Откакто Renault възроди Alpine, новата марка предлага само един модел - A110. Купето със средно разположен двигател излезе още преди 7 години и оттогава получава различни версии. Сега беше представена най-новата - A110 R Turini, като тя служи за по-евтина, но все пак доста скъпа алтернатива на топ-варианта R.
Разликата между двете спортни коли е липсата на колела от въглеродни влакна. A110 R Turini премахва олекотените джанти в полза на 18-цолови алуминиеви джанти, които имат матово черно излъчване. Това обаче не води до кой знае какво намаляване на цената, тъй като новата модификация струва около 106 000 евро. Тези, които искат топ-версията R, трябва да платят 112 000 евро.
Купето запазва 1,8-литровия бензинов двигател на A110 R, развиващ 300 к.с. и 340 Нм. Моторът с 4 цилиндъра е същият като при вече спрения от производство хот-хеч Renault Megane RS, но в случая е монтиран зад седалките. Мощността може да не е особено впечатляваща, но тя е съчетана с ниско тегло и така новата версия тежи 1116 кг., което е приблизително колкото Mazda MX-5 Miata RF.
Флагманът A110 R с джанти от въглеродни влакна е по-лек - 1082 кг. Версията Turini получава от него карбоновия преден капак, задното крило и дифузьора.
Все пак не е нужно да платите 6-цифрена сума, за да притежавате A110. Цените на базовия модел започнат от 65 000 евро. Следват GT - от 76 000 евро, и S - от 77 500 евро, като това явно не стряска клиентите, тъй като 2022 г. беше много успешна за Alpine, а се очаква резултатите за 2023 г. да бъдат още по-добри.
Нещо повече - има сериозни шансове Alpine да започне да продава своите коли и в САЩ. Renault води преговори с AutoNation - най-голямата група за дилъри на автомобили в САЩ, за продажба на A110. Ако сделката се провали, шефът на Renault Лука де Мео твърди, че има и резервни варианти, така че продажбите на един от най-големите пазари да бъдат реализирани.
Още снимки на спортното купе - вижте в галерията: