IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis също вече залага на водорода

Карлос Тавареш: Правителствата ще трябва да субсидират водородните ванове с по 30-40 хиляди евро, за да се развие секторът

Гигантът Stellantis работи усилено по разработването на двигатели с водородно задвижване, обяви главният изпълнителен директор на групата Карлос Тавареш. Той откри официално първата европейска фабрика за водородни горивни клетки във Франция, построена от Symbia - съвместно предприятие между Stellantis, Forvia и Michelin. Тавареш още веднъж упрекна политиците и законодателите, че налагат на индустрията определени решения за понижаване на емисиите, но добави, че сега "догматичният подход" на ЕС се сблъсква с реалността.
 
 
Stellantis
  

   
"Започва реалното съревнование между горивни клетки, електромобили с батерии, водородни двигатели с вътрешно горене и дори синтетични горива", обяви Тавареш. "През следващите няколко години ще видим кое е най-доброто решение за хората".

Групата, родена от сливането на Peugeot-Citroen с Fiat-Chrysler, залага и на горивните клетки, и на по-простите ДВГ, пригодени да горят водород. Второто решение е смятано за особено подходящо за лекотоварния и товарния сегмент. При него се изразходва повече гориво, отколкото при водородните горивни клетки, а освен това има и известни вредни емисии от горенето, но те могат да се неутрализират със същата AdBlue система, която сега се ползва за дизеловите двигатели. Най-съществената разлика е, че втората технология е доста по-евтина. В момента вановете на Stellantis с горивни клетки струват към 100,000 евро - което според Тамареш значи, че правителствата ще трябва да предлагат субсидии от по 30-40 хиляди евро, за да стимулират развитието на сектора и понижаването на цените.

Фабриката за горивни клетки на Symbia, наречена SymphonHy, е разположена в Сан-Фон в Източна Франция, и ще произвежда 50 000 модула с горивни клетки годишно, които ще бъдат доставяни на търговските превозни средства на групата Stellantis.

SymphonHy е част от HyMotive, стратегически проект на стойност 1 млрд. евро, подкрепен от Европейския съюз и френското правителство по програмата IPCEI. Комплексът заема площ от 26 хил. кв. метра (които ще станат 40 хил. до 2026 г.) и на територията му се намира главния щаб на Symbia, център за технологични иновации - Hydrogen Academy, и производственото съоръжение.

Първоначалният производствен капацитет е 16 хил. клетки, като се очаква да достигне пълния си планиран мащаб до 2026. В SymphonHy работят хиляда души, включително сто инженери, посветени на иновациите на водородната технология и горивните клетки. Групата вече предлага водородни версии на лекотоварните автомобили Peugeot e-Expert, Citroën e-Jumpy и Opel Vivaro-e и ще разшири гамата си през следващите месеци с по-големи микробуси, с пробег до 500 км и по-кратко време за зареждане.

Впоследствие водородната технология ще бъде въведена и при пикапите на марката Ram. Всички тези превозни средства ще разполагат с горивни клетки, произведени от Symbio в новата гигафабрика. „Водородът ще помогне да постигнем амбициозната цел за нулеви емисии на въглероден диоксид до 2038 г., изпреварвайки конкуренцията в нашия ангажимент за борба с изменението на климата“, заключава Таварес.
 
 

0 от 500
  • #44
    0 rate up comment 1 rate down comment
    до РУК ( преди 2 месеца )
    Не, той не е толкова важен. Но съвкупността от такива като него и мен е като пръчка в спиците на любимите ти московски господари. Те винаги са мразели мислеща и независима България и винаги са се опитвали да я унищожат, плащайки на такива като теб да разпространяват дезинформация.
  • #43
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    До 41.Колега,3% е средногодишното производство на ток от ФЕЦ.През зимата производството от ФЕЦ е около 1%.
  • #42
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Производство на ФЕЦ в % по часове за 6 декември.В 7 ч-0%,8ч-0,8%,9ч-2,52%, 10ч-3,82%, 11ч-5,23%,12ч-4,52%,13ч-4,35,14ч-3,18%, 15ч-1,9%,16ч-0,93%,17ч-0%,18ч-0%,19ч-0%, 20ч-0%,21ч-0%,22ч-0%,23ч-0%,24ч-0%,1ч-0%, 2ч-0%,3ч-0%,4ч-0%,5ч-0%,6ч-0%.
  • #41
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 2 месеца )
    Бустерчо, ти си патологичен случай бе.. Поватарям, от коментар 29: "3% е дела на фотоволтаиците както в производството, така и в потреблението за 2022" Пояснявам: фотоволтаици са генерирали сумарно 1.5 ТВтч от 51 ТВтч производство за цялата 2022. Данните са от electricitymaps com. Потреблението ако е 38 ТВтч, то от тях фотоволтаични са пак 3%, т.е. 1.1 ТВтч. С кое от тия числа не си съгласен? Твоите моментни стойности са абсолютно ирелевантни, както и внушенията базирани на тях.
  • #40
    2 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    И ще помоля който плаща за заяждане, мисля, че аз съм в ТОП 3 в заяждането с митичния изпатканяк, а нищо не съм получил! Абе изпатканяк, ти верно ли се мислиш за толкова важен, че вярваш, че някой на някой ще плаща та да те трови тук! Ти си способен да провокираш и Папата да ти отвърне със заяждане бе! Още ли не разбираш колко си досаден и дразнещ!!!
  • #39
    2 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    А това, че други тук са възприели и използват това изключително точно определение за тен - ИЗПАТКАНЯК, не значи, че някой пише от много никове! Разбира се, ти съдиш по себе си и си мислиш, че и други са толкова изпаткали да пишат с различни никове и сами да водят диалог със себе си и да влизат през VPN, телефони и таблети, сами да си бият по 8-10 харесвания. Но ще те разочаровам! Хората на които си досаден наистина са много!И никой не би ти отделил толкова време че да ползва хиляди никове и VPNи
  • #38
    1 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Митичен, от месеци те наричам изпатканяк! Чак вчера ли я научи тази дума?! Доказа, че изключително бавно възприемаш прочетеното! Месеци минават да опознаеш и асимилираш една дума, а какво остава за сложно изречение и кратък текст! Поне се усети,че след месеци разяснения така и не схвана за какво ти дадох примера за e-fuel и субсидиите за електрички,ама поне спря да лъжеш какво съм бил казал!
  • #37
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    До РУК.Изпатканяка е консултант на Тесла в България.Не очаквай да каже нещо добро за технология,различна от електрофилската.
  • #36
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 2 месеца )
    изпатканяк - дума която научих вчера но за сметка на това вече е употребена от трети или четвърти Ник! Браво гостенино напредваш! По тази дума ли ти търсят постовете за които да ти плащат за заяждания?
  • #35
    3 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Аз не мога да разбера, на Карлос Тавареш къде му е акъла да не влезе да прочете на митичния изпатканяк съветите за водорода, а са тръгнали да си харчат парите на вятъра! Митичния изпатканяк още преди да се роди е казал, че водорода не става! Къде се бутате не мога да разбера!