fallback

Отстъпките за електромобили на основен пазар са скочили 10 пъти

Дилърите във Великобритания правят отчаяни опити за привличане на нови клиенти, но и това не помага

Търговците на автомобили във Великобритания са увеличили отстъпките за нови електрически превозни средства средно с 323% в отчаян опит да увеличат продажбите на фона на намаляващото търсене. Електромобили обаче се купуват предимно от юридически лица, а не от обикновените потребители, съобщава WhatCar?

Официалните данни показват, че броят на продадените електрически превозни средства нараства от година на година, но Британското дружество на производителите на автомобили (SMM) твърди, че частни собственици купуват само един на всеки четири електрически автомобила. Ръстът на продажбите се движи от корпоративните автопаркове, на които са обещани данъчни облекчения. Именно те правят електрическите автомобили по-добра покупка от конвенционалните превозни средства с вътрешно горене.

Производителите се опитват да привлекат вниманието на частните купувачи към електрически автомобили с огромни отстъпки. Проучване на What Car? показва, че от ноември 2022 г. до октомври 2023 г., отстъпките за бензинови и дизелови автомобили са се увеличили със 123%, а за електрически автомобили - с цели 323%. Това обаче е средният показател, като за някои модели размерът на отстъпката се е увеличил почти 10 пъти.

Рекордьор по най-голяма отстъпка е електрическият кросоувър Vauxhall (Opel) Mokka GS Line с мощност 134 к.с. и 50 кВт/ч батерия. Дилърите са намалили препоръчителната цена на дребно от 38 985 британски лири с 23,3% (9087 лири), довеждайки цената до 29 898 лири. С други думи, това се оказа с 386% повече от година по-рано. Отстъпките за Mercedes-Benz EQC и Volkswagen ID.3 са се увеличили през годината съответно 9,5 и 8 пъти.

Великобритания е един от най-големите пазари на електромобили, като техният дял през тази година е 23%. По този показател Обединеното кралство се нарежда на 10-о място в света.

fallback
  • #8
    до #7 ( преди 1 година )
    Не съм сигурен, че двг-тата са налижени естествено. По-скоро са наложени от петролната мафия в началото на века, като на практика са спрели развитието на батериите тогава.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Не, #6, нямаме против новите технологии, но да са по-ефективни, по-добри, по-практични, по-надеждни и по-евтини. Електрокарът понастоящем даже алтернатива не е. Така, че не бъркай двата свята - "ново" не значи по-хубаво. ДВГ-то някога се е наложило естествено пред парата и електриката, а не както сега Брюксел да ми нарежда какво да карам, че пък и да си го плащам. Осъзнайте се вече електрокаристите: технологията ви е на 0-левата точка в еволюцията си...
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Печкарите не искат нови технологии, те искат да си им смърди и да тресе на светофара.
  • #5
    Вторичен ( преди 1 година )
    Интересно какво ли ще стане догодина, а и следващата, когато започнат да свършват първите 3-годишни лизинги на всичките тези служебни електрички. Със сигурност ще се намери някаква равновесна точка, на която лизинговите компании да се отърват от тях, но ще забавно да се види дали ще повторят и ако да, при какви условия. Преди 2-3 години подходиха с лизинга на електричките като към ДВГта, защото не знаеха друго, но явно пазарите на двата вида са доста различни и има болезнено натрупване на знания
  • #4
    До екоталибаните! ( преди 1 година )
    Нали искате свободна пазарна икономика или май повече партийните секретари в Брюксел да ни казват какво да се купува!
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Явно вече почти всеки дженджър и наркоман си е купил вибратор и вече привършват тия хомстери. За това вече няма кой да им купува тролеите.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Това с отстъпките е смешно, като надуеш яко цената може да правиш каквито си искаш отстъпки.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Пазара на автомобили и ел. мобили е пред спукване на огромния балон, ето някаква Киа EV9 начална цена 170к лева, моля айде в кананала като я пуснете за 70к ми се обадете но с доживотна гаранция на батерията минимум!
fallback
Последни