От 1 декември влиза в сила забраната за влизане в центъра на София за бензинови автомобили, регистрирани преди началото на 1996 година, както и за дизелови коли с регистрация преди началото на 2002 година. Зоната се въвежда в т.нар. „малък градски ринг“, който обхваща булевардите „Васил Левски”, „Патриарх Евтимий” и улиците „Ген. Скобелев”, „Опълченска” и булевард „Сливница”.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев (Bulgaria ON AIR)
Въпреки че забраната вече е факт, има доста неясноти проблеми около налагането на наказания на нарушителите, призна кметът на столицата Васил Терзиев. Той посочи, че има достатъчно камери има, но автоматичният софтуер не работи, тоест няма как да бъдат анализирани данните и всичко трябва да се прави „на ръка“.
„Процесът на санкциониране може да отнеме много време. Не оспорвам причините, поради които забраната е въведена, но начинът да бъде направена фактически ни кара да мислим, че подходът е несправедлив“, заяви Терзиев.
Кметът допълни обсъждат варианти как да бъде намерено най-справедливото решение за гражданите, тъй като сред тях има такива, които не са успели да се запознаят с промените и с възможностите пред тях. Съответно, няма как хората да бъдат държани отговорни, затова че Столичната община не си е свършила работата.
За да не се получава объркване при шофьорите, са поставени знаци за начало и край на ниско емисионната зона. Глобите за физически лица ще са от 50 до 500 лв. Властите ще правят замервания на чистотата на въздуха в зоната преди и след въвеждането на ограниченията, за да е ясно каква е ефективността им.
Още по-темата - вижте на bgonair.bg