IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как точно да затегнем болт без динамометричен ключ

Вижте един трик, който може да ви спаси в някои ремонти по колата

Всеки производител на автомобили, още на етапа на проектиране на конкретен модел, определя определена издръжливост на своите компоненти и възли. Но до голяма степен всичко зависи от връзките, а именно болтове и гайки. Включително и начина и силата с които са затегнати. Което по-специално определя дали болтът ще се скъса или не. .


ключ


Ето защо е важно да затегнете правилно болтовите връзки. Но дори и в специализирани сервизи това не винаги се прави, въпреки че механиците трябва да имат специален инструмент в арсенала си - динамометрични ключове за всякакви нужди. Но какво да направите, ако не ви е под ръка такъв ключ.

Оптималното затягане със стандартен гаечен ключ е следното. Взимате гаечен ключ (най-удобно е да използвате отворен) и т.нар. ръчен кантар, който се продава на много места и е евтин. Поставяте ключа върху болта или гайката, а в другия край закачате куката на въпросната „ръчна везна“, с която дърпаме.

Основното тук е да контролирате ъгъла между тях на 90 градуса и да следите показанията на скалата. Колко трябва да показва стрелката? За да получите правилния отговор на този въпрос, трябва да използвате калкулатор. Да кажем, че в ръководството за ремонт се казва да затегнете определена гайка със сила от 30 Нм., което се равнява на 3 кг на метър дължина на ключа (1 нютон = 100 грама).


ключ


Но това е само „на хартия" В действителност е необходимо да се компенсира тази дължина в килограми. Взимаме най-често срещания ключ „13“. Средно дължината му е 15 см или 0,15 м. Разделяме теглото на дължината и получаваме 20 кг. Това е точно стойността, която стрелката на ръчния кантар трябва да показва.

Вярно е, че трябва да имаме предвид, че дори най-готиният и скъп динамометричен ключ има грешка, която обаче не надвишава 8%:. И при метода на затягане с „ръчна везна“ това също трябва да се вземе предвид. И ако всички условия са изпълнени, тогава в крайна сметка натягането ще бъде много точно.

Но ако предприемете сериозен ремонт на сложен агрегат, тогава е по-добре да не рискувате и да се въоръжите със специален инструмент. За щастие в наши дни и динамометричните ключове не са толкова скъпи. Но ако говорим за един или два болта, то гореописаният метод ще ви свърши работа.


0 от 500
  • #105
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Ако променим въртящия момент на гумите на 250 Нм,на вала на двигателя се получава 4 скорост 60,8 Нм,на 3 скорост 46,7 Нм,т.е.на 4 скорост автомобила се ускорява,на 3 ще се забавя.
  • #104
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Мити4ен,с изчисления естествено.При 100 Нм на гумите.На вала на двигателя за 1 скорост 100.0,9/3,7.3,5=6,94 Нм, 2 скорост 100.0,9/3,7.1,9=22,8 Нм,3 скорост 18,71 Нм, 4 скорост 24,32 Нм, 5скорост 34,74 Нм.Както виждаш автомобила ще спира дори на пета скорост."Браво, имаш напредък. А сега можеш ли да сметнеш и оборотите на колелата и мощността на пета предавка примерно, да се посмеем на резултатите?
  • #103
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Основна цел на задачата. Да се провери физически възможно ли е съществуването на отрицателна мощност и въртящ момент. Самият факт че признаваш съществуването на отрицателно ускорение - забавяне чрез помощта на двигателя, потвърждава факта, че трябва да съществуват си или с отрицателен знак. Именно това означава противоположно по посока - с отрицателен знак. Силите се сумират, а не се вади от по-голямото по-малкото както твърдиш. Дали ще получиш отрицателно или положително число, зависи от големи
  • #102
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Мити4ен,с изчисления естествено.При 100 Нм на гумите.На вала на двигателя за 1 скорост 100.0,9/3,7.3,5=6,94 Нм, 2 скорост 100.0,9/3,7.1,9=22,8 Нм,3 скорост 18,71 Нм, 4 скорост 24,32 Нм, 5скорост 34,74 Нм.Както виждаш автомобила ще спира дори на пета скорост.
  • #101
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Тоест освен марката и модела на автомобила, и възрастта на шофьора, за да сметнеш за колко време един автомобил ще измине 100 км със средна скорост 50 км в час, ще ти е необходим цветът на косата на жената на шофьора, името на прабаба му, прогнозата за времето, за да изчислиш плътността на въздуха, името на кучето, броя на децата, броя на жителите на родния му град, колко килограма тежи хладилника му, В колко часа е на зъболекар и други такива подробности. Дал съм ти всички необходими цифри!
  • #100
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Пак повтарям условията на задачата от 8 коментар. Къде са колелата? MythBuster ( преди 1 ден )Извинявам се, появи се следователно ще ни отговори ....ако при спускане с баничарката масата на автомобила упражнява 100 Nm въртящ момент на вала на ДВГ, а двигателя упражнява минус 50 Nm въртящ момент, Колко е сумарният въртящ момент и автомобилът ще ускорява или ще намалява скоростта си в сравнение с движение на неутрална скорост? Всеки ниско интелигентен може да отговори, давай инженере
  • #99
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Мити4ен,избери си сам началните данни и ми изчисли въздушното съпротивление и съпротивлението на гумите.После ми сметни въртящия момент.Отрицателно число ли получи?
  • #98
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Гост ( преди 3 минути )Мити4ен,при 100 Нм на гумите е, грешка в писането." Ти толкова пъти си променяш мнението че ще е необходимо да обясниш къде точно си се объркал?
  • #97
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    И още един елементарен въпрос. По автомобилните или по физичните закони направи тези гениални изчисления. Ще ми обясниш ли как стигна до тези резултати? Ето аз като не знам нещо питам, преди да ти кажа, че грешиш! Може пък да си прав! :Гост ( преди 22 часа )Бустер4о, естествено ще намалее.От 24 Нм на четвърта ще падне 18 Нм на трета.Точно това е значението на скоростната кутия,офлюх.Автомобила се забавя винаги на по ниска предавка.
  • #96
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Мити4ен,при 100 Нм на гумите е, грешка в писането.