При снеговалеж, когато шофьорът не може да се измъкне от снежна преспа и е принуден да се плъзга на място, най-често страдат автомобилите с автоматични трансмисии, особено ако те са роботизирани. Това коментира автомобилният експерт Ян Хайцер, цитиран от изданието Motor.
„Роботизираните трансмисии най-често страдат от приплъзване на снега или леда. Това важи особено за 7-степенния DSG „робот“ на концерна Volkswagen, който е със сухи съединители. Той може да излезе много бързо от строя при използване в подобни условия", коментира Хайцер.
Експертът допълни, че при продължително плъзгане в опит да се излезе от снежен капан всички автоматични трансмисии, включително CVT, започват да прегряват поради твърде чести смени на предавките и промени в посоката. Затова се препоръчва шофьор, който не може да излезе от снежна преспа, да потърси помощ или да отложи пътуването си.
В условията на силен снеговалеж на сериозно изпитание са подложени и автомобили с по-нисък пътен просвет. Дори и при внимателно преминаване през по-дълбок сняг е възможно да бъде ударен праг или да бъде откъсната бронята, предупреждава Хайцер.