Когато Saab фалира в началото на 2010 г., консорциумът New Electric Vehicle Sweden (NEVS) закупи неговите активи. Вече при новия собственик фирмата работеше върху електрическа версия на Saab 9-3, наречена NEVS 9-3EV. Тя предлагаше пробег от 175 к.с. и пробег от 330 км, като първите доставки стартираха в края на 2018 г., но колата така и не стигна до етап на масово производство.
В началото на следващата година базираната в Китай корпорация Evergrande Group закупи мажоритарен дял в NEVS и обяви, че планира да се наложи на пазара на електромобили. Малко по-късно обаче компанията се изправи пред сериозни финансови проблеми и се опита да продаде NEVS. За да предотврати задаващия се фалит, NEVS обяви, че ще влезе в „режим на хибернация“ и ще освободи служителите си. Това означава, че фирмата ще съкрати около 95% от работниците си.
В същото време компанията искаше да покаже на света един от своите проекти - Emily GT, като доказателство за инженерните си способности. Докато работеха в NEVS, екипът от бивши инженери на Saab бяха решени да създадат наистина различен тип електрически автомобил. Захранван от масивна батерия (капацитет 175 кВт/ч), прототипът NEVS Emily GT предлага пробег с едно зареждане от около 1000 км, като това не е единственото му оръжие.
Еmily GT разполага с 4 електромотора – по един на всяко колело, като всеки от тях произвежда 120 к.с. (общо 480 за цялата кола). Най-впечатляващата характеристика обаче не е мощността, а способността на двигателите за векторизиране на въртящия момент. Това осигурява забележително пътно поведение, както и повишена ефективност, тъй като поставянето на моторите в колелата намалява механичното триене.