С всяка следваща година думата "евтин" в нашите традиционни класации все повече звучи като подигравка. Затягащи се екологични стандарти, растящи изисквания към системите за сигурност, инфлация, а също и спекулативно възползване на производителите от създадения през 2021-2022 дефицит: всички тези фактори тласнаха цените на автомобилите до астрономически висоти.
А при 4х4 моделите, които се ползват с особена популярност в България, има и още един фактор: те стават все по-голяма рядкост. За повечето автомобилни компании е по-изгодно да продават моделите си с по-просто задвижване - и по-голяма печалба. На пазара се появяват много нови електромобили със задвижване на четирите колела, но те по никой начин не спадат в графата "евтини". Достъпът на клиентите до 4х4 става все по-оскъден. През 2020 в нашата класация на най-евтините AWD модели имаше цели 18 за под 50,000 лева. През 2021 вече бяха 13. Сега са само четири. При някои модели поскъпването спрямо 2020 е шокиращо: почти 28 000 лева при Nissan Qashqai, над 30 000 лева при Honda C-RV, и цели 34,000 лева поскъпване за пикапа на Great Wall (макар и със смяна на моделното име от Steed на Poer).
Най-евтините коли с 4х4 в България (ГАЛЕРИЯ):
Great Wall Poer - 73 990 лева (на снимката)
Nissan X-Trail - 74 490
Nissan Qashqai - 74,490
Toyota Corolla Cross - 74 990
Audi A3 - 75 414
Audi Q2 - 76 840
Subaru Forester - 77 940
Volkswagen Tiguan - 77 973
Renault Koleos - 81 990
Mercedes CLA - 82 200
Haval Dargo - 82 990
MINI Cooper ALL4 Countryman - 83,360 (старо поколение)
Toyota RAV4 - 83 990
Volkswagen Amarok - 85 090
Volkswagen Passat - 85 094
Seat Tarraco - 86 840
Subaru Outback - 86 900
Toyota Hilux - 87 990
* Сравненията с предишни години често са за модели от различни поколения, различно задвижване и оборудване. Просто сме посочили най-евтиния вариант с двойно предаване в гамата. Класацията е само на база на официалните ценови листи