IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как Dacia започна да печели повече от BMW и Mercedes

Румънската марка планира да увеличи още повече маржа си с новите Duster и Bigster

Преди две десетилетия Renault придоби Dacia, за да предложи на пазара най-достъпния възможен автомобил, струващ едва 5000 евро. Две десетилетия по-късно обаче румънската марка извлича повече печалба от продадена кола дори от лидерите в премиум сегмента Mercedes и BMW. Маржът на печалба при Dacia вече надхвърля 10%, обяви главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео неотдавна. За сравнение маржът при Mercedes за първото полугодие бе около 9.8%, а при BMW - 7.3%. При това Dacia не възнамерява да спира дотам: целта пред марката е да увеличи печалбата с още 50% и да постигне марж от 15 на сто, заяви де Мео.
   
  
Dacia Duster III, 2024
Третото поколение на Duster ще дебютира на пазара през първото тримесечие на 2024
  
  
Ключовете към успеха на румънските автомобили са два. От една страна, новият мениджър на бранда Дени Льо Вот промени философията: вместо да търси самоцелно най-ниската цена, Dacia се стреми да предлага "най-много стойност за парите си". Някога първият Logan действително можеше да се купи за около 5000 евро. Сега най-базовото ниво на Sandero започва от 10,000 евро, и се предлага само на няколко пазара в Европа. На останалите, включително и българския, клиентите нямат интерес към толкова оголен автомобил. Второто обстоятелство, което се разви в полза на Dacia, е общото солидно поскъпване на леките автомобили от 2019 насам. Те позволяват на румънския бранд да увеличава цените, и пак да остава най-достъпният, привличайки нови клиенти от други марки.

Планът на Dacia за постигане на 15% марж - сравним с този на Toyota в най-добрите й години - е базиран основно върху експанзията в сегмента на кросоувърите. Марката вече показа новото, трето поколение на Duster, което ще дебютира официално през февруари в Женева. В началото на 2025 година към него ще се присъедини и Bigster - по-голям модел с дължина от около 4.60 метра, който ще мери сили в най-конкурентния сегмент на европейския пазар, този на компактните SUV.

И двата кросоувъра ще са построени върху модулната платформа CMF-B на Renault, която се използва и за Sandero и Jogger. Това намалява чувствително развойните и производствените разходи.
   
  
Dacia Bigster
Концептът Bigster ще се превърне в сериен модел в началото на 2025 и ще вкара Dacia в най-конкурентния сегмент на европейския пазар: този на компактните кросоувъри
   
   
"Гордеем се, че можем да предложим най-доброто съотношение цена-качество на пазара, и въпреки това да имаме печалба", коментира Ле Вот. Заместникът му Ксавие Мартине обясни пред журналисти, че начинът Dacia да поддържа ниските цени е, като ограничи избора на задвижване и допълнително оборудване. При повечето съвременни автомобили в Европа възможните комбинации при поръчката на автомобила са хиляди. При Duster са само около 150, подчерта Мартине. "Dacia вероятно е най-добре подготвената европейска марка да се бори срещу китайските автомобилостроители - но борбата няма да е лека", добави търговският директор.
  
   

 

0 от 500