fallback

Tesla Cybertruck се оказа с по-малък пробег и по-скъп

Топ-версията на пикапа ще струва 100 000 долара и ще вдига 100 км/ч за 2,6 секунди (ВИДЕО)

Американският производител Tesla достави първите произведени пикапи Cybertruck на свои клиенти на събитие, организирано в Гигафабриката в Остин (Тексас). Компанията разкри подробности за дълго отлагания модел, който ще може да тегли до 4990 кг и да ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,6 секунди в своята най-мощна версия.

Лично главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, представи първите пикапи на собствениците им след кратка презентация, разказвайки за техните възможности. В допълнение към впечатляващите си възможности за теглене, Мъск каза, че електрическият пикап ще може да превозва 1134 кг товар. Ето и по-важните характеристики на модела.

1. Топ-версията получава 845 к.с.

Най-мощната версия на Tesla Cybertruck - Cyberbeast (Суперзвяр), ще разчита на 3 електромотора със съвкупна мощност от 845 к.с. Това ще позволи ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,6 секунди, като разстоянието от 1/4-миля ще се изминава за по-малко от 11 секунди. При представянето на електрическия пикап беше показано видео, в което пикапът побеждава новото Porsche 911, докато тегли ремарке, на което е натоварено друго 911.

Версията с два електромотора (AWD) ще развива 100 км/ч за 4,1 секунди, а най-слабият вариант - с един електромотор, ще се нуждае от 6,5 секунди, разкри Мъск.

2. Устойчив на камъни и изстрели

По време на събитието по предаване на пикапите на клиентите Мъск накара дизайнера Франц фон Холцхаузен да хвърли бейзболна топка в страничния прозорец, за да докаже, че той може да издържи на удара. Според шефа на Tesla, стъклата на пикапа могат да устоят на паднали камъни и скали, като осигуряват на хората не само безопасно, но и безшумно пътуване.

Каросерията на Cybertruck е устойчива на куршуми, като на публиката беше показано видео, в което се вижса как някой стреля по пикапа с различни огнестрелни оръжие. Мъск доипълни, че „екзоскелетната каросерия дава на камиона по-голяма устойчивост на усукване от McLaren P1“, като същевременно има коефициент на съпротивление от 0,335, което е приблизително равно на Subaru Forester от 2018 г. За сравнение, Tesla Model S има коефициент 0,24, така че пикапът не е зашеметяващо аеродинамичен, но не е и тухла, както беше определян по-рано.

3. Пробегът е различен от обявения първоначално

Вероятно даради този недостатъчен аеродинамичен коефициент, Cybertruck ще има приблизителен пробег 547 км във версията със задвижване на всички колела (два електромотора). Вариантът само със задно предаване, който ще излезе през 2025 г., ще може да изминава само 402 км.

Най-мощната модификация - Cyberbeast (три електромотора), ще изминава 515 км и ще развива максимална скорост от 209 км/ч, докато при други два варианта тя е ограничена на 180 км/ч. За две версии със задвижване на четирите колела Tesla обещава „удължител на обхвата“, който ще им позволи да изминават съответно 756 и 708 км, но засега производителят не уточнява как ще действа тази функция.

4. Цените са оказаха по-високи от обещаните

Пробегът на пикапа може да е по-малък от очакваното, но цените са по-високи. През 2019 г. Tesla обеща, че Cybertruck ще стартира от 40 000 долара, сега обаче се оказва, че версията със задно ще струва поне 60 990 долара. Моделът AWD стартира от 79 990 долара, а Cyberbeast - от 99 990.

Въпреки че първите екземпляри на Cybertruck вече са в ръцете на реални клиенти, както Мъск обеща, техният брой е едва 10. От Tesla посочват, че производствените трудности все още не са разрешени, така че пълномащабното производство ще стартира едва през 2025 г.

5. Повече поръчки не се приемат

Tesla спря да приема онлайн поръчки за Cybertruck часове преди събитието в Остин. Страницата за регистрация за закупуване на пикапа от уеб-сайта на компанията изчезна още докато първите бройки от модела пътуваха към дилърите. Общият брой на приетите поръчки надхвърля 2 млн, което означава, че Tesla е спечелила над 200 млн долара само от предплащането за пикапа.

Известно е също, че договорът за покупка на Tesla Cybertruck съдържа клауза, забраняваща на новия собственик да продаде колата в рамките на една година. Тези, които нарушат това условие, са изправени пред глоба от 50 000 долара и попадане в „черния списък“ на компанията, който ще им забрани да купуват нейни коли за бъдеще.

В определени случаи Cybertruck все пак ще може да бъде продаден в рамките на 12 месеца след покупката, но преди да направи това, собственикът трябва да уведоми Tesla за решението си и компанията ще бъде приоритетният купувач - тя ще купи колата при покупката цена минус 25 цента на всяка миля.

fallback
  • #79
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    10 секунди търсене показва 2023 Ford F-350 Super DutyMSRP: $48,815 - $99,280 Price range reflects Base MSRP for various trim levels, not including options or fees. Тя кой ги купува? Дилъри?
  • #78
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Ти ме накара да се замисля какво точно твърдиш? Че само 2 милиона дилъри са поръчали пикапа и за всички останали ще е безполезен? Леко пропусна че мощните варианти на дизеловите пикапи са по-скъпи от 60 000, но са по-маломощни.. единственото им предимство ще е големият пробег с едно зареждане, но електрическите могат да заемат нишата за по кратки разстояния за дърпане на тежки товари при което се прецакват автомобилите с ДВГ. За огледалата нали се разбрахме, че пикапа има такова.
  • #77
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Не си ме разбрал правилно, коментирам това "нищо не пречи на всеки нормален шофьор да направи така, че да пребоксува някой от конглокентите" . Има достатъчно тестове с конкypентите, които са постигнали дори по лоши резултати в реалните тестове на реални състезания пред публика. Не искаш обаче да коментираш, че всъщност пикапа на Тесла е най-лекия в най-тежкия си вариант, включително от най-лекия дизелов f350. По мощните са още по-тежки.
  • #76
    Лудория ( преди 11 месеца )
    Накара ме да се замисля през почивните дни, но нищо. Би ли ми помогнал да позная професията на тези бачкатори, дето ще си купят пикап за над 60 000 долара, за да разнасят материали, инструменти и ***?! Освен за дилъри на наркотици, които ще им дойде дюшеш това, че каросерята издържа на изстрели, или евентуално рапъри, за други професии не се сещам. Пък и какъв е този бачкатор, дето ще си чака пикапа години, за да го използва?! Моля, подскажи.
  • #75
    Лудория ( преди 11 месеца )
    Карал съм товарни автомобили, ама много стари модели - от '90-те, когато бях бачкатор във физическия смисъл на думата. Но тогава си имаха вътрешни огледала и макар със зор за мен, се свикваше да се ползват. Може и да си прав за по-новите микробуси и камиончета. Не ползвам вече, не знам. :)
  • #74
    Лудория ( преди 11 месеца )
    MythBuster, как някой да направи самостоятелен тест, като има само 10 произведени пикапа и ги дават само на избрани журналисти? Не се шегувай и не пиши небивалици. Като няма бройка, няма тест. Навярно си спомняш как Ферари се плашиха за един от моделите си и не даваха да се правят сравнения с неговите конглокенти. То ако започне да се произвежда масово пипапа, ще се намерят да го сравнят, ама нека да са поне малко независими.
  • #73
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "я напиши де му е на това нещо управление на скоростите? За мен бе изненада, че някой тъпанаp го е сложил на мястото на огледалото за задно виждане" и за мен беше изненада, че са ги върнали. По-добре там, отколкото въобще да ги няма, като на модел s и x. Вярно че автомобила в повечето случаи само отгатва накъде желаеш да тръгнеш, но е досадно да нямаш физически лост или бутон за включване на задна, а само на екрана. И ако това се преживява, защо не спомена най-дразнещото - няма лост за мигачи!
  • #72
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "И къде е огледалото, щом там горе по-средата са копчетата на автоматика? На екранчето по-средата. :) " Огледалото е точно под копчетата, Но ако някога си карал товарен автомобил ще знаеш че повечето нямат вътрешни огледала, а тези които имат в повечето случаи са неизползваеми. Като затвориш щората на пикапа какво ще виждаш на това огледало? Затова през цялото време на екрана е и образ от камерата за задно виждане. По-добре там, отколкото въобще да няма като на останалите.
  • #71
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "MythBuster е пропуснал да напише, че това е рекламен клип от Тесла и дори в коментират лигавят Мъск, че е избрал най-маломощния от всички дизелови пикапи, който освен това е само със задно, за разлика от всички други пикапи. " А ти си пропуснал, че това си е класическа дисциплина за дърпане на пикапи и всеки може самостоятелно да направи този тест и да опровергае Тесла. Теглото също се измерва на стандартни кантари. Факт ли е че най-тежкия cyber truck е по-лек от най-лекия и маломощен F350?
  • #70
    Лудория ( преди 11 месеца )
    И къде е огледалото, щом там горе по-средата са копчетата на автоматика? На екранчето по-средата. :) Взаимставли малко за задните седалки от Хонда Джаз, но това не е лошо. Пича в клипчето се чудил ако има лед на страничната колонка, как аджеба ще си отвори вратата. От Тесла му казали да си го почисти с ръка. :) Има си и предимства. Примерно предния багажник мен лично ме изкефи, че е направен да може да поседниш като е отворен, а самия капак да ти пази сянка.
fallback
Последни