IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

20-те най-здрави 8-годишни автомобила

Цели седем японски модела влизат в Топ 10 на TUV, но надали ще познаете кой е най-напред от тях

Кои употребявани автомобили са надеждни и кои са постоянен източник на проблеми? Трудно е да се даде точен отговор, защото до голяма степен нещата зависят от начина на употреба и поддръжка на всяка отделна кола. Но все пак годишната класация на германската Асоциация за технически инспекции (TUV) дава някои насоки. Не бива да я приемате съвсем буквално, защото TUV борави основно с констатирани повреди по време на техническите прегледи, и не разграничава дреболии като изгорели крушки от по-сериозни проблеми, изискващи скъпи ремонти. Но все пак това е единствената подобна класация, почиваща на обективни факти, а не на допитвания до собствениците. След като ви представихме заключенията от доклада за 2024 в секциите на 12-13 годишните автомобили, и на 10-11-годишните, сега идва ред и на онези на възраст 8-9 години, тоест произведени през 2014 и 2015.
   
     
20-те най-надеждни коли на 8-9-годишна възраст (ГАЛЕРИЯ):


   
    
Opel, по традиция средняк в класацията, тук има два модела в Топ 25 - произвежданият все още в Корея Mokka и второто поколение на Meriva, което е испанска сглобка. За сметка на това Corsa, Astra и Zafira си остават в жълтата зона. Прави впечатление резкият скок на Volkswagen Passat - в предишни години заемащ места в най-долната част на таблизата, а сега уверено попадащ в зелената зона, на 28-а позиция. Успоредно с него нагоре се е изкачила и Skoda Octavia. Renault Captur отсрамва френското автомобилостроене с доста добро представяне - 16,7% дефекти. Няма обаче нито един корейски модел в зелената и дори жълтата зона.

В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: 20. Audi Q3 - 14,6 (109 000 км), 22. Audi A1 - 14,9 (95 000 км), 23. Audi A6/A7 - 15,0 (162 000 км), 24. Opel Mokka - 15,1 (94 000 км), 25. Opel Meriva - 15,4 (81 000 км), 26. Mercedes C-Class - 15,5 (124 000 км), 27. Ford B-Max - 15,6 (81 000 км), 28. Seat Leon - 16,1 (121 000 км), 28. VW Passat - 16,1 (152 000 км), 30. Skoda Octavia - 16,3 (141 000 км), 31. Mazda 6 - 16,4 (129 000 км), 32. Ford C-Max - 16,5 (118 000 км), 32. Seat Mii - 16,5 (82 000 км), 32. Skoda Citigo - 16,5 (82 000 км), 32. Skoda Yeti - 16,5 (107 000 км), 36. Ford Kuga - 16,6 (114 000 км), 36. Smart Fortwo - 16,6 (67 000 км), 36. Toyota Yaris - 16,6 (82 000 км), 39. Renault Captur - 16,7 (84 000 км), 40. VW Up - 16,8 (82 000 км), 41. BMW Series 1/2 - 17,4 (112 000 км), 41. Skoda Superb - 17,4 (163 000 км),

В ЖЪЛТАТА ЗОНА: 43. Opel Adam - 17,5 (80 000 км), 44. Skoda Roomster - 17,6 (102 000 км), 45. Skoda Rapid - 17,7 (106 000 км), 46. Mazda 3 - 17,8 (100 000 км), 47. VW Polo - 17,9 (90 000 км), 48. BMW X3/X4 - 18,0 (132 000 км), 48. Mercedes E-Class - 18,0 (164 000 км), 48. Opel Zafira - 18,0 (130 000 км), 48. VW Touran - 18,0 (137 000 км), 52. BMW Series 3/4 - 18,3 (143 000 км), 52. Mazda CX-5 - 18,3 (119 000 км), 54. Opel Astra - 18,4 (120 000 км), 55. Skoda Fabia - 18,5 (97 000 км), 56. Opel Insignia - 19,1 (148 000 км), 57. VW Beetle - 19,2 (85 000 км), 58. Citroen C1 - 19,3 (80 000 км), 58. Peugeot 308 - 19,3 (119 000 км), 60. VW Tiguan - 19,5 (112 000 км), 61. Nissan Qashqai - 19,8 (103 000 км), 61. Opel Corsa - 19,8 (88 000 км), 63. Seat Alhambra - 20,1 (141 000 км), 63. Toyota Aygo - 20,1 (80 000 км)

В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: 65. Hyundai ix20 - 20,2 (80 000 км), 65. VW Caddy - 20,2 (137 000 км), 67. Kia Picanto - 20,6 (73 000 км), 67. Peugeot 208 - 20,6 (84 000 км), 69. Ford Fiesta - 20,9 (91 000 км), 70. Renault Scenic - 21,1 (103 000 км), 71. Kia Rio - 21,3 (90 000 км), 72. Nissan Micra - 21,5 (73 000 км), 73. Hyundai ix35 - 21,7 (105 000 км), 74. Fiat Panda - 21,8 (75 000 км), 75. Citroen Berlingo - 21,9 (121 000 км), 76. Renault Twingo - 22,2 (67 000 км), 76. VW Sharan - 22,2 (147 000 км), 78. Peugeot 2008 - 22,3 (95 000 км), 79. Ford S-Max - 22,5 (152 000 км), 80. Ford Focus - 22,6 (122 000 км), 81. Kia Ceed - 22,7 (111 000 км), 82 .Citroën C3 - 22,8 (90 000 км), 82. Hyundai i10 - 22,8 (72 000 км)

В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: 84. BMW 2 Active Tourer - 22,9 (105 000 км), 84. Ford Ka - 22,9 (74 000 км), 84. Renault Clio - 22,9 (90 000 км), 87. Kia Sportage - 23,6 (111 000 км), 87. Seat Ibiza - 23,6 (101 000 км), 89. Fiat 500 - 23,8 (74 000 км), 89. Mini - 23,8 (86 000 км), 89. Smart Forfour - 23,8 (71 000 км), 92. BMW X5/X6 - 23,9 (145 000 км), 93. Ford Galaxy - 24,7 (159 000 км)
   
   
Dacia Dokker, 2015
Dacia Dokker е най-проблемният автомобил производство 2014-2015, показва докладът на TUV
   
   
В червената зона попадат не само "обичайните заподозрени" - по-бюджетни италиански и френски модели, но и забележимо по-скъпи автомобили като Kia Sportage, Ford Galaxy и дори BMW X5 и X6. А Серия 5 на баварците дори намира място сред 10-те най-проблемни модела, заедно с Ford Mondeo и Renault Megane. Тук е и цялата гама на Dacia, като последното място e за Dokker, най-продавания нов автомобил в България през по-голямата част от последното десетилетие. Впрочем това не е особена изненада: говорим за евтин лекотоварен модел, който по правило се експлоатира безмилостно и се поддържа с по-малко внимание от онова, което получават частните, семейни автомобили.

НАЙ-ПРОБЛЕМНИТЕ 10:
94. Hyundai i30 - 25,3% повреди (108 000 км среден пробег),
95. BMW Series 5/6 - 25,4 (160 000 км),
96. Hyundai i20 - 25,7 (85 000 км),
97. Ford Mondeo - 26,1 (156 000 км),
98. Dacia Sandero - 26,5 (91 000 км),
99. Renault Megane - 27,4 (119 000 км),
100. Dacia Duster - 28,5 (106 000 км),
101. Dacia Logan - 29,1 (108 000 км),
102. Fiat Punto - 29,7 (86 000 км),
103. Dacia Dokker - 32,2 (111 000 км)

 


   

0 от 500
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Сахар ( преди 2 месеца )
    Солидно представяне на БМВ - Х5/6 на 92 място, а 5/6 серия на 95-то.Първоначално са скъпи, после и поддръжката им е висока, но за това пък качеството - хахахахахахах
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    А класата на Мерцедес винаги е била и си остава проблемна, това беше единственият Мерцедес който съм притежавал и който твърдо ме отказа от марката. Изненадвам се че е в десятката. Дори да имам прекалено много коли пак не бих си купил Мерцедес. Другата кола, която ме изненада е Мазда, това е много проблематичен автомобил, аз мазда по-стара от 10 години не съм виждал по западните пътища.
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Авто Билд посочиха методиката за оценка на процентите дефекти за всеки автомобил. Изгоряла крушка се смята с малък коефициент, повреди по окачване, ел,повреди, корозия са с много по-висок коефициент в общия сбор повреди на съответния автомобил ТЮВ ПРАВИ РАЗГРАНИЕНИЕ МЕЖДУ СЕРИОЗНОСТТА НА ПОВРЕДИТЕ ЧРЕЗ КОЕФИЦИЕНТ. Престанете да четете форумите,където некомпетентни хора пишат глупости, че при ТЮВ всяка повреда се оценява еднакво, независимо изгоряла крушка или изгоряло моторче на чистачките или р
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "TUV борави основно с констатирани повреди по време на техническите прегледи, и не разграничава дреболии като изгорели крушки от по-сериозни проблеми, изискващи скъпи ремонти. " Абсолютна журналистическа некомпетентност! Дори не журналистическа, а може би списваческа! Колко трябва да си некомпетентен на автомобилни теми, за да не знаеш,че в Авто Билд посочиха методиката за оценка на процентите дефекти за всеки автомобил. Изгоряла крушка се смята с малък коефициент, повреди по окачване, ел,пр ...
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Пешо Барона ( преди 2 месеца )
    На първите места любимите на немските пенсионери Б класа и голф и прочие ***. Не, благодаря!
  • #18
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Фоат Пунто никак не е проблемен автомобил.15 години карам тия машини на Фиат и са перфетни в сравнение с всики остали марки от неговият клас.Всички останали съм съгласен
  • #17
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Оправете си глупостите комедианти! Къде са тези 7 модела от топ 10? Къде? Карате хората да цъкат и да гледат, за да си заработите стотинките от кликове, но мамите, което отблъсква. Жалки сте наистина! А колкото до подобни измислени немски класации, то няма никакъв смисъл от тях, защото те не отразяват нищо съществено и вярно, относно надеждността на автомобилите.
  • #16
    7 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тези класации са леко безсмислени, но ясно показват едно: японските коли се карат с 30-40% по-малко от аналогични европейски модели. Личния ми опит показва същото. Заради лошия комфорт, шум и ергономия, японските не предразполагат към удобно пътуване, а това подсъзнателно кара хората да го избягват. С европейските е обратното - комфортът и удоволствието от шофирането подсъзнателно карат хората да си измислят нови и нови дестинации и да пътуват до тях.
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до 13 ( преди 2 месеца )
    "Третото поколение (XA30, 2006-2015)" - ти това го разбра като две различни тойоти, едната 2005, другата 2016, така ли? :D
  • #14
    7 rate up comment 8 rate down comment
    До 12 ( преди 2 месеца )
    Какво и е здравото на тая Тойота