fallback

Tesla Cybertruck се оказа с по-малък пробег и по-скъп

Топ-версията на пикапа ще струва 100 000 долара и ще вдига 100 км/ч за 2,6 секунди (ВИДЕО)

Американският производител Tesla достави първите произведени пикапи Cybertruck на свои клиенти на събитие, организирано в Гигафабриката в Остин (Тексас). Компанията разкри подробности за дълго отлагания модел, който ще може да тегли до 4990 кг и да ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,6 секунди в своята най-мощна версия.

Лично главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, представи първите пикапи на собствениците им след кратка презентация, разказвайки за техните възможности. В допълнение към впечатляващите си възможности за теглене, Мъск каза, че електрическият пикап ще може да превозва 1134 кг товар. Ето и по-важните характеристики на модела.

1. Топ-версията получава 845 к.с.

Най-мощната версия на Tesla Cybertruck - Cyberbeast (Суперзвяр), ще разчита на 3 електромотора със съвкупна мощност от 845 к.с. Това ще позволи ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,6 секунди, като разстоянието от 1/4-миля ще се изминава за по-малко от 11 секунди. При представянето на електрическия пикап беше показано видео, в което пикапът побеждава новото Porsche 911, докато тегли ремарке, на което е натоварено друго 911.

Версията с два електромотора (AWD) ще развива 100 км/ч за 4,1 секунди, а най-слабият вариант - с един електромотор, ще се нуждае от 6,5 секунди, разкри Мъск.

2. Устойчив на камъни и изстрели

По време на събитието по предаване на пикапите на клиентите Мъск накара дизайнера Франц фон Холцхаузен да хвърли бейзболна топка в страничния прозорец, за да докаже, че той може да издържи на удара. Според шефа на Tesla, стъклата на пикапа могат да устоят на паднали камъни и скали, като осигуряват на хората не само безопасно, но и безшумно пътуване.

Каросерията на Cybertruck е устойчива на куршуми, като на публиката беше показано видео, в което се вижса как някой стреля по пикапа с различни огнестрелни оръжие. Мъск доипълни, че „екзоскелетната каросерия дава на камиона по-голяма устойчивост на усукване от McLaren P1“, като същевременно има коефициент на съпротивление от 0,335, което е приблизително равно на Subaru Forester от 2018 г. За сравнение, Tesla Model S има коефициент 0,24, така че пикапът не е зашеметяващо аеродинамичен, но не е и тухла, както беше определян по-рано.

3. Пробегът е различен от обявения първоначално

Вероятно даради този недостатъчен аеродинамичен коефициент, Cybertruck ще има приблизителен пробег 547 км във версията със задвижване на всички колела (два електромотора). Вариантът само със задно предаване, който ще излезе през 2025 г., ще може да изминава само 402 км.

Най-мощната модификация - Cyberbeast (три електромотора), ще изминава 515 км и ще развива максимална скорост от 209 км/ч, докато при други два варианта тя е ограничена на 180 км/ч. За две версии със задвижване на четирите колела Tesla обещава „удължител на обхвата“, който ще им позволи да изминават съответно 756 и 708 км, но засега производителят не уточнява как ще действа тази функция.

4. Цените са оказаха по-високи от обещаните

Пробегът на пикапа може да е по-малък от очакваното, но цените са по-високи. През 2019 г. Tesla обеща, че Cybertruck ще стартира от 40 000 долара, сега обаче се оказва, че версията със задно ще струва поне 60 990 долара. Моделът AWD стартира от 79 990 долара, а Cyberbeast - от 99 990.

Въпреки че първите екземпляри на Cybertruck вече са в ръцете на реални клиенти, както Мъск обеща, техният брой е едва 10. От Tesla посочват, че производствените трудности все още не са разрешени, така че пълномащабното производство ще стартира едва през 2025 г.

5. Повече поръчки не се приемат

Tesla спря да приема онлайн поръчки за Cybertruck часове преди събитието в Остин. Страницата за регистрация за закупуване на пикапа от уеб-сайта на компанията изчезна още докато първите бройки от модела пътуваха към дилърите. Общият брой на приетите поръчки надхвърля 2 млн, което означава, че Tesla е спечелила над 200 млн долара само от предплащането за пикапа.

Известно е също, че договорът за покупка на Tesla Cybertruck съдържа клауза, забраняваща на новия собственик да продаде колата в рамките на една година. Тези, които нарушат това условие, са изправени пред глоба от 50 000 долара и попадане в „черния списък“ на компанията, който ще им забрани да купуват нейни коли за бъдеще.

В определени случаи Cybertruck все пак ще може да бъде продаден в рамките на 12 месеца след покупката, но преди да направи това, собственикът трябва да уведоми Tesla за решението си и компанията ще бъде приоритетният купувач - тя ще купи колата при покупката цена минус 25 цента на всяка миля.

fallback
  • #39
    Хвалипръц ( преди 11 месеца )
    След дитирамбите за 2 милиона резервации, Лъжлив Илон се напъва 4 години и произвел.. 10 бройки. Серийно производство по тесларски стандарт. А за баламурниците дето възхваляват това недоразумение и още вярват в 20-те милиона през 2030 - ха-ха-ха-ха!
  • #38
    До 35 ( преди 11 месеца )
    А ти за разпределение на тегло чувал ли си бе къ *** спукан.Едно е от два тона един да ми е само батерията а друго е от два тона резервоар гориво и двг да са ми 200-300кг
  • #37
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Относно пробега също няма изненади. Още преди две години Тесла се отказа да произвежда автомобили с над 500 км реален пробег (по каталог почти 700 километра). Решиха че е много по-разумно да изградят повече зарядни станции за да няма безпокойство за пробега, като го комбинират с много по-бързо зареждане. По този начин автомобилът остава по-евтин и лек, а времето за пътуване на дълги разстояния намалява. Точно тук идва и разочарованието ми от пикапа. Излъгаха за бързото зареждане! Жалко!
  • #36
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Аз пък съм изненадан, че цената е толкова ниска. Допускам че ще я държат толкова ниска докато започнат серийното производство, а след това рязко ще я вдигнат, защото е безумие да имаш 2,5 милиона заявки за нещо което произвежда с капацитет 250 000 на година, което означава че който си поръча в момента пикап ще го получи след 10 години. Голяма част от клиентите ще предпочетат да платят повече, но да го получат по-скоро, от което Тесла ще се възползва, за да им изпълни желанието и да спечели
  • #35
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 34. А колко смяташ че тежи бензинов или дизелов пикап с подобна мощност който може да дърпа подобен товар? А колко струва?
  • #34
    анонимен ( преди 11 месеца )
    може и с парен локомотив да прави драг въпроса е какъв е смисъла да мъкнеш два тона за да съхраняваш енергия явно мисленето е сложен процес за меринджеите
  • #33
    до 27 ( преди 11 месеца )
    Много хубаво си го казал: от 70 000. Като го дооборудваш, удря 90. А Теслата е 80 с всички екстри.
  • #32
    Излагация ( преди 11 месеца )
    27квтч на 100км разход за версията със 150квтч батерия и 38квтч разход за тая с 200квтч.А някой викаха колко икономичен щял да бъде
  • #31
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Между другото се предлага и в черен цвят срещу "само" 6 500 долара допълнително
  • #30
    До 26 ( преди 11 месеца )
    Със сигурност са разочаровани и тези които искаха максимум обхват защото удължителя ще струва още бая пари с което примерно базово ще е към 100К с удължител и изяжда към половината от пространството на багажника и добавя още тегло
fallback
Последни