fallback

Отстъпките за електромобили на основен пазар са скочили 10 пъти

Дилърите във Великобритания правят отчаяни опити за привличане на нови клиенти, но и това не помага

Търговците на автомобили във Великобритания са увеличили отстъпките за нови електрически превозни средства средно с 323% в отчаян опит да увеличат продажбите на фона на намаляващото търсене. Електромобили обаче се купуват предимно от юридически лица, а не от обикновените потребители, съобщава WhatCar?

Официалните данни показват, че броят на продадените електрически превозни средства нараства от година на година, но Британското дружество на производителите на автомобили (SMM) твърди, че частни собственици купуват само един на всеки четири електрически автомобила. Ръстът на продажбите се движи от корпоративните автопаркове, на които са обещани данъчни облекчения. Именно те правят електрическите автомобили по-добра покупка от конвенционалните превозни средства с вътрешно горене.

Производителите се опитват да привлекат вниманието на частните купувачи към електрически автомобили с огромни отстъпки. Проучване на What Car? показва, че от ноември 2022 г. до октомври 2023 г., отстъпките за бензинови и дизелови автомобили са се увеличили със 123%, а за електрически автомобили - с цели 323%. Това обаче е средният показател, като за някои модели размерът на отстъпката се е увеличил почти 10 пъти.

Рекордьор по най-голяма отстъпка е електрическият кросоувър Vauxhall (Opel) Mokka GS Line с мощност 134 к.с. и 50 кВт/ч батерия. Дилърите са намалили препоръчителната цена на дребно от 38 985 британски лири с 23,3% (9087 лири), довеждайки цената до 29 898 лири. С други думи, това се оказа с 386% повече от година по-рано. Отстъпките за Mercedes-Benz EQC и Volkswagen ID.3 са се увеличили през годината съответно 9,5 и 8 пъти.

Великобритания е един от най-големите пазари на електромобили, като техният дял през тази година е 23%. По този показател Обединеното кралство се нарежда на 10-о място в света.

fallback
  • #28
    до #26 ( преди 11 месеца )
    Колите с ДВГ са част от семейството за много българи, разбирам ги защо не искат Да се разделят с тях, същото е като с коня преди сто години :)
  • #27
    До 25 ( преди 1 година )
    Кажи ми къде мога да си купя електрическа кола 10 000 лева? Щото сега като отворя обявите намирам хиляди бензинови и дизелови коли които са в идеално състояние на тази цена, без проблем ще изкарат още 10 години каране. Но няма нито една електрическа на тази цена. Дори и на 20 000 няма. То се оказва че само смяната на батерията ти струва 20 000 лева и в България няма официални сервизи които да се занимават с това. Прехвалената Тесла дори нямат представителство и сервиз в България.
  • #26
    До 25 ( преди 1 година )
    Сравнението с коня е неуместно и абсурдно. Електрическата кола и колата с ДВГ в повечето случаи изпълняват една и съща функция с тази разлика че колата с двг е по практична и значително по достъпна за повечето хора. Електрическите коли на този етап са играчки за богати. Да, има и евтини но то пък не стават за нищо.
  • #25
    до 24 ( преди 1 година )
    "Хората си искат конете. Никога няма да се откажат от хубавото! Конят е доказан. Живее много години и яде трева, което го прави евтин и достъпнен. И най важното - конят е като част от семейството и хората няма да искат да се разделят с тях!" - необразован човечец от началото на 20 в.
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    Хората си искат бензина и дизела. Никога няма да се откажат от хубавото! ДВГ е доказана технология. Колите с двг издържат много години което ги прави евтини и достъпни на вторичния пазар. И най важното колата с двг дори да е много стара и на много километри това не и намаля пробега!
  • #23
    SpaceX до 22 ( преди 1 година )
    Именно. Повечето хора изобщо не разбраха, че драстичните намаления на цените на Тесла всъщност нулират инвестиционните проекти за EV на големите играчи и ще ги изхвърлят от пазара. Модел Y ще завърши годината като най-продаваната кола в света, а когато излезе Tesla за 50к лева, мача свършва. А CT ще унищожи най-печелившия пазар на GM, Форд и Стелантис в САЩ
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    Както винаги, Тесла срещу всички останали. Тесла няма дилъри и не прави отстъпки, но държи лъвския от пазара. Статията по никакъв начин не се отнася до нея, а предвид че тя е основният двигател на пазара, не се отнася и до него. Напълно безсмислена статия, показваща нещо, което вече знаем от много отдавна - традиционните производители не правят добри електромобили и съответно трудно ги продават.
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    18, историята е циклична и ... електро последните години може да са дръпнали много спрямо 150г, ще останат като алтернатива на ДВГ, за тези които искат, но е далече още момента да заменят ДВГ напълно (на чисто пазарен принцип). А в мометна има и много гео-политика..
  • #20
    До 16 ( преди 1 година )
    Няма такова нещо дизела просто ползва по висококалорично дизелово гориво това и само това е.
  • #19
    до 18 ( преди 1 година )
    По-малко от 20% загуби от сипването на тока в батерията до въртеренето на ротора на ел. мотора? Много съмнително, особено пък при високи или ниски температури на околната среда. Само в инвертора има 7-8 процента загуби.
fallback
Последни