Повечето шофьори хвърлят бърз поглед на гумите, за да се уверят, че нито една от тях не е спукана. Собствениците на автомобили, оборудвани със сензори за контрол на налягането, и това дори не правят. И така допускат сериозна грешка, защото небрежното отношение към гумите може да доведе до двойни разходи - за ремонт на техническа неизправност на автомобила и закупуване на нови гуми. Ето как да избегнете тези проблеми.
Как да определите повредите по износването на гумите (ГАЛЕРИЯ):
Диагонални следи от износване
Явно нарушение на ъгъла на изравняване на колелото. Колата ще се движи по права линия, както се очаква, но колелата ще са под ъгъл. Диагоналното износване може да засегне цялата работна повърхност на протектора или само по ръбовете. Ако се наблюдава вторият тип износване, тогава причината е нарушение на ъгъла на наклон на колелото.
Явно нарушение на ъгъла на изравняване на колелото. Колата ще се движи по права линия, както се очаква, но колелата ще са под ъгъл. Диагоналното износване може да засегне цялата работна повърхност на протектора или само по ръбовете. Ако се наблюдава вторият тип износване, тогава причината е нарушение на ъгъла на наклон на колелото.