fallback

Собственик на електромобил го бракува заради скъпа батерия

Канадец получи оферта от 36 500 долара за смяна на устройството

Симрат Сууч от Стоуни Крийк, Онтарио,  е един от големите привърженици на електромобилите. „Първият, който си купих, беше много надежден“, спомня си той.         Поради тази причина Сууч не се поколебава и след време си взима нов. Той купува Hyundai Ioniq от 2017 г., като преди това колата е имало само още един собственик. Общият пробег достига 69 000 км, като гаранцията, покриваща системата за електрическо задвижване и батерията, е валидна до 160 000 км.

Сууч споделя, че е убеден, че няма да има проблеми с колата, но през октомври на таблото му светва предупредителен символ. Когато пристига при дилъра, техниците не могат да открият какъв е проблемът. Светлинният символ все пак изчезва. Две седмици по-късно Сууч установява, че превозното средство не иска да се зарежда и отново се връща в автокъщата.

След направена диагностика техниците откриват, че батерията на превозното средство трябва да бъде сменена. Цената за батерията, инсталацията и данъците възлиза на повече от 50 хил. канадски долара (над 36,5 хил. щатски долара).

Батерията се поврежда при изминати 172 345 км, само 12 000 км след изтичане на нейната гаранция.

„Чувствах се така, сякаш са ме изритали в затвора“, признава Сууч. Той казва, че трябва да избира: да плати за ремонт на автомобила или да го бракува. Избра второто, защото цената на ремонта надвишава стойността на автомобила.

Преди това той се обръща към Hyundai Canada, надявайки се, че компанията ще плати целия или поне част от ремонта, въпреки че гаранцията е изтекла. Сууч казва, че е бил насочен обратно към автокъщата.

Дженифър Маккарти, национален мениджър за връзки с обществеността в Hyundai Canada, изтъква, че „изчерпателните диагностични тестове на превозното средство не са завършени … (и превозното средство) … е бракувано от клиента, преди тези диагностични процедури да могат да бъдат завършени, което изключва окончателна оценка на необходното обслужване".

Според нея оценката, предоставена на Сууч, „не е представителна за вероятните действителни разходи в този случай“. Маккарти добавя, че случаят „е трябвало да бъде изпратен незабавно за допълнителен преглед“. Тя изтъква, че компанията е готова да „разреши тази ситуация, като плати пазарната стойност за неговия автомобил или в брой, или за нов Hyundai, като част от ангажимента ни към нашите клиенти“.

Въпреки че производителите на автомобили по света увеличават производството на електромобили с идеята да постигнат цялостна електрификация на продуктовата си гама, много клиенти остават верни на конвенционалните и хибридни превозни средства поради опасения относно високата цена на ремонта, когато батериите се повредят.    

fallback
  • #25
    Хич ( преди 5 месеца )
    Мне, субсидиите хич нямат общо. Само миналата седмица имаше обяснение за многото продажби на електрики в Германия през септември заради промяна на субсидиите през октомври, а днес има статия как само 25% от елките в ЮК са на частни лица, докато останалите са служебни именно поради данъчни субсидии. Както беше преди 20 години с дизелите!
  • #24
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    До 23. Недей така, че ще те обвинят че агитираш да си купуват Тесла. А после се чудят как да си обяснят, че хората все повече бягат от електромобилите на утвърдени производители на ДВГ, които се оплакват че продажбите им намаляват, а в същото време продажбите на Тесла, kia и китайските марки се увеличават. Kia е на второ място по продажби на електромобили в САЩ, въпреки че заради новия закон не получава субсидии. Повече от очевидно е, че субсидиите нямат нищо общо.
  • #23
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Другото ясно е, че този господин не разбира от електромобили щом си е взел тази кола, ами можеше и по-зле, примерно да е един от четиримата човека в САЩ купили Mazda MX-30.
  • #22
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Това е ясно от както има електромобили, но този господин да не се прави изненадан, все пак е изминал 100к километра за без пари.
  • #21
    Who Cares ( преди 5 месеца )
    Изненадва не само цялата история - карал 12000 км след като изтекла гаранцията, пък иска да му дадат нова батерия?! Но и реакцията на производителя дето дирекно би трябвало да не обръща внимание на индиеца. А пазарната цена на електромобил на 172000 км, 6 години и без батерия е наверно една чаша чешмяна вода директно от Грейт Лейкс.
  • #20
    Пропов ( преди 5 месеца )
    Тук пак едни сметкаджии, ама смятат по диагонал. Купил си кола за 100хил, инсталирал слънчеви батерии за още предполагам 20хил поне и после ще пести?! Инвестицията колко време ще се изплаща, а колата и слънчевите батерии колко живот имат? А като живееш в Германия Теслата с 200 на Аутобана можеш ли да я изцепиш? Ще те прибере ли после? Само не знам вярвате ли си, или просто се фукате щото ни мислите за ***!?
  • #19
    Бумеранг ( преди 5 месеца )
    Да, повечето сте прави, но излезнаха синтетичните горива! Аз искам относителна независимост, а електричката не ми я дава!!! Не съм сигурен кога ще ме предаде! Лично за мен хибрид с голяма батерия е най-доброто към ден днешен! Всичко останало е риск, особено в свят на електроника. Днес тестваха системата за предупреждение...на трима мои приятели телефоните звъняха половин час!!! Айде извинявайте от такива електронни зависимости! Аналоговият свят е по-сигурен!!!
  • #18
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    До Sdf.Мити4ен,сега на германец ли ще ми се правиш?
  • #17
    Турбо ( преди 5 месеца )
    Батериите си остават основния проблем за електромобилите.Докато не се усъвършенстват батериите за да издържат повече цикли, електромобилите няма да се наложат,дори цените им да се изравнят с цените на автомобил с двг.Няма да има желаещи за електромобили,ако след 5 години или 160 х.км трябва да извади пари за батерии на 1/2 от цената на електромобила.Разходите за покупка на електромобил плюс цената на батериите за смяна не може да се компенсират от зареждане на евтин ток в гаража.
  • #16
    До 14 ( преди 5 месеца )
    Колега - Двг главочите няма да го разберат това докато не го изпитат на гърба си. Това всяка сутрин колата ти да е заредена с нови 400км пробег и да не ти се налага да ходиш по мръсни бензиностанции. Свиква се с тоя "зор" точно на втората седмица и после не искаш и да помисляш за нафта и бензин повече. За динамиката и кефа от шофирането да не говорим.
fallback
Последни