IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Последното сбогом на Saab - електромобил с 1000 км пробег

Emily GT е финалният проект на компанията, която купи шведския производител (ВИДЕО)

Когато Saab фалира в началото на 2010 г., консорциумът New Electric Vehicle Sweden (NEVS) закупи неговите активи. Вече при новия собственик фирмата работеше върху електрическа версия на Saab 9-3, наречена NEVS 9-3EV. Тя предлагаше пробег от 175 к.с. и пробег от 330 км, като първите доставки стартираха в края на 2018 г., но колата така и не стигна до етап на масово производство.


Emily GT


В началото на следващата година базираната в Китай корпорация Evergrande Group закупи мажоритарен дял в NEVS и обяви, че планира да се наложи на пазара на електромобили. Малко по-късно обаче компанията се изправи пред сериозни финансови проблеми и се опита да продаде NEVS. За да предотврати задаващия се фалит, NEVS обяви, че ще влезе в „режим на хибернация“ и ще освободи служителите си. Това означава, че фирмата ще съкрати около 95% от работниците си.

В същото време компанията искаше да покаже на света един от своите проекти - Emily GT, като доказателство за инженерните си способности. Докато работеха в NEVS, екипът от бивши инженери на Saab бяха решени да създадат наистина различен тип електрически автомобил. Захранван от масивна батерия (капацитет 175 кВт/ч), прототипът NEVS Emily GT предлага пробег с едно зареждане от около 1000 км, като това не е единственото му оръжие.



Еmily GT разполага с 4 електромотора – по един на всяко колело, като всеки от тях произвежда 120 к.с. (общо 480 за цялата кола). Най-впечатляващата характеристика обаче не е мощността, а способността на двигателите за векторизиране на въртящия момент. Това осигурява забележително пътно поведение, както и повишена ефективност, тъй като поставянето на моторите в колелата намалява механичното триене.


0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Асен майстора ( преди 7 месеца )
    Били скъпи Опели, а Ауди какво е...?Поне дизайна им не беше 80 процента еднакъв с посестримата компания.ГМ не инвестираха в тях достатъчно, нито в маркитингн нито им позволиха да развиват идеите си. Ако беше обратното щяха да имат много интересни модели включително и един от първите Ел. автомобили и то кабрио. А за рекламата виж ВАГ вкара милиони Ауди да стане премиум. И все пак ако сравниш 9-5 от 2011 с Ауди А6 колата на шведите е добра конглокенция. За дизелите е друга история.
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Мдааа ( преди 7 месеца )
    Този, който пише, че Сааб няма дизел греши, защото аз имах точно такъв Сааб дизел, с две турбини и 270 к.с.Страхотна кола, най-доброто, което съм имал (досега поне 12 различни марки и все качествени).Единствен недостатък бе много ниско тяло, само на 2-3 пръста над асфалта на шосето. И при нашите скапани пътища, особено при зимни коловози с лед, на два пъти предната ми броня се откъртваше.А иначе, с тази мощност, Сааб стигаше до скорост 250 км/час на добрите аутобани в Германия.
  • #5
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Dady yankee ( преди 7 месеца )
    Американците ги фалираха .
  • #4
    26 rate up comment 0 rate down comment
    Sameman ( преди 7 месеца )
    SAAB ги уби един основен фактор GM.
  • #3
    8 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Всеки автомобилен производител може да създаде такъв прототип (може би освен Лада;). Въпроса е колко ще струва в малка серия или някакво серии но производство. Каквоми се хвалят някакви забравени производители
  • #2
    18 rate up comment 14 rate down comment
    До долния ( преди 7 месеца )
    Сааб ги убиха два фактора че бяха по скъпи опели и че нямаха дизел а германците наложиха дизела в Европа.
  • #1
    27 rate up comment 8 rate down comment
    SAAB ( преди 7 месеца )
    фалира не защото правеха лоши коли... ТОЧНО ОБРАТНОТО. Инвестираха в системи за безопастност и надеждност. Особено по-старите модели. За съжаление това което продава е външния вид.