2024 г., като технологията за смяна на батерии впоследствие ще бъде разширена, за да обслужва и лични превозни средства от същия модел, преди потенциално да бъдат включени и други електромобили от групата на Stellantis.

Стартъпът Ample твърди, че неговите роботи могат да извадят батерията и да я заменят с напълно заредена за по-малко от пет минути.

Stellantis вече обяви ангажимент да електрифицира напълно своята продуктова гама в Европа до 2030 г. и поне на 50% тази в САЩ до същата дата. Тази технология за смяна на батерията е един от начините, по които автомобилният производител се надява да потуши безпокойството сред клиентите относно пробега и дългото време на зареждане.

Със сигурност има някои големи предимства на технологията за смяна на батерии. Една добре организирана система като тази може да доведе до намалено напрежение върху електрическата мрежа по време на пиковите часове, позволявайки зареждане на множество батерии през нощта или по време на работния ден. Технологията може също така да намали времето на изчакване на натоварените зарядни станции, тъй като един електромобил преминава през пункта за смяна на батерии за няколко минути вместо за половин час.  

Технологията функционира и работи в Китай поне от няколко години, тъй като местният концерн Niо залага на това решение и вече разполага с около 2300 обекта за смяна на батерии.

Все пак ще е нужно време за изграждане на цяла мрежа от подобни съоръжения от страна на Stellantis и Ample, като първоначално трябва да се оцени рентабилността и икономическата логика на подобно решение.

Със сигурност методът няма да е жизнеспособен, ако единствените автомобили, които могат да го използват, са Fiat 500 или дори всички електрически модели на Stellantis. Тези станции за смяна на батерии ще трябва по същество да убедят всеки друг производител на автомобили да премине към модулна сменяема батерия, за да може технологията наистина да се разшири в мащаб. Засега остава неясно дали това ще се случи.

fallback
  • #66
    РУК ( преди 1 година )
    Митичен ***,в какво училище си ходил?В училище за ученици със СОП.Математиката ти е на ниво начален глокс.
  • #65
    MythBuster ( преди 1 година )
    ПОПРАВКА Събира по-голям отрицателен с по-малък положителен въртящ момент и ПОЛУЧАВА положително число.
  • #64
    MythBuster ( преди 1 година )
    Видно е че гостенина не може да смята проценти и не знае какво е това! Както не знаеше и какво е отрицателен въртящ момент и си мислеше, че след като силите са в обратна посока гумите също трябва да се въртят в същата посока. Събира по-голям отрицателен с по-малък положителен въртящ момент и положително число. "Изчислява", че ако от сутрин до залез през лятото фотоволтиците произвеждат между 30 и 50%, то произведената енергия за денонощието била под 3%. На тази база "разсъждава"
  • #63
    MythBuster ( преди 1 година )
    ПОПРАВКА....Защо губиш времето и моето, И твоето, като не казваш отговор...
  • #62
    MythBuster ( преди 1 година )
    Защо губиш времето и моето име и твоето като не казваш отговор, за който да те похваля, че си стигнал или да поправя за да си видиш грешката? А какъвто и да е отговора грешка има защото не са 3 процента и няма как да станат!
  • #61
    MythBuster ( преди 1 година )
    Добре де отговори" Колко % е средно за първите шест месеца толкова ли е трудно? Ще стане вече втора седмица да увърташ без да го сметнеш, а уж знаеш как? Правилно ли го е сметнал турбо или се изложи за пореден път, а ти не знаеш дали е отговорил правилно или е сбъркал? Поправи го ако греши или потвърди, за да мога най-накрая да ти кажа правилния отговор? Ето че за пореден път доказваш липсата си на образование! Ако можеше, щеше като мен да дадеш категоричен отговор и да си стоиш зад думите!
  • #60
    Гост ( преди 1 година )
    До 56.Митичен многониковия,гост е един от многото ти Ник,които използваш.С Турбо сме от един район,аз съм от Варна,той казва че е от малък град в Североизточна България.
  • #59
    Гост ( преди 1 година )
    Пример.Един цех произвел за тримесечието 10 единици продукция,което е 10% от общото.За следващото тримесечие произвел 20% едниници продукция,което е 20%.Колко е средното производство за шестмесечие в % и в единици?10% плюс 20% ,делим на 2 и се получава 15%.10 единици плюс 20 единици делим на 2 и се получава 15 единици.Както и да смяташ резултата е същия.
  • #58
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Турбо ( преди 12 минути )Тесльо,пак ли злословиш?Гост никога не е твърдял подобно нещо."#25 Гост ( преди 22 часа )Дали ще събираш в проценти или в мегавати произведеното от ФЕЦ, резултата е същия.... Статията е - Пробегът на половината електромобили не отговаря на обявения. Съгласен ли си с написаното от гостенина?
  • #57
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 55. Турбо и Гост най-вероятно се познават но не са един и същ човек или поне играят две различни самоличности. Турбо има някакви знания и може да ти даде практически пример и да го сметне, макар и понякога грешно. За разлика от гост обаче си признава грешките поне завоалирано. На гост като му посочиш грешка и му зададеш въпрос изведнъж му се появява спешна работа за 3-4 дни и изчезва да се позабрави. Сега пак няма да отговори нищо,защото не знае дали турбо е сгрешил. Ще пробва с други никове.
fallback
Последни