IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерт посочи кои автомобили страдат най-много в снега

Шофьорите на коли с роботизирана скоростна кутия трябва да бъдат особено внимателни

При снеговалеж, когато шофьорът не може да се измъкне от снежна преспа и е принуден да се плъзга на място, най-често страдат автомобилите с автоматични трансмисии, особено ако те са роботизирани. Това коментира автомобилният експерт Ян Хайцер, цитиран от изданието Motor.


зимни условия


„Роботизираните трансмисии най-често страдат от приплъзване на снега или леда. Това важи особено за 7-степенния DSG „робот“ на концерна Volkswagen, който е със сухи съединители. Той може да излезе много бързо от строя при използване в подобни условия", коментира Хайцер.

Експертът допълни, че при продължително плъзгане в опит да се излезе от снежен капан всички автоматични трансмисии, включително CVT, започват да прегряват поради твърде чести смени на предавките и промени в посоката. Затова се препоръчва шофьор, който не може да излезе от снежна преспа, да потърси помощ или да отложи пътуването си.

В условията на силен снеговалеж на сериозно изпитание са подложени и автомобили с по-нисък пътен просвет. Дори и при внимателно преминаване през по-дълбок сняг е възможно да бъде ударен праг или да бъде откъсната бронята, предупреждава Хайцер.


0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Шошко ( преди 1 година )
    Изборя е голем но я за зимата избирам Москве 12так !
  • #12
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Джоган 157 ( преди 1 година )
    Чета специализирани материали,в крак съм с теорията и практиката при автомобилите и все пак...В моята младост карах "ЗАЗ 968".Оригиналните му гуми бяха6.15/13("жигулски").След тях монтирах5.50/13.Теснички-като мотоциклетни..Тогава нямаше"зимни" и "летни(поне у нас)."ЗАЗ ът" имаше потресаваща проходимост.След него карах "Джета",сега имам "Мерива" -въобще са далеко по проходимост -и в кал,и в сняг!
  • #11
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Хейтър ( преди 1 година )
    Човека е проницателен!
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    дадада ( преди 1 година )
    Този е особено проницателен, респектирън дъм! Заеви...
  • #9
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Пфф ( преди 1 година )
    Електрички и студена зима с лед...
  • #8
    6 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Именно заради него не буксува. Когато намериш безплатен интернет и успееш да изгледаш клипа, ще видиш как при опит гумата да забуксува, отрицателният въртящ момент спира инерцията и на мига, като спира въртенето на двигателя който е директно свързан към гумите. Нещо което е невъзможно да се случи с въртящия се с хиляди обороти колянов вал на ДВГ, чиито въртящ момент се предава чрез *** през съединителя. Там оборотите на гумите зависят от натоварването, което зависи от сцеплението и се променя
  • #7
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Теслъта не буксува заради отрицателния въртящ момент към гумите.
  • #6
    10 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Освен това, електромобила има максимален въртящ момент от нула оборота и по тази причина няма съединител. Може да предаде и минимален въртящ момент още от нула оборота и да поддържа произволни обороти включително един оборот в минута без това да зависи от натоварването. ДВГ върти двигателя си на хиляди обороти, а после се опитва да тръгне на първа, на която въртящият момент е максимален, а ледът изисква минимален въртящ момент и минимални обороти
  • #5
    11 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Е именно де, поне да беше изгледал клипа. Сцеплението е такова, че след като слезе от автомобила, за да си нагласи камерата, автомобилът се хлъзна надолу по леда и добре, че имаше сух участък за да спре. Тоест очаквано, сцеплението на LED е почти никакво. Разликата между електромобил и автомобил с ДВГ е в модулирането на въртящия момент така, че да не превъртат гумите. Заради инерцията на механиката, при ДВГ регулирането става на десети от секундата, а при електромобилите за стотни
  • #4
    15 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 2 и 3 нещо серьозно си се бъгнал с тия тролеи. Приплъзването на гумите зависи от тяхното състояние,а не от ток или двг. За приплъзването по наклон и с лед ще бъде минимално ако гумите са с шипове,а не от това дали е елктричка или с двг. *** учете ги тез неща не пишете простотии.