IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пробегът на половината електромобили не отговаря на обявения

Дори в идеални условия обхватът на колите на ток е по-малък от обещания

Американското издание Consumer Reports проведе тестове на електрически превозни средства, който доказа, че пробегът на много от моделите на пазара не отговаря на обявения от производителя. При някои електромобили той дори се оказа по-голям, но при други се случва точно обратното.


електромобили


Данните, предоставени от EPA (Агенцията за опазване на околната среда), комбинират симулирано градско шофиране с движение по магистрала. Както е известно, електромобилите са много по-ефективни в градски условия, тъй като там по-често използват регенеративно спиране, което трупа енергия. В случая обаче тест Consumer Reports тества новите EV-модели само на магистралата, за да види дали техният пробег съответства на данните, предоставени от EPA.

В изпитанието участват 22 от най-популярните нови електромобили на пазара, като всички те се движат по магистрала с постоянна скорост от 112 км/ч до пълно изтощаване на батерията. Всяка от използваните коли има пробег между 3000 и 25 000 км, а тестът е проведен при идеални условия. Температурите навън са били между 20 и 30 градуса, климатикът на всеки автомобил е настроен на 22 градуса, круиз-контролът е включен, а налягането в гумите е според фабричните спецификации.


Mercedes-Benz EQE


Резултатите показват, че най-добре се справят електлрическите модели на Mercedes-Benz и BMW, които дори надминаха данни на EPA. Mercedes EQE 350 4Matic, например, постигна впечатляващите 534 км с едно зареждане, надминавайки пробега си според EPA с цели 116 км. По подобен начин EQE SUV 350 4Matic надхвърли очаквания си обхват с близо 50 км, постигайки 455 км в сравнение с оценката на EPA за 407 км.

На свой ред BMW i4 M50 измина 512 км, което е със 76 км повече от обявените 436 км. По същия начин iX xDrive50 надхвърли прогнозния си обхват със 74 км, изминавайки 595 км, при оценка на EPA от 521 км.


Hyundai Ioniq 6


Още няколко електромобила се справиха по-добре от прогнозираното. Сред тях са Ford Mustang Mach-E Premium AWD Extended Range (+47 км), Hyundai Ioniq 5 SEL AWD (+17,8 км), Rivian R1T (+32 км) и VW ID.4 Pro S (+21 км).

Редица модели обаче не успяха- Най-зле се представя Ford F-150 Lightning Lariat Extended Range, изминаващ само 435 км - с цели 80 км по-малко от цифрата на EPA. Други лоши резултати включват Lucid Air Touring (-64 км), Tesla Model S Long Range (-63 км) и Lexus RZ 450e Premium (-29 км).

Резултатите (в първата графа е обявеният пробег, а във втората - постигнатият на тестовете):


електромобили
електромобили


0 от 500
  • #28
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 5 месеца )
    А пък моят бензинов автомобил при 112 км/ч харчи с 30% по-малко от официалния си разход, който е по стария свръх-оптимистичен NEDC.
  • #27
    5 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    "Гост ( преди 3 минути )Дали ще събираш в проценти или в мегавати произведеното от ФЕЦ, резултата е същия."Е хубаво де дал съм ти процентите смятай да видим можеш ли? Бля бля бля бля бля и накрая никакъв резултат. "Ако за първото тримесечие ФЕЦ са произвели 3,12%, а за второто 9,69% посмъртно не можеш да сметнеш за полугодието колко са общо." Засега съм познал на 100% и няма изгледи да сбъркам. Досега нищо не си сметнал правилно, за да може сега да направиш някакво изключение и да ме изнен ...
  • #26
    6 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Поредното доказателство че даже не можеш да разбереш въпроса, камо ли да му отговориш. Аз му давам производството за първото и второто тримесечие на 2023 година и го карам да ми сметне колко процента стават общо за първото полугодие на 2023 година, което свърши преди пет месеца и половина, а той като резултат ми дава Колко процента е моментния добив в 14:00 на осми декември. точно толкова си е разбрал и за падналият с 50% пробег в зимата. Даже не си разбрал Какво четеш, защото не знаеш какво е %
  • #25
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    Дали ще събираш в проценти или в мегавати произведеното от ФЕЦ, резултата е същия.
  • #24
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    В 14 ч 5,32% от ФЕЦ ,сбъркал си 10 пъти.
  • #23
    5 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Това го написа ти. Ти събира проценти преди няколко дни и незнайно защо се опитваш да го препишеш на мен. Хайде докажи че можеш да смяташ и сметни сам Колко е бил делът на фотоволтаиците за първите шест месеца на тази година? 3%? 12,81% както смяташе процентите за денонощието които си беше записал?
  • #22
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    50% за няколко часа по обед за два месеца през лятото.През нощта е 0%.
  • #21
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    Тесларска математика 5 години по 20 % ръст било 100%,написа теслю математика.
  • #20
    5 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    "Гост При минус 20 градуса пробега спада с 50%." Колко пъти трябва да ти се дава съвет да не използваш проценти, защото не знаеш какво е това и Как се смята. Особено след изказванията ти, че въпреки че по обяд фотоволтаиците осигуряваха 50% от потреблението на България, целогодишното им производство било само 3%. И за пробега толкова познаваш за 50%. Ако за първото тримесечие ФЕЦ са произвели 3,12%, а за второто 9,69% посмъртно не можеш да сметнеш за полугодието колко са общо. 12,81%?
  • #19
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    "Излиза че Тесла лъжат най много." - По-добре да лъжат, но да изминавам 590 км, отколкото да не лъжат и да изминавам 535. Повече от простено им е. А да не говорим, че през зимата Тесла губи едва 10%, а другите - от 20 нагоре.