IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои производители предлагат най-много електрически модели?

Лидерът по продажби не успява да попадне в Топ 20 по този показател

Бъдещето обикновено изглежда светло и пълно с велики неща. Ето защо плановете, които виждаме в презентациите на автомобилните производители, включват положителни сценарии и големи цели. Такъв е случаят и с амбициозните планове за електрификация. В тях почти всички водещи автомобилни компании предвиждат пускането на пазара предимно на електрически превозни средства. Някои от тях се стремят към пълна електрификация, за да могат да отговарят на увеличаващата се конкуренция от Китай, а други залагат на електромобили, защото просто нямат избор.


електромобили

Кой обаче е лидер в тази глобална надпревара за екология? Докато Tesla и BYD водят по отношение на обема на продажбите, техните настоящи конкуренти от Европа, САЩ, Корея, Япония, Индия и дори Виетнам се опитват да ги наваксат по отношение на предлагането.

Tesla е изключение от случващото се на пазара, тъй като гамата на марката е остаряла и сериозно ограничена, като включва едва 4 автомобила - седаните Model 3 и Model S, и SUV-моделите Y и X. От няколко дни към тях официално се присъедини и Cybertuck, но реалността е, че Tesla продължава да е сред автомобилните производители с най-малка гама от електрически продукти. По този показател марката е извън Топ 20 на производителите с най-широка гама електрически превозни средства.

Лидер по този показател е Geely - една от най-големите автомобилни групи в Китай. Тя води световната класация за най-голямото количество електрически модели, налични към ноември 2023 г. Автомобилният производител, който притежава Volvo, Geely, Lynk & Co, Lotus, Livan, Proton, Polestar, Radar, Jidu, Farizon, Geometry и ZEEKR в момента предлага 25 различни електрически превозни средства по целия свят.

Това са 12 SUV, 3 MPV, 7 седана, 1 градски автомобил, 1 хечбек и 1 спортен автомобил. Платформата Sustainable Experience Architecture (SEA) е в основата на поне 14 от тези модели.


електромобили


Другият интересен факт от анализа на електромобилите, предлагани на пазара е, че Stellantis изпреварва групата Volkswagen. В момента концернът има 20 различни електрически модела в гамата си срещу 19 на конкурента си. Италиано-френско-американският автомобилен производител се опитва да навакса изоставането, като представя повече автомобили на по-широка потребителска база. Повечето от предложенията на Stellantis обаче все още са по-скоро фокусирани върху Европа и нямат глобална привлекателност - най-малко 16 от тези модели са предназначени за европейския потребител.

За разлика от тях, VW Group налага своите подбрандове ID и e-tron с по-глобален подход. Марката Volkswagen предлага шест различни електрически модела, три от които се продават в Европа, Китай и САЩ. Седемте модела на Audi включват пет, които се предлагат в световен мащаб.

След Stellantis и VW Group се нареждат китайската SAIC с 16 модела, много от които вече се предлагат в Европа и на развиващите се пазари, General Motors с 16, китайските Dongfeng и BYD - съответно с 15 и 14, и германските Mercedes и BMW и корейските Hyundai-Kia - с по 11 модела.

Други компании - като Renault, всички японски производители, Ford, Tata и Mahindra, все още са далеч от превръщането на своите обявени планове в реалност. Те смело заявяват предстоящо излиза на голям брой нови електромобили в близко бъдеще, така че вероятно скоро ни очакват и размествания в класирането.


0 от 500
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Приликите между Тесла и Епъл са само привидни. Оърво, както е казал колегата, сравнението на продукт за 1000 и за 50 хил. долара е смехотворно. Оттам разликите само се увеличават, но могат да се обобщят. Стратегията на Епъл винаги е била да предлага висок среден клас компоненти на премиум цена и да въвежда иновации, само след като ДРУГИ им свалят цената. Тесла прави точно обратното - поради липсата на определени технологии, тя ги създава със страшно много труд и риск.
  • #3
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 1 ( преди 11 месеца )
    Ако беше поне малко запознат с моделите на работа на Тесла и Апъл (предполагам тях имаш предвид по "Епъл"), нямаше да напишеш такива глупости! Има едно общо между Апъл и Тесла и това са фанатизираните им фенове!И Докато при Апъл, те вече улегнаха и все пак мнозинството притежават или притежаваха техен продукт,то при Тесла повечето не са се докосвали до тяхна кола!Сравняването на пазара и производството на автомобили с това на телефони, е меко казано профанщина!
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Съгласен съм, но има и още нещо. Тесла е една марка, а Джийли включва десетина марки, както и всички други компании. И е много спорна бройката на моделите. Всички знаят, че основната разлика между електрическите Корса, 208, Ситроен Ц3 и други е само корубата.
  • #1
    5 rate up comment 4 rate down comment
    q ( преди 11 месеца )
    Това което тази статийка не казва е: Тесла работи по подобие на Епъл и затова са номер едно. В момента така наречените класически производители от Европа договарят с Китай производството на електромобили, които евентуално ще се сглабят в еврпоейските заводи от компоненти произведени в Китай. Основно Стелантис и ФауВе.