IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да запалите автомобила с бутане?

Какво трябва да направите, ако акумулаторът е паднал и не може да го заредите

Стартирането на двигателя в мразовита сутрин пред дома е болезнена тема за много шофьори. И на първо място за тези, които не са сменили навреме стария си акумулатор. Той вече не може да стартира двигателя на колата с половин оборот при температури над нулата навън, така ще бъде напълно безполезен при температури под нулата.


бутане


Често се налага да се търси решение на този проблем набързо, тъй като шофьорът закъснява за работа или бърза да закара децата си на училище. В такъм момент няма време да извади акумулатора, да го занесе у дома и да го зареди. Няма възможност и да получи ток от друг автомобил.

Единственият останал вариант е авариен начин за съживяване на автомобила - е така нареченият „push start", тоест стартиране с бутане. Това действие обаче също си има някои специфични изисквания, особена ако се прави в ограничено пространство и на малка площ.

Кои автомобили могат да се „палят“ с бутане?

Трябва да сте наясно, че този този метод се прилага само за автомобили, оборудвани с ръчна скоростна кутия. Той не става за коли с автоматична скоростна кутия, тъй като конструктивно е невъзможно. В крайна сметка, за работата на класическа автоматична скоростна кутия с преобразувател на въртящия момент е необходимо налягане на маслото, което не е налице, когато двигателят не работи.

Въпреки това, с някои резерви, които собственикът на автомобила на такъв автомобил трябва да знае, методът за стартиране с бутане може да е подходящ и за роботизирани скоростни кутии с един съединител. Това всъщност са обикновени механични кутии с автоматично управление на задвижването на съединителя. Понякога производителят позволява подобен старт на двигателя за такива автомобили. Собствениците на другите коли с два педала ще трябва да стартират двигателя по други начини.


бутане


При нормални условия двигателят на автомобила се стартира от стартера. Последният завърта коляновия вал на двигателя през маховика, задвижвайки буталата. В същото време системите за подаване на гориво и запалване участват в процеса.

Ако акумулаторът, през който обикновено се случва всичко, е замръзнал и изтощен, тогава подобен резултат може да се постигне с помощта на метода „push start“. Благодарение на „външната помощ“, тоест с бутане на колата, можете да принудите коляновия вал да се върти през трансмисията от въртящите се колела.

Бутане с помощници

Най-лесният вариант за стартиране на кола с бутане е да намерите „помощници“ сред вашите съседи на паркинга или минувачи, които ще ви помогнат да бутате колата, докато сте зад волана. След като ускори колата до 5-7 км/ч, водачът трябва да натисне съединителя, да включи запалването, да включи втора предавка и след това да отпусне педала на съединителя.


бутане


С помощта на „помощниците“ коляновият вал ще се завърти, ще се появят първите искри, двигателят ще стартира и колата ще потегли. Уверете се, че няма да попаднете някъде в снежна преспа, докато сте съсредоточени върху целия процес. Освен това, след като двигателят „оживее“, натиснете отново съединителя, включете на неутрална предавка и спрете, оставяйки двигателят да работи и да загрее, преди да продължите да шофирате.

Между другото, стартирането с бутане понякога може да бъде дори по-добро и по-безопасно от получаването на ток от друго превозно средство. В края на краищата, тази процедура не застрашава електрониката на автомобила със скокове на напрежението и прекъсвания поради неправилно използване на проводници, които са прикрепени към акумулатора.

Бутане сами

Ако няма желаещи да ви помогнат или изобщо няма никого наоколо, тогава ще трябва да се справите сами. При достатъчно сила и сръчност на водача това също е възможно. Ще ви е необходима свободна зона, където да бутате колата колата. Тогава трябва да направите няколко неща:

поставете ключа в запалването и отключете волана;

включете на неутрална предавка;

излезте от колата и оставете вратата на шофьора отворена;

бутайте колата от А-колоната.


бутане


За да стартирате двигателя, трябва да я ускорите на равна площ или път възможно най-силно, докато колата набере скорост. След това трябва да скочите на седалката на водача и докато колата се движи по инерция, да превключите на на втора предавка и отпуснете съединителя.

Ако скоростта е достатъчна и е достатъчно коляновият вал да се завърти няколко пъти, за да се предизвикат необходимите примигвания в цилиндрите, двигателят може да стартира. Когато той „захапе", можете да му помогнете с натискане на съединителя, за да не угасне. Ако опитът е неуспешен, цялото „упражнение“ трябва да бъде повторено.

Ако няма къде да се бута

Възможен е и трети вариант, когато не само няма помощници наблизо, но и вие самите нямате силата или възможността да бутате колата сами. Освен това няма и достатъчно място. Тогава трябва да прибегнете до един трик, като за целта се нуждаете от обикновен крик и въже за теглене от плат под формата на широка лента. Обикновено и двете присъстват във всяка кола. Вашата задача се свежда до „завъртане“ на едно от задвижващите колела на колата.


бутане


Първата стъпка е да повдигнете едно от задвижващите колела на автомобила. След това трябва да се навие въжето около протектора на повдигнатото колело - като маркуч около пожарна макара. След като преди това сте дали контакт с ключа, включете трета или четвърта предавка, дръпнете въжето със сила, за да завъртите колелото по посоката на движение.

Въртящият момент от въртящото се колело през диференциала и трансмисията ще завърти коляновия вал на двигателя. Ако стартирането е успешно, двигателят ще се активира и колелото ще започне да се върти. След това трябва внимателно да натиснете педала на съединителя и да превключите скоростната кутия на неутрално положение. Спуснете колата на земята и сте готови.


0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Васил ( преди 11 месеца )
    Без глупости? Как така... За прехвърляне на зъб на ремък да е чувал автора на статията? Ами ако няма помощници, наистина ли някоя колежка шоферка, ще вдигне колата, след това ще си отреже колана, ще има силата да издърпа задвижващото колело и то само 1то. А другото? Гледала е разбиваЧИ на митове или подобно тв шоу.... Не си струваше времето отделено, но коментарът на скъсани боксерки ме разсмя, повече от статията!
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    То хубаво я бутаме ръчката, но при някой модели с ремък може да ни излезе солено това бутане.
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Ако има сняг или лед, може да е трудно да я запалите. Една добра идея, ако очаквате проблем с акумулатора, е да паркирате с муцуната към някое надолнище, по което после лесно да се спуснете. За последния вариант е важно да дърпате в правилната посока на въртене на колелата. И трябва да се има предвид, че всички тия начини крият риск от катастрофа или нараняване. С това трябваше да започне статията.
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    за тпчо ( преди 11 месеца )
    ако ти се случи тоя кеф някъде из града може и да сработи, ама ако се случи на някое диво място като на маслен нос ще ти е по добре да буташ от колкото да чакаш пътна помощ, както казваш за 4 лв на месец в града е добре ама накарай ги да дойдат на диво място :-) ще си замръзнеш поне спокойно и без напрежение
  • #4
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    С бутане ясно, но този третия вариант малко не мога да си го представя особенно ако си сам:))2-ри , вече почти всички застрахователи предлагат "Автоасистанс" към гражданската.
  • #3
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 11 месеца )
    2ри, нищо против картата ти за пътна помощ нямам. Ама, предпочитам да си запаля колата, да си пусна топлото и да потегля, вместо да ме вият вълците при минус 15 някъде из високите планински пътища, докато чакам пътната да дойде. Особено, ако има и деца в колата.
  • #2
    3 rate up comment 7 rate down comment
    тпчо ( преди 11 месеца )
    а може просто да си вземете карта на пътна помощ за 50лв годишно или по сериозната сума от 4лв месечно и да не мислите таквиа глупости, а да си живеете малко по-комфортно живота - ако не запали викате, карат я до сервиза безплатно, не ви трябва боброва мас за каренцата.
  • #1
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 11 месеца )
    Добре написано/преведено. Без простотии. За начинаещи е полезно. За съжаление, след някоя година ще е неприложимо, заради изчезването на "ръчките ". Само да допълня за съвсем начинаещите...Ако ви е по на чалъм, можете е назад да засилите колата и вместо втора, да включите задна.