Отдавна сме свикнали с битката между гигантите BMW M и Mercedes AMG, които господстват в сектора на спортните версии. Мнозина от нас дори не се сещат за времето, когато Mercedes всъщност нямаше нищо общо с AMG, и трябваше да разчита на помощ отвън, когато искаше да се опълчи на баварците в спортния сегмент. Едно такова партньорство с Porsche през 1989 роди една от най-необикновените Е-класи в историята. Днес оцелелите бройки от този автомобил са чудесна инвестиция (впрочем немалко от тях се намират в България, като две са внесени тази година). Цените на добре запазените екземпляри вече клонят към шестцифрени суми. Става дума, разбира се, за дълго пренебрегвания Mercedes 500E.
12 ключови факта за Mercedes 500E (ГАЛЕРИЯ):
W124 се слави като много издръжлив автомобил, и 500Е не е изключение. Чудовищният V8 има огромен ресурс, стига да му се подменя ангренажната верига на всеки 200,000 км. Единственото слабо място е електрическата система - в началото на 90-те, в порив към екологичност, Mercedes започна да използва биоразградими изолации за кабелите, които с времето се напукват.
Компоненти за обикновената W124 се намират лесно. Но раздутите калници и предната престилка тук са уникални и изключително редки, така че всеки дребен уличен инцидент може да ви излезе скъпо.