fallback

Отстъпките за електромобили на основен пазар са скочили 10 пъти

Дилърите във Великобритания правят отчаяни опити за привличане на нови клиенти, но и това не помага

Търговците на автомобили във Великобритания са увеличили отстъпките за нови електрически превозни средства средно с 323% в отчаян опит да увеличат продажбите на фона на намаляващото търсене. Електромобили обаче се купуват предимно от юридически лица, а не от обикновените потребители, съобщава WhatCar?

Официалните данни показват, че броят на продадените електрически превозни средства нараства от година на година, но Британското дружество на производителите на автомобили (SMM) твърди, че частни собственици купуват само един на всеки четири електрически автомобила. Ръстът на продажбите се движи от корпоративните автопаркове, на които са обещани данъчни облекчения. Именно те правят електрическите автомобили по-добра покупка от конвенционалните превозни средства с вътрешно горене.

Производителите се опитват да привлекат вниманието на частните купувачи към електрически автомобили с огромни отстъпки. Проучване на What Car? показва, че от ноември 2022 г. до октомври 2023 г., отстъпките за бензинови и дизелови автомобили са се увеличили със 123%, а за електрически автомобили - с цели 323%. Това обаче е средният показател, като за някои модели размерът на отстъпката се е увеличил почти 10 пъти.

Рекордьор по най-голяма отстъпка е електрическият кросоувър Vauxhall (Opel) Mokka GS Line с мощност 134 к.с. и 50 кВт/ч батерия. Дилърите са намалили препоръчителната цена на дребно от 38 985 британски лири с 23,3% (9087 лири), довеждайки цената до 29 898 лири. С други думи, това се оказа с 386% повече от година по-рано. Отстъпките за Mercedes-Benz EQC и Volkswagen ID.3 са се увеличили през годината съответно 9,5 и 8 пъти.

Великобритания е един от най-големите пазари на електромобили, като техният дял през тази година е 23%. По този показател Обединеното кралство се нарежда на 10-о място в света.

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Електромобилите имат КПД над 80%, така че ситуацията е подобна на тази в началото на века. Сега се борим да разкараме миризливите и бълващи сажди, и цапащи двг автомобили.
  • #17
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Ето и малко повече инфо, като интресното е че десетилетия преди ДВГ е бил "открит" електодвигателя. На руски, но смятам че за такива неща няма -фили/фоби и дано да излелзе линка: https://bogdanauto.com.ua/ru/benzin-dizel-elektro-vodorod-i-gibrid-kakoj-dvigatel-naibolee-effektivnyj/
  • #16
    анонимен ( преди 9 месеца )
    14...изискват се елементарни умяния за чете и разбиране, преди да седнеш да отговориш. Никъде не виждам да съм твърдял написаното от теб. Признавам си, некоректно съм формулирал, това което искам да кажа: Бензина има 25% КПД (т.е само 25% се преобразуват в движение, 75% е топлина). При нафта е 33%. При газ е 35%, газово турбинни към 40%
  • #15
    анонимен ( преди 9 месеца )
    КПД на съвременният бензинов мотор е над 30%, а на дизела над 40%.
  • #14
    До 13 ( преди 9 месеца )
    А ми ако имаше пълно изгаряне щеше ли да има омазано на стъклото сажди сиреч недоизгорено гориво на дизеловите автобуси коли камиони влакове.Пълно изгаряне има единствено в среда с голямо съдържание на кислород.Без кислород няма горене елементарни познания от 4-ти клас открити от Лавоазие 16 век.И това се случва само в реактивните двигатели да твърдиш че дизеламизгаря същото както и самолетен двигател е комично на квадрат не а ми на куб.
  • #13
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Ами.. интресно защо тогава, корабите, камиони, стротиелна техника са минали на дизелови двигатели а не на бензинови? Дали пък няма по пълно изгаряна на нафтата от бензина?
  • #12
    До 10 ( преди 9 месеца )
    Комично е да се твърди че дизела има по голямо кпд от бензина
  • #11
    Наложници ( преди 9 месеца )
    Да, така са го наложили ДВГто, че има примери за населени места с разни комични закони от края на 19ти век, които са изисквали всеки автомобил да се движи с "отцепка" от носачи на червени знамена, нощем да изстрелва сигнални ракети на определено време и подобни тъпотии. Една от причините да се наложат по естествен път е, че са прочистили улиците на Лондон и Ню Йорк от *** и трупове на коне, които са били наистина в чудовищни количества. А петролната индустрия пък е спасила китовете от изчезва
  • #10
    анонимен ( преди 9 месеца )
    8, много бъркаш. Наложен е доста естествено - без никакви данъчни облекчения, преференции и т.н. Наложил се е, защото е по-добър, по ефективен. първо парата, после бензина и малко след него дизела - който навлиза почети моментално в индустрията заради високото си КПД. Правили са опити с електрокари, но са били много много тежки и еефктивни (както и сега). За каква петролна мафия говориш. като по времето, на първите ДВГ бензиа се е продавал в аптеките дори.
  • #9
    Гост ( преди 9 месеца )
    Не върви бизнеса електричари.
fallback
Последни