Електрическият седан Nevs Emily GT с пробег 1000 км, разработен от инженери от Saab, направи сериозна крачка към серийно производство, след като проектът беше закупен от канадската стартираща компания EV Electra.
Революционният електромобил беше разкрит пред света през април тази година, след като шведският производител беше поставен в „режим на хибернация“ от неговия китайски собственик - Evergrande Group. Именно той притежава и компанията Nevs, която придоби правата върху много от активите на Saab, когато легендарната марка фалира през 2012 г. и е базирана в стария роден град на Saab - Тролхатан.
Главният изпълнителен директор на Nevs - Нина Селандер, съобщи, че проектът Emily GT вече е собственост на EV Electra заедно с още една разработка - автономната капсула Nes Pont. В изявленвието се посочва, че EV Electra скоро ще започне да сглобява първите си автомобили във фабрика в Турция.
„Съвсем скоро отново ще има автомобили, идващи от Тролхатан. Направихме тази сделка с ясното съзнание, че ще доведе проекта до масово производство. Също така смятаме, че в Тролхатан има персонал, който ще може да реализира нашата визия за бъдещето", коментира на свой ред основателят и главен изпълнителен директор на EV Electra - Джихад Мохамад .
Какво представлява Nevs Emily GT?
Nevs Emily GT е електрически автомобил с четири врати и пет места, който съперничи на Mercedes-Benz EQS и Tesla Model S. Неговите създатели твърдят, че той може да измине 1000 км с едно зареждане, благодарение на огромната си батерия с капацитет 175 кВт/ч. Първоначално са планирани и версии със 140 и 105 кВт/ч, както и възможност за безжично зареждане с кВт чрез подложка, свързана към фиксиран хъб.
Прототипите на Emily използват батерия с 52 кВт/ч от Nevs 9-3 - електрически вариант на модела на Saab със същото име. Електромоторите на седана са четири, като са монтирани във всяко колела. Всеки развива 121 к.с., което дава на Emily GT общо 484 к.с. Разработва се и вариант с висока производителност на Emily GT с планирана мощност от 653 к.с., но все още не е обявено дали EV Electra ще промени тези спецификации.
Всеки мотор има задвижващ блок между алуминиевото колело и алуминиевия спирачен диск, като това дава по-фин контрол на вектора на въртящия момент. Степента на векторизиране е такава, че колата може да завие без да използва волана. За седана е използвана нова система за въздушно окачване с активни амортисьори, която противодейства на отрицателния ефект върху качеството на возене, причинен от увеличаването на теглото без пружини от двигателите в колелата.
Дизайнът на електромобили поразително напомня на Saab 9-3 и Saab 9-5. Твърди се, че той е дело на италианец, чието име не се съобщава, като е усъвършенстван от бивши дизайнери на Saab.
Собственикът на Nevs - Evergrande Group, първоначално планираше да произведе серия от 20 прототипа. След това обаче компания се сблъска със сериозни финансови проблеми през 2020 г. и в крайна бяха построени само шест. Наложи се Nevs да бъде поставена в режим на „хибернация", като 320 от нейните 340 служители бяха съкратени.