fallback

Tesla Cybertruck се оказа с по-малък пробег и по-скъп

Топ-версията на пикапа ще струва 100 000 долара и ще вдига 100 км/ч за 2,6 секунди (ВИДЕО)

Американският производител Tesla достави първите произведени пикапи Cybertruck на свои клиенти на събитие, организирано в Гигафабриката в Остин (Тексас). Компанията разкри подробности за дълго отлагания модел, който ще може да тегли до 4990 кг и да ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,6 секунди в своята най-мощна версия.

Лично главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, представи първите пикапи на собствениците им след кратка презентация, разказвайки за техните възможности. В допълнение към впечатляващите си възможности за теглене, Мъск каза, че електрическият пикап ще може да превозва 1134 кг товар. Ето и по-важните характеристики на модела.

1. Топ-версията получава 845 к.с.

Най-мощната версия на Tesla Cybertruck - Cyberbeast (Суперзвяр), ще разчита на 3 електромотора със съвкупна мощност от 845 к.с. Това ще позволи ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,6 секунди, като разстоянието от 1/4-миля ще се изминава за по-малко от 11 секунди. При представянето на електрическия пикап беше показано видео, в което пикапът побеждава новото Porsche 911, докато тегли ремарке, на което е натоварено друго 911.

Версията с два електромотора (AWD) ще развива 100 км/ч за 4,1 секунди, а най-слабият вариант - с един електромотор, ще се нуждае от 6,5 секунди, разкри Мъск.

2. Устойчив на камъни и изстрели

По време на събитието по предаване на пикапите на клиентите Мъск накара дизайнера Франц фон Холцхаузен да хвърли бейзболна топка в страничния прозорец, за да докаже, че той може да издържи на удара. Според шефа на Tesla, стъклата на пикапа могат да устоят на паднали камъни и скали, като осигуряват на хората не само безопасно, но и безшумно пътуване.

Каросерията на Cybertruck е устойчива на куршуми, като на публиката беше показано видео, в което се вижса как някой стреля по пикапа с различни огнестрелни оръжие. Мъск доипълни, че „екзоскелетната каросерия дава на камиона по-голяма устойчивост на усукване от McLaren P1“, като същевременно има коефициент на съпротивление от 0,335, което е приблизително равно на Subaru Forester от 2018 г. За сравнение, Tesla Model S има коефициент 0,24, така че пикапът не е зашеметяващо аеродинамичен, но не е и тухла, както беше определян по-рано.

3. Пробегът е различен от обявения първоначално

Вероятно даради този недостатъчен аеродинамичен коефициент, Cybertruck ще има приблизителен пробег 547 км във версията със задвижване на всички колела (два електромотора). Вариантът само със задно предаване, който ще излезе през 2025 г., ще може да изминава само 402 км.

Най-мощната модификация - Cyberbeast (три електромотора), ще изминава 515 км и ще развива максимална скорост от 209 км/ч, докато при други два варианта тя е ограничена на 180 км/ч. За две версии със задвижване на четирите колела Tesla обещава „удължител на обхвата“, който ще им позволи да изминават съответно 756 и 708 км, но засега производителят не уточнява как ще действа тази функция.

4. Цените са оказаха по-високи от обещаните

Пробегът на пикапа може да е по-малък от очакваното, но цените са по-високи. През 2019 г. Tesla обеща, че Cybertruck ще стартира от 40 000 долара, сега обаче се оказва, че версията със задно ще струва поне 60 990 долара. Моделът AWD стартира от 79 990 долара, а Cyberbeast - от 99 990.

Въпреки че първите екземпляри на Cybertruck вече са в ръцете на реални клиенти, както Мъск обеща, техният брой е едва 10. От Tesla посочват, че производствените трудности все още не са разрешени, така че пълномащабното производство ще стартира едва през 2025 г.

5. Повече поръчки не се приемат

Tesla спря да приема онлайн поръчки за Cybertruck часове преди събитието в Остин. Страницата за регистрация за закупуване на пикапа от уеб-сайта на компанията изчезна още докато първите бройки от модела пътуваха към дилърите. Общият брой на приетите поръчки надхвърля 2 млн, което означава, че Tesla е спечелила над 200 млн долара само от предплащането за пикапа.

Известно е също, че договорът за покупка на Tesla Cybertruck съдържа клауза, забраняваща на новия собственик да продаде колата в рамките на една година. Тези, които нарушат това условие, са изправени пред глоба от 50 000 долара и попадане в „черния списък“ на компанията, който ще им забрани да купуват нейни коли за бъдеще.

В определени случаи Cybertruck все пак ще може да бъде продаден в рамките на 12 месеца след покупката, но преди да направи това, собственикът трябва да уведоми Tesla за решението си и компанията ще бъде приоритетният купувач - тя ще купи колата при покупката цена минус 25 цента на всяка миля.

fallback
  • #59
    Хвалипръц ( преди 11 месеца )
    Ха-ха-ха-ха! Дали е екзоскелет, след като носеща е вътрешната алуминиева конструкция? Очевидно не е. Не знам кои са тия 100% инженери, но знам че инженери не са. Или са, но колкото Илон. Ха-ха-ха, не се бях смял скоро така. Цялата секта теслоталибани сте пълни лапнишарани.
  • #58
    Турбо ( преди 11 месеца )
    При тази цена и пробег, колкото да се старае тесльо да ме навива за Тесла,не благодаря.
  • #57
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Е Какво има да се обяснява отговорът е да или не. Има ли екзоскелет, както каза Илон снощи и както твърди статията или няма? Според 99% от хората и 100% от инженерите има и сега чакаме твоя отговор? Разбира се ти грешка през живота си не си си признавал така че ще се възползваш от второто правило на.... Да не отговаряш на въпроси свързани с факти, след като си се възползвал от първото правило да лъжеш и манипулираш. Знаем ти номерата колкото и ника да смениш! Давай сега с Ник факт.
  • #56
    Хвалипръц ( преди 11 месеца )
    Хех, Бустерчо, на тебе никой нищо не може да ти обясни, ти си патологичен случай. Поватряй там мантрите на Илон и си вярвай, за толкова ти стига капацитета, мислителю критичний.
  • #55
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    А иначе за теглото на кофата за събиране и принасяне на ток си абсолютно прав. Това е адски тежък товар и хората, които са си купили пикап за да товарят в него палети с тегло което се измерва в някакви си тонове, няма как да имат техника която да товари чак пък килограми. Защото щом във вашия университет по псевдонаука са ви учили, че 27,5% е по-малко от 1/4, и ако 3 е 3 % от 30, то със сигурност 1 килограм ще тежи повече от 1 тон . Тези ваши твърдения щяха да са адски смешни, ако не беше тъжно
  • #54
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Виждам че си инженерен гуру. Обясни тогава какво е екзоскелет Има ли го или го няма при пикапа?
  • #53
    Хвалипръц ( преди 11 месеца )
    Иначе за рейндж-екстендъра си напълно прав - майдблоуингли инсейн инджиниъринг отвсякъде, абе направо елиън дредноут. Само дето "тубата" тежи 150-200кг ище ти трябва да си монтираш кран в гаража за да я товаро-разтоварваш. Но нищо де, Лъжлив Илон е насреща - и Тесла Турбогигакран ще ти продаде за скромните 25 хиляди..
  • #52
    Хвалипръц ( преди 11 месеца )
    Ха-ха, Бустерчо, твоите инженерни познания явно не знаят граници! "Носеща" е конструкцията свързваща точките където се захваща окачването. По дефиница. Ей, толкова си образован и функционално грамотен, че Фуулс Селф Драйвинг за 15 000 долара от Лъжлив Илон щеше да си купиш, жалко че ги нямаш.
  • #51
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Поне английски научи ли, за да чуеш какво каза за вече продадените пикапи? Че са направени от ултра твърда неръждаема стомана, която не може да се огъне в овална форма, като панелите на нормалните автомобили, защото чупи машините. Нали и това беше лъжа и никога нямаше да стигне до масово производство?
  • #50
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Пръцльо, и да си мениш ника, интелектът не можеш да си скриеш и да заблудиш когото и да било. Липсата на образование не прощава. Това да си купиш диплома за инженер или лекар не те прави такъв. Ако знаеше какво е екзоскелет, нямаше да се излагаш толкова. На български екзоскелет означава външен скелет. Обвивката е носещата част, предаваща здравината, не алуминиевата отливкаекзоскелетната каросерия дава на камиона по-голяма устойчивост на усукване от McLaren P1
fallback
Последни